StoryEditorOCM
DalmacijaSramota

Pilot kojem su sinjski branitelji zabranili nastup jer je Srbin: Pa ja nikad nisam bio u vojsci, letio sam s Krilima Oluje, ali ne ljutim se... Samo mi je žao

21. kolovoza 2016. - 17:25

- Koju barufu ovdi' imamo?! Antirevolucionarni element nam je u hangaru – već se među mnogobrojnom publikom koja je pohodila sinjski aerodrom, počela zbijati i šala na račun skandala koji je, možemo slobodno reći – baš bez veze zasjenio jednu veličanstvenu priredbu – aeromiting „SinjAir Show 2016! Jedan vrhunski organiziran aeromiting, barem što se tiče ekadrile jer su domaćini iz Aero kluba Sinj imali na raspolaganju 25 aviona i helihoptera, te jedrilica, koje su na kraju i sami posjetitelji imali priliku razgledati, u svaki kokpit ući i fotkati se, kao i simulator MIG-a u šatoru - sve je palo u vodu zbog jednog „Galeba“ i to G2. Ispada kako je hrpa „lima“, doduše vrijedna oko 40.000 eura, postala kamen spoticanja.

A zašto?

Baš nam ni organizatori a ni ti koji su napravili poteze da taj „Galeb G2“ ne leti na aeromitingu, nisu znali odgovoriti. Radi se naime školskom avionu za obuku pilota koji bi bio jedini mlazni avion koji može sletjeti na travnati aerodrom i to je bio jedini razlog zašto su domaćini pozvali na svoj miting i tog „Galeba G2“ te njegovog pilota Dragana Amidžića iz Novog Sada, iz Srbije. Očito je „okidač“ za sve bilo to što je pilot iz Srbije, što je izazvalo prosvjed sinjskih braniteljskih udruga, te zabranu leta ovom avionu. U nastojanjima da doznamo tko stoji iza tih braniteljskih udruga, nažalost nismo uspjeli, no na aerodromu, u hangaru smo našli pilota Amidžića.

- Žao mi je što nisam letio, zbog publike i organizatora, no nisam ljut. Ja sam vam civilni pilot, nikada nisam bio u vojsci, zaljubljenik sam u aeromitinge i već sam šest puta nastupao u Hrvatskoj, u Zagrebu, Varaždinu, te Zadru odnosno Zemuniku. Pa bio sam zajedno i u Omanu sa Krilima Oluje, te Zagrepčaninom Branimirom Ambrekovićem... Letim vam jer to volim, a „Galeba“ sam kupio prije 15 godina i to vam je moj hobi. Inače sam poduzetnik, hoteljer – uz svoj avion, taj sporni „Galeb“ ispričao nam je Amidžić, a krivica je u tome što je taj „Galeb“ navodno u Domovinskom ratu pucao po Hrvatskoj.

- Pa po istoj logici onda bi Zagrepčani trebali tražiti zabranu letenja MiG 21 iznad Zagreba, jer je u par navrata taj borbeni zrakoplov raketirao grad. No, nikome nije palo na pamet da u Zagrebu proglasi MiG 21 simbolom stradanja i zabrani im letenje iznad grada – u samu priču uveo nas je Branimir Ambreković, ponajbolji civilni akrobatski pilot u Hrvatskoj, inače Zagrepčanin koji već 20 godina na nebu svojim „Extra 300“, izvodi akrobacije, po nebeskom plavetnilu „piše“ dimom krugove, srca, ponire naopako do zemlje, te leti okrenut prema zemlji na tek tri metra visine, što je prezentirao ove subote i Sinjanima, pa mu jednostavno cijela ova priča nije bila jasna. Jer piloti vam obožavaju nebesko prostranstvo, pa im ova zemaljska ograničenja baš i nisu jasna.

- Ovo je licemjerni postupak Aerokluba Split te vojne baze Divulje. Naime, mjesec dana se zna da zrakoplov dolazi u Sinj i Agencija za civilno zrakoplovstvo izdaje mu dozvolu za nastup, kao i svaki puta do sada. Ujedno Hrvatska vojska daje odobrenje za vanjski agregat, no dan prije aeromitinga javljaju se Aeroklub Split i braniteljske udruge, kako je borbena verzija G2 (Jastreb) pucala po Hrvatskoj, te u Sinju ne smije nastupiti školska verzija istog aviona. Mislilo smo u početku da se šale, no stvari idu dalje – doznajemo od Ambrekovića, koji iznosi:

- Udruge i Aeroklub Split napravili su takav pritisak pa su uspjeli natjerati Vojnu bazu Divulje na sramotan i u avijaciji bez presedana čin. Vanjski agregat koji su po vlastitoj valjanoj naredbi dovezli, oni su povukli tako da pilot ne može startati na aeromitingu, ali ni odletjeti doma. Ujedno su poslati i prijeteću poruku Aeroklubu Sinj da ako „Galeb G2“ - koji je tri tjedna prije nastupio u Varaždinu uz cijelu postavu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, od MiG-a do Krila Oluje i transportne avijacije - ukidaju dolazak svih svojih i pilota i padobranaca. A isti taj Aeroklub Split je par tjedana ranije bez problema nastupio s „PO2“ uz „Galeba G2“ u Varaždinu. I tada se nisu bunili.

I zakotrljala se tako priča uoči samog mitinga, a na upit organizatora o čemu se radi, direktor priredbe Tonći Panza bio je koncizan:

- Bez komentara!

No bez komentara nije bila publika, koja je tako šuškala između sebe o incidentu, ali srećom na kraju je ipak prevladalo – letenje. Uživali su svi u mnogobrojnim akrobacijama i vojnih pilota bilo u avionima, bilo u helihopterima, te onima MUP-a, najnovijima u eskadrili vrijednima 3,2 milijuna dolara sa putnom brzinom od 254 kilometra na sat, čija se posada spustila na 3 metra od tla. Za Sinjane i njihove goste „zamršene“ letove i lupinge izvodio je i Hans Pallas, iz Austrije, član tima Fly bulls iz hangara Red Bulla za upravljačem Cesne 337, pa vojni pilot Marin Klarin u Bellu 206B, Sinjanin Natko Kulić u PIK20,..... Bilo je tu niskih preleta, leta unazad, bočnih zaokreta,... Vrhunska umijeća pokazali su piloti koji su svoje letjelice „natjerali“ i na naklon prema publici. Uslijedili su i skokovi padobranaca Specijalne policije iz Antiterorističke jedinice Lučko, koji su nam kazali:

- Imali smo trenažni skok sa 1000 metara u formaciji otvorenog padobrana, a skakali smo iz helihoptera Bell 212.
Nizali su se tako nebeski letači, pokazivali što su to sve u mukotrpnim treninzima svladali, pobravši buran pljesak i ovacije publike koju je za sam kraj aeromitinga „Sinj Air Show 2016“ oduševio i let Krila Oluje. Iz zračne baze Zemunik kod Zadra doletjelo je šest vrhunskih pilota, inače učitelja letenja, te su u 24 minutnom programu demonstrirali zbog čega su prije mjesec dana osvojili u Londonu zlatno odličje u akrobacijama, kao najbolja akro-grupa. Iako vježbaju zajedno tek godinu dana.


Odlična organizacija na nebu, zakazala ona na kopnu

Aero klub Sinj, domaćin ovog „nebeskog“ mitinga, odradili su vrhunski posao što se tiče eskadrile i odličnih pilota, pa je brojna publika uživala u njihovim nesvakidašnjim akrobacijama. Tek su im sitnice nedostajale da se ova manifestacije proglasi – savršenom. Prvo slab razglas koji jednostavno ni djeci, ni roditeljima, ni uzvanicima - a svi su bili zainteresirani - nije omogućio i da čuju stručne komentare koji su svaki let pratili sa mnogim detaljima o avionu i pilotu, pa su svi na kraju bili zakinuti za te zanimljive informacije...

Drugo – ako ste željeli doći do nekog od osvježenja, a vruće je bilo na sinjskom hipodromu, vodu ili kavu ili pivo ste čekali u nepreglednom redu, kao i čevape...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. travanj 2024 14:42