Dalmacija Split županija

povuci - potegni

Nastavak gradnje spasonosne ceste Trogir-Omiš ovisi o bankama

povuci - potegni

Foto: Joško Šupić / CROPIX

Čelni ljudi Omiša, gradonačelnik Ivan Škaričić i njegov zamjenik Mijo Mimica, bili su u Zagrebu kako bi se na licu mjesta informirali što se događa s brzom cestom Trogir - Omiš. Lokalni izbori se, naime, bliže, pa ih je zanimalo što će poručiti građanima, hoće li im nastavak gradnje te dionice, pa makar i samo deklarativni, biti jedan od predizbornih aduta ili će, pak, strategiju obrane višegodišnje HDZ-ove utvrde temeljiti na nekim drugim osnovama.

U metropoli su Omišani lijepo bili primljeni, održan je i sastanak “na vrhu”, pa su Škaričić i Mimica iz prve ruke čuli što se njihovu gradu u cestovnome smislu sprema.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta (HC) Edo Kos i član Uprave HC-a za građenje Jurica Krleža izvijestili su tako nervozne Omišane kako nastavak gradnje ceste koja bi prometno spasila ne samo njihov grad, nego i Split, ponajprije ovisi o stranim bankama koje još uvijek, rečeno im je, nisu odlučile hoće li podržati ovaj projekt. Četverotračna prometnica vidljiva s morske strane Mosora i obližnjih brda, koju je Dalmatincima početkom novoga milenija obećao Ivo Sanader, A je varijanta rješavanja prometne zagušenosti toga kraja. Ujedno i (ni)malo vjerojatna.

Dužni smo, naime, podsjetiti na dvije činjenice. Prva kaže kako je u lipnju u Zagrebu održan sastanak u istome sastavu kao što je bio i ovaj predbožićni, te da je na njemu rečeno kako je odluka o odgodi gradnje brze ceste konačna.

- Teško je u ovom trenutku reći kada će početi gradnja brze ceste prema Omišu, no izvjesno je kako se to neće dogoditi za još nekoliko godina - govorio je prije šest mjeseci Škaričić. Omiški gradonačelnik i danas misli isto, ali to ne smije naglas reći.

Premda je uvjeren u pobjedu i na idućim izborima - omiška institucionalna oporba svedena je, naime, na svega nekoliko umornih pojedinaca - nikada ne znaš iza kojega zavoja se krije potencijalni okidač za građansku, kad već onu seljačku drži pod kontrolom, bunu.

Druga činjenica koja ukazuje kako poetični duo Kos i Krleža izaslanstva iz zaboravljenih provincija zabavljaju fikcijom jest odavno proklamirano nezadovoljstvo inozemnih financijera. Svjetska banka je, podsjetimo, jednom već bila odobrila kredit za gradnju brze ceste Trogir - Omiš, no taj novac, a radilo se o 60 milijuna eura, kroz Sveti Rok nikada nije prošao. Sanader ga je, ne mareći za cestovni čemer u HDZ-ovoj postojbini, usmjerio na riječku obilaznicu, ravno u SDP-ovu jazbinu.

Dvaput kredit za istu cestu dobiti - a tražili su, i to bez imalo srama - ni na Balkanu nije moguće. A bez kredita ni ceste nema.

Ostaje nam tako samo varijanta B, odnosno cesta koja - ni kriva, ni dužna - ide od Omiša do Splita preko Tugara, Srinjina i Žrnovnice. Kad omiška obilaznica bude gotova, kad Škaričićevi ljudi donesu izmjene i dopune Prostornoga plana i kada novi most preko rijeke Cetine bude sagrađen, bit će baš zanimljivo vidjeti koji će se političari na presijecanju vrpce pojaviti.

Vinko VUKOVIĆ

Naslovnica Split županija