StoryEditorOCM
Dalmacijačovjek struke i uspjeha

Splićanin Tomislav Mihotić kandidat za ministra

Piše PSD.
15. siječnja 2016. - 21:00
Među najbližim suradnicima mandatara Vlade RH Tihomira Oreškovića i kandidatima za ministarska mjesta u posljednje se vrijeme u kuloarima kao novi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture sve češće i sve ozbiljnije spominje Splićanin Tomislav Mihotić, diplomirani inženjer građevinarstva, aktualni predsjednik Uprave tvrtke "Geoprojekt", nekadašnji pročelnik u Splitskoj-dalmatinskoj županiji, te potom i državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu, pomorstva, prometa i infrastrukture.

Mihotić se, neslužbeno doznajemo, posljednjih dana sve češće viđa u društvu najodanijih Oreškovićevih suradnika. Budući da mu je ime nezaobilazno među kandidatima za buduće ministre, željeli smo čuti što o svemu kaže Mihotić. Međutim, on ne želi komentirati spekulacije po kojima bi se sazivanjem najvišeg državnog vrha trebao iz Splita preseliti u Zagreb.

Ekologija, otpad, ceste...

Zašto je Tomislav Mihotić izabran među moguće najbliže suradnike novog mandatara? Upitate li to bilo koga u Splitsko-dalmatinskoj županiji, odmah će vam reći kako je, uz članstvo u vladajućoj stranci, kojoj Mihotić pripada od 1990. godine, presudna njegova iznimna profesionalnost i stručnost. Javnost je Mihotića najbolje zapamtila po pročelničkom stažu u Odjelu za komunalu Splitsko-dalmatinske županije, jer je od njegova osnivanja bio na čelu tog značajnog resora provodeći niz bitnih infrastrukturnih projekata.

To vrijeme, od prvih dana Županije do 2010. godine, Mihotićev mandat obilježila je izgradnja objekata komunalne infrastrukture, prve godine i obnova ratom razorenog područja Dalmatinske zagore, Vrlike i Hrvaca. Mediji su tada s velikom pozornošću pratili i realizaciju eko-projekta zaštite Kaštelanskog zaljeva u kojoj je bio jedan od ključnih sudionika. Znatan doprinos, kažu Mihotićevi suradnici iz tog vremena, dao je kao čelni čovjek Povjerenstva za praćenje izgradnje priključnih cesta Auto ceste Zagreb - Split.

Poseban dio Mihotićeva mandata posvećen je problemu otpada, a zahvaljujući tim iskustvima postavio je sustav gospodarenja otpadom Županije i stvorio pretpostavke izgradnje Županijskog centra za gospodarenje otpadom. Mediji su još ranije, devedesetih godina, javljali o problemu makarskog otpada koji je eskaliralo 1994. godine, a upravo je Mihotić dogovarao sanaciju odlagališta "Donja gora", te zatim ustrojio i kontrolirao odvoženje makarskog otpada na druga odlagališta po cijeloj Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Zato, kako kažu njegovi suradnici u Splitsko-dalmatinskoj županiji, i oni u vladajućem HDZ-u i oni iz lijevog bloka, nikoga nije iznenadio odlazak tog velikog stručnjaka u Zagreb, na mjesto državnog tajnika u Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

Pokrenut će Dalmaciju

Kao državni tajnik bio je na čelu radnog tima koji je iznjedrio novi Zakon o cestama, također i na čelu operativne strukture "Promet" u pregovorima i realizaciji novca iz fondova EU-a, pa predsjednik Nadzornog odbora Hrvatskih cesta i potpredsjednik Nadzornog odbora HAC-a. U državnoj upravi posebno se pamti kao predsjednik povjerenstva za izgradnju novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb.

Dolaskom Vlade Zorana Milanovića, Mihotić se vraća u Split, iako su, kako navode njegovi najbliži suradnici, najmoćniji ljudi SDP-a takvog stručnjaka željeli i u svojoj Vladi.

Mjesto državnog tajnika Mihotić je 2012. godine zamijenio ulogom predsjednika Uprave tvrtke "Geoprojekt" iz Splita, koja se, kako tvrde dobri poznavatelji gospodarskih, a posebno građevinskih prilika u Splitu, u vrijeme krize u graditeljstvu uzdigla na razinu jedne od najuspješnijih geodetskih i projektantskih tvrtki s poslovima u cijeloj Hrvatskoj.

Koga će mandatar Orešković izabrati u najuži tim, znat će se uskoro, a ostvare li se predviđanja o ministarskom mjestu za Tomislava Mihotića, svi kažu da će to mandataru biti veliki plus, jer će izabrati čovjeka struke, upravo onakvu osobu na kakve se u posljednje vrijeme stalno pozivaju političari. Dalmatinci se, uz to, vesele takvom izboru, oni upućeni odmah će reći kako što prije treba s mrtve točke pokrenuti projekt izgradnje Brze ceste Trogir - Omiš, tunela Kozjak, prilaz Splitu...

Ako je do sada većina Dalmacije bila zaboravljena, što se prometa i cesta tiče, eventualnim dolaskom Dalmatinca na čelo tog značajnog ministarstva, moglo bi, u prometnom, a zatim i u gospodarskom smislu, biti bolje i svima na jugu države.

OJDANA KOHAREVIĆ

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. lipanj 2024 06:42