Dalmacija Šibenik

Nekadašnje važno željezničko čvorište u potpunoj prometnoj blokadi

Dalmatina ih zaobišla - od brze ceste ništa

Nekadašnje važno željezničko čvorište u potpunoj prometnoj blokadi

Knin godinama čeka izgradnju brze ceste Knin – Drniš – Šibenik, za koju se ne zna hoće li uopće i kada biti izgrađena, autocesta je zaobišla kninski kraj, a Zvonimirov grad nema niti kvalitetan spoj na autocestu

Gradska uprava Knina i lokalni HSP još nisu pronašli zajednički jezik oko organiziranja posebne sjednice Gradskog vijeća o gospodarstvu, što su pravaši predložili još prije nekoliko mjeseci. Vijećnik HSP-a Zoran Radak zamjera gradskim vlastima neodržavanje tematske sjednice, na kojoj bi se trebalo konstatirati kakvo je stanje gospodarstva u Kninu i kakve su mu perspektive.

Upozorio je i na iseljavanje sve većeg broja ljudi iz Knina. Gradonačelnica Josipa Rimac iznijela je podatak da prema podacima MUP-a u Kninu živi 20.987 stanovnika, dok ih je lani bilo 21.226. Ona smatra da je najbolji pokazatelj o broju stanovnika gotovo nepromijenjen broj djece u srednjim i osnovnim školama, u dječjem vrtiću, te broj novorođene djece.

- Statistike grada Knina su uvijek bile varljive. Ne možemo nikome uvjetovati da mora ostati ovdje živjeti. Trudimo se, stvaramo uvjete da obitelji ovdje mogu ostati, nikada nitko nije otjeran, i pitanje je njihovog izbora žele li ostati u Kninu – napomenula je Rimac. Prometna izoliranost Knina, po mišljenju gradonačelnice, važan je faktor koji značajno utječe na razvoj gospodarstva, ostanak ljudi i opstanak ovih krajeva, na što nažalost grad ne može previše utjecati.

Knin je daleko od nekadašnjeg statusa važnog željezničkog čvorišta, godinama već čeka izgradnju brze ceste Knin – Drniš – Šibenik, za koju se ne zna hoće li uopće i kada biti izgrađena, autocesta zaobišla je kninski kraj, a Zvonimirov grad nema niti kvalitetan spoj na auto cestu.

- Povezanost s ostatkom županije, ostalim županijama i središnjom Hrvatskom veliki je problem, koji će nas i dalje ostaviti izoliranima i činiti život težim na ovim područjima ako ne dobijemo konkretne pomake u tom dijelu prometne infrastrukture. Nažalost, prometna infrastruktura nije samo pitanje grada i gradonačelnika, pročelnika i vijećnika nego i viših instancija, situacije u državnom proračunu, plana i programa izgradnje cesta, autocesta i brzih cesta – istaknula je Josipa Rimac.

Živana JURAS

Knin ostaje i bez zaobilaznice

Knin najvjerojatnije neće dobiti niti gradsku zaobilaznicu, koja se također godinama najavljuje, jer s prijedlogom trase buduće prometnice nisu zadovoljni u Kninu, Drnišu, niti u Biskupiji. Brza cesta Šibenik – Drniš - Knin sigurno se neće izgraditi u iduće četiri godine, jer nema novca, a bez kvalitetnih prometnica Knin i dalje ostaje doslovno na rubu županije.

Naslovnica Šibenik