Dalmacija Dubrovnik

škverani grade i popravljaju brodove

Korčula kao primjer uspješne brodogradnje: i jahtaši dolaze na remont u Ledu

škverani grade i popravljaju brodove

U remontu se godišnje popravi 150 brodova, brodica najveće nosivosti do 140 tona. Planira se ustrojiti poseban navoz za popravak brodova i jahti

U remontu se godišnje popravi 150 brodova, brodica najveće nosivosti do 140 tona. Planira se ustrojiti poseban navoz za popravak brodova i jahti

Brod Kelt, jedan od brodova koje Korčulani rade za Nizozemce
Željan Petković / EPEHA
Uz gradnju tri broda godišnje za nizozemskog naručitelja, brodogradilište Peters iz Kempena, škverani domaće Lede d.o.o. pojačano rade i na remontu jahti, glisera, ribarica, putničkih i ostalih brodova.

Prema riječima dipl. ing. Maria Milata, u remontu se godišnje popravi 150 brodova, brodica najveće nosivosti do 140 tona. Na remontu radi od 10 do 30 ljudi, prema potrebi, a najčešći su poslovi popravka dna, cjevarski radovi, izmjena lima oplate trupa broda, nadgrađa, remont glavnih motora, propele itd., kaže Milat.

Poseban navoz

Zbog proširenja remonta domaći škverani idu u popravak istočnog navoza gdje bi izvačili i popravljali brodove do tisuću tona težine. Namjera je izvlačenje čeličnih brodova i izmjena oštećenih čeličnih limova i strukture, za što je tvrtka specijalizirana.

Tvrtka je dobila odobrenje za smještaj jedrilica, glisera, jahti i ostalih plovila pod inozemnom zastavom na suhi vez. Cilj je primiti 50-ak takvih plovnih jedinica. Planira se ustrojiti poseban navoz za popravak brodova, jahti i glisera u čarterima koji kruže Jadranom.

No to je zahtjevan projekt koji se ne može početi bez odobrenja koncesije. Kako je u tijeku rješavanje vlasničkih odnosa na području Ježevice, na kojemu se nalazi škver, a blizu i okončanje stečaja Inkobroda d.d., u Ledi se nadaju da će, pobijede li na natječaju, proširiti remont za brodove do tisuću tona nosivosti.

Naslovnica Dubrovnik