Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Volija bi da Dinamo ispadne od Danaca pa da mi bude ža... Toni

Detalji o usluzi >

Zadar

Objavljeno 24.06.2009. u 18:35

nakon pola godine radova na rekonstrukciji

Most Ždrelac opet veže Ugljan i Pašman

Ukupna vrijednost radova na proširenju i produbljenju plovnoga kanala Mali Ždrelac, zajedno s radovima na rekonstrukciji mosta, iznosi 34,69 milijuna kn

Rekonstruirani most Ždrelac na državnoj cesti D-110 preko morskog tjesnaca Ždrelac, između otoka Ugljana i Pašmana, pušten je u srijedu u podne u promet, nakon pola godine radova na rekonstrukciji.

Rekonstrukcijom mosta zamijenjena su tri raspona mosta jednom lučnom čeličnom konstrukcijom raspona od oko 68 metara. Također su rekonstruirani i ojačani krajnji stupovi na koje se oslanja nova rasponska konstrukcija.

Most je građen 1971./72. godine i ukupne je dužine 210 metara, dok je ukupna širina mosta povećana s 8,4 na 11,8 metara – kazala je glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marina Halužan.

Zbog uklanjanja tehnološkog nasipa korištenog tijekom radova na mostu, plovni put bit će privremeno otvoren od 1. srpnja do 30. rujna, dok je ugovoreni rok dovršetka radova na produbljenju i proširenju plovnoga kanala 31. ožujka iduće godine.

Gabariti privremeno otvorenoga kanala bit će isti kao i prije zatvaranja. Širina u najužem dijelu iznosi 20 metara, minimalna je dubina od srednje razine mora četiri metra, a visina slobodnog sigurnog prolaza ispod mosta je 16 metara.

Zbog rizičnosti plovidbe u kanalu, tijekom privremenog se otvorenja zbog nedostatka bočnih zidova − a zbog mogućeg zanošenja plovila, što bi moglo prouzročiti nasukavanje − može ploviti samo sredinom kanala, i to plovila kojima je najviša visina 16 metara, širina 6 metara i najveći gaz 3,5 metra.

Ugovorena vrijednost radova na rekonstrukciji mosta iznosi 17,17 milijuna kuna bez PDV-a, dok ukupna vrijednost radova na proširenju i produbljenju plovnoga kanala Mali Ždrelac, zajedno s radovima na rekonstrukciji mosta Ždrelac, iznosi 34,69 milijuna kuna bez PDV-a.

Investitor radova na rekonstrukciji mosta su Hrvatske ceste d.o.o. Zagreb, a na produbljenju i proširenju plovnog kanala tvrtka Plovput d.o.o. iz Splita.

Radove na rekonstrukciji mosta izvela je tvrtka Konstruktor-inženjering d.d. Split, a nadzor je obavio Institut građevinarstva Hrvatske d.d. Zagreb.

Nikolina Radić-Ančić / EPEHA
foto: andrija lučič / CROPIX 

 

Privremene linije do danas

− Glavni su učinci koji će se postići ovom rekonstrukcijom mogućnost sigurnog prolaza većih brodova, kao i mogućnost dvosmjerne plovidbe ispod mosta te veća sigurnost stupova mosta od udara broda. Rekonstrukcijom će se skratiti pojedine rute plovnih putova i smanjiti broj prolaza većih plovila Pašmanskim kanalom – poručuje glasnogovornica Halužan. Brodovi na privremenim linijama Zadar − Ždrelac i Ždrelac − Ždrelaščica, koje su uvedene zbog rekonstrukcije mosta, plovit će zaključno s današnjim danom.

 


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Trenutno nema komentara!