Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Nakon Ulice Prvog splitskog odreda sljedeća ulica bi se tribala zvat Ulica žrtava privatizacije! Tvrtko L.

Detalji o usluzi >

Zadar

Objavljeno 06.05.2009. u 10:41

 RADOVI SU SLUŽBENO OTVORENI, NO OKO GOLEMOG POSLA JOŠ JE MNOGO NEPOZNANICA

'Megaprojekt' Gaženica će dnevno 'gutati' 400 kamiona kamenja

U roku od godinu dana more treba nasuti s 1,8 milijuna prostornih metara kamena, no gdje će se taj kamen vaditi i tko će ga prevoziti, još uvijek nije utvrđeno
U roku od godinu dana more treba nasuti s 1,8 milijuna prostornih metara kamena, no gdje će se taj kamen vaditi i tko će ga prevoziti, još uvijek nije utvrđeno

I more u Gaženici, zbog pristajanja velikih brodova, mora biti
duboko najmanje 13 metara                  Vladimir Ivanov / CROPIX
- Hoće li gradnja nove luke Gaženica biti prilika za posao i tvrtkama sa zadarskog područja? Austrijski Strabag je na međunarodnome natječaju dobio posao, u njegovu je vlasništvu kamenolom Mineral IGM kod Zapužana, a i splitski Pomgrad, koji treba graditi lukobrane, odnedavno je u vlasništvu Strabaga, čiji je većinski vlasnik ruski multimilijader Oleg Deripaska.

Predsjednik Županijske gospodarske komore Dario Jurin je na svečanosti otvaranja radova zatražio od Strabaga da uključi domaće izvođače, a Austrijanci su mu, kako kaže, obećali da će voditi računa o tom zahtjevu.

Radovi su službeno počeli, no tek se sada dogovaraju vrlo bitne pojedinosti u cijelom poslu kao što je iz kojih kamenoloma će se kamen dopremati i tko će sve to prevoziti. Treba znati da se u roku od godinu dana treba nasuti more i izgraditi osnovni lukobrani, da će na većem dijelu trebati postići dubinu gaza za brodove od čak 13 metara.

Procjenjuje se da će trebati nasuti čak 1,8 milijuna prostornih metara kamena, to je dvostruko više od količine materijala upotrijebljenog za sanaciju bazena s lužinom kraj Obrovca, s bitnom razlikom da se sada smije nasipati samo kvalitetan kamen, a ne otpadni građevinski materijal i zemlja kao u slučaju bazena s lužinom.

Kamen mora biti nabavljen iz legalnih kamenoloma, iskustvo gradnje brze ceste od Gaženice do autoceste dovoljno je bilo gorko za neke sudionike, jer je rudarska inspekcija utvrdila da se kamen za tu cestu vadio iz nelegalnog kamenoloma kraj Škabrnje, za što su predviđene milijunske kazne.

S druge strane nedavno je iz Hrvatskih željeznica potvrđeno kako se materijal iz prokopa tunela na izmještanju pruge iz Bibinja neće moći koristiti za nasipavanje Gaženice.

Jednostavna računica kaže da će se dnevno u Gaženicu morati iskrcavati kamen iz najmanje 350-400 kamiona da bi nasipanje bilo dovršeno u zadanom roku.

To znači da će četrdesetak kamiona morati napraviti po deset tura, nakrcano s 15 prostornih metara, odnosno 25 tona kamena. Tko se sjeća gradnje marine između Sukošana i Bibinja, zna kako to izgleda, samo što će ovaj put kamioni ići iz puno veće udaljenosti.

Dio sigurno iz Zapužana pa autocestom od Šopota i Kalmetinom izravno do Gaženice, što je bolja varijanta, a ostali drugim lošijim cestama, koje će nesumnjvo osjetiti taj teret.

Naime, odjednom se u jednom kamenolomu ne može vaditi toliko kamena koliko će biti potrebno, bit će uključeni legalni kamenolomi zapadno od Biljana Donjih - “Busište dva” i obrt Pinčić, te obrt ICE Mladena Anića, koji vadi kamen kraj Smilčića. Nije još, međutim, poznato tko će prevoziti tu ogromnu količinu kamena, dnevno više od 5 tisuća kubika! Zvonimir Rajčić, koji u okviru

Županijske gospodarske komore predvodi sekciju teretnoga cestovnog prometa, kaže da se dogovori tek očekuju, a uvjeti su još dosta nepoznati. Među obrtnicima koji imaju kamione također se još ne zna hoće li i na koji način biti uključeni u posao.

Prema dosad poznatim cijenama izgleda da prijevoznici neće baš imati neku zaradu, jer u cijenama koje se nude nisu regulirane cestarina, ulje, gume, a izgleda da se uvjetuje gdje će se opskrbljivati gorivom.

- Bojimo se da ćemo biti izigrani jer se radi o velikom poslu i mnogim interesima - oprezan je Dragan Brzoja, predsjednik Ceha obrtnika prijevoznika. On je kao predstavnik obrtnika već imao pregovore sa Strabagom, a najviše se boji da tzv. torbari, koji nemaju ni registriranu tvrtku, kao posrednici pokupe vrhnje.

- Nemamo ništa protiv zdrave i poštene konkurencije, nego da se cijena tona/kilometar spušta ispod svake razine. Neka normalna cijena je oko 75-80 lipa po toni/kilometru, a ta divlja konkurencija i iz drugih krajeva spušta cijenu na manje od 60 lipa. Imamo i zadrugu “Prijevoz Zadar”, koja može obaviti ovaj posao, ali konačnog odgovora iz Strabaga nema - kaže Brzoja.

Posao gradnje nove luke je, dakle, počeo samo službeno, a onaj pravi, koji počinje dovoženjem kamena, još je u fazi teških pregovora, u kojima se još ne zna hoće li Zadrani išta uspjeti odraditi.

 


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: JoFFa | Komentirano: 6. svibanj 2009. 12:57
da di će ga vaditi? Poravnat će kamenolome, ma sto kamenolome, CILO BRDO u blizini tako da ce sva sela u zaleđu imati pogled na more :)