StoryEditorOCM
Dalmacijabrušenje ponude

Supetar dobio Strategiju razvoja turizma

10. veljače 2016. - 00:55
Supetar, 100913. Gradska uprava Supetra s novom gradonacelnicom Ivanom Markovic na celu planira uredjenje grada kako bi se bolje iskoristili turisticki potencijali i napunila prazna blagajna.Planira se dotjerivanje mjesta i gradnja marine Vlacica na zapadnom djelu luke. Na fotografiji: pogled na supetarsku luku sa trajekta. Foto: Nikola Vilic/CROPIX SPECIJAL SD Supetar, 100913. Gradska uprava Supetra s novom gradonacelnicom Ivanom Markovic na celu planira uredjenje grada kako bi se bolje iskoristili turisticki potencijali i napunila prazna blagajna.Planira se dotjerivanje mjesta i gradnja marine Vlacica na zapadnom djelu luke. Foto: Nikola Vilic/CROPIX

U 2020. godini grad Supetar će biti vodeća turistička destinacija na Braču i jedna od vodećih otočnih destinacija na Jadranu, orijentirana ponajviše prema gostima koji traže autentični otočni doživljaj i nova iskustva kroz interakciju s domaćinima.

To se navodi u Strategiji razvoja turizma grada Supetra za razdoblje od 2016. do 2020. godine koja je na sjednici Gradskoga vijeća Supetra, uz manje primjedbe i zamjerke, jednoglasno usvojena.

Štoviše, prihvaćanje tog strateškog dokumenta popraćeno je pljeskom, jer je tako bračka metropola po prvi put dobila dokument koji na stručni i temeljiti način promišlja razvoj turizma. Strategiju je izradio zagrebački Institut za turizam, a njezinoj izradi prethodilo je više radionica održanih sa svim relevantnim čimbenicima u stvaranju svekolike supetarske turističke ponude kojoj, osim Supetra, pripadaju naselja Mirca, Splitska i Škrip.

Emocija najbitnija

Posebno je naglašeno kako će se promicati proizvod koji za turiste ima emocionalnu vrijednost kao što su sreća, zadovoljstvo, oduševljenje i uzbuđenje. Upravo tako isporučene emocionalne vrijednosti postaju, naime, sve važniji na suvremenom turističkom tržištu, jer emocije predstavljaju za turiste sve značajniji čimbenik odabira destinacije za odmor.

Na temelju usvojene strategije supetarski turizam će svoje iskorake tražiti prema kvaliteti, a ne kvantiteti, što znači da će razvojni projekti biti manje orijentirani na povećanje fizičkih pokazatelja turističkog prometa kao što su broj dolazaka i noćenja, a više će biti usmjereni na podizanje kvalitete svih pojedinačnih sastavnica turističkog destinacijskog proizvoda.

Grad Supetar sudjeluje sa 40 posto u ukupnom broju turističkih noćenja na Braču. Neuralgične točke tog bračkog omiljenog ljetovališta su visoka sezonalnost turističke potražnje jer se većina turističkog prometa ostvari u glavnoj sezoni, visoki udio privatnog smještaja u strukturi smještajnih kapaciteta te neravnomjerni razvoj. Nesklad vlada i u smještajnim kapacitetima jer premda hoteli raspolažu sa 11 posto supetarskih smještajnih jedinica, oni ostvare 60 posto svekolikih noćenja.

U Strategiji razvoja u cilju brušenja ponude naveden je 41 projekt s naznačenim nositeljima, mogućim financijskim izvorima koji uključuju i novac iz europskih fondova te razdoblje realizacije.

Popunjenost 80 dana

Shodno takvim opredjeljenjima nova vizija razvoja turizma predviđa se da će turistički promet u Supetru godišnje rasti po stopi od tri do pet posto pa će se 2020. godine ostvariti više od 600 tisuća turističkih noćenja. Očekuje se porast gostiju iz novih, udaljenijih tržišta kao što su Skandinavske zemlje i Rusija.

Nadalje, prosječna dnevna potrošnja turista iznosit će od 80 do 85 eura, što znači da će ukupni prihod od turizma biti "težak“ od 48 do 55 milijuna eura. Od tog kolača, planira se, 40 posto će pripasti smještajnim jedinicama, 15 posto pružateljima ugostiteljskih usluga, a ostatak ide na ostale turističke sadržaje.

Popunjenost privatnog smještaja sa sadašnjih 48 dana trebala bi poskočiti na čak 80 dana što će doprinijeti produljenju turističke sezone, a povećat će se i udio noćenja izvan glavne sezone. Ukazano je na potrebu razvoja poljoprivrede, osobito ekološke proizvodnje, ali i na važnost promicanja visokih ekoloških standarda.

'Mi to možemo'

Premda je strategija razvoja s novom vizijom ljestvicu postavila dosta ambiciozno i visoko, gradski vijećnici misle da se uz punu angažiranost svih onih koji sudjeluju u turizmu zacrtani ciljevi mogu dohvatiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 09:28