StoryEditorOCM
Arhivasupersportski dvosjed

Legenda se ponovno vraća na scenu: Fordov novi GT model ostavlja bez daha

Piše PSD.
14. srpnja 2015. - 19:05
Koncept Fordove sportske ikone modela GT predstavljena je na salonu automobila u Detroitu početkom godine, a s proizvodnjom druge generacije ovog supersportskog dvosjeda krenut će se krajem 2016. godine kako bi se obilježila velika obljetnica – 50 godina od velike pobjede Forda GT40 na utrci 24 sata Le Mansa.

Model GT bit će jedan od 12 novih Fordovih vozila koje ova tvrtka namjerava „izbaciti“ na tržište do kraja 2020. godine, a pridružuje se modelima Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 i Shelby GT350R.

Novi GT bit će superautomobil s dvoja vrata koja se otvaraju ukoso prema gore, dok je karoserija školjkastog aerodinamičnog oblika koji će zahvaljujući odličnom odnosu između broja konjskih snaga i mase samog auta imati sjajne performanse.



Novi GT bit će izrađen od ultralakih, ali istodobno vrlo čvrstih materijala poput karbonskih vlakana i aluminija. Uz aerodinamičan oblik, ali i sve nove tehnologije, koje će se ubuduće ugrađivati u sve buduće Fordove modele, GT će biti pravi trkač. Za veću pomoć vozaču Ford će ponuditi u GT-u i najnoviju verziju SYNC3 za napredno povezivanje sustava.

Pokretat će ga do sada najsnažniji Fordov Ecoboost benzinac s dva turbopunjača. Radi se od 3.5-litrenom V6 twin-turbo benzincu koji će biti uparen sa 7-stupanjskim automatski mjenjačem s dvostrukom spojkom za trenutne promjene brzina i iznimne kontrole vozila od strane vozača.

Do „stotke“ će doslovno sprintati za manje od tri sekunde, te će postizati maksimalnu brzinu od 320 km/h. Motor, koji je smješten u sredini, isporučivat će preko 600 konjskih snaga, dok će se okretni moment prenositi na stražnju osovinu.



Široki prednji kraj neodoljivo podsjeća na model GT40 iz šezdesetih godina prošlog stoljeća, dok je ostatak karoserije osuvremenjen. Iako dijeli naslijeđe s klasičnim Fordom kada su u pitanju utrke i performanse automobila, novi GT druge generacije puno je suvremeniji i funkcionalniji, pri čemu uspješno kombinira suvremene tehnologije s atraktivnim dizajnom.

Novi GT vozit će se na 20-colnim kotačima s gumama Michelin Pilot Super Sport Cup 2 koje su posebno dizajnirane i izrađene za ovaj Fordov sportski dvosjed. Automobil će biti opremljen Brembo kočnicama kako bi se što efikasnije zaustavljao.

Sve površine GT-a izvedene su vrlo funkcionalno, a sve kako bi se smanjio otpor zraka i poboljšala aerodinamika. Međutim, GT istodobno ima potpuno aktivne aerodinamične komponente za poboljšanje kočenja, upravljivost i stabilnost. Aktivni stražnji spojler poboljšava downforce i stabilnost vozila.



Unutrašnjost je izrađena u sportskom stilu, a taj dojam pojačavaju dva sjedala školjkastog oblika koja su direktno integrirana u karbonska vlakna putničke kabine. U upravljač napravljen i stilu Formule 1 integrirane su sve potrebne komande, dok je potpuno digitalni i konfigurirani sklop instrumenata s mnogobrojnim informacijama usmjeren prema vozaču. Zaslon je konfiguriran da pruža što više podataka u različitim načinima vožnje.

ZDRAVKO JURIČKO

Samo 250 primjeraka GT-a

Prva generacija Forda GT prodavana je tijekom 2005. i 2006. godine, pri čemu je proizvedeno 4038 primjeraka, od čega je samo 101 automobil završio na europskom tržištu. Ford u ovom trenutku planira proizvesti tek 250 primjeraka modela GT druge generacije, a cijena će mu biti oko 400.000 dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 09:39