Uprava u suradnji s Centrom za restrukturiranje i prodaju (CERP), Državnim uredom za upravljanje državnom imovinom i bankama, pokušava staviti kompaniju u bolju financijsku poziciju – kaže sindikalist Svalina.
Prema njegovim riječima, nedavno su smanjena primanja mlađih časnika, konkretno trećim časnicima palube i četvrtim “od stroja”, te nižoj posadi.
– Smanjenje nije bilo linearno i ne mogu u ime Uprave govoriti koliko će tim “rezanjem” poslodavac uštedjeti – ističe predstavnik SPH i dodaje da su posade zadržale prava dobivanja bonusa.
– Nismo se složili s daljnjim smanjivanjem plaća. Kompaniji je jasno da nigdje ne vodi ako su ljudi potplaćeni – napominje naš sugovornik.
Flotu “Jadroplova” sada čini sedam brodova za prijevoz sipkog tereta. Nedavno je za 3,5 milijuna dolara grčkoj kompaniji “Avlemon Shipping” prodan brod “Don Frane Bulić”, najstariji u floti, među ostalim i zbog toga da bi se pomorcima te zaposlenicima u direkciji tvrtke podmirila zaostala primanja.
No, to očito nije bilo dovoljno za podmirivanje svih radničkih potraživanja, a ne treba zaboraviti da je tijekom zadnjih godinu dana kompanija isplaćivala plaće u dva djela. Kako su nedavno objavili iz SPH, njihovi predstavnici su s Upravom “Jadroplova” pregovarali o izmjenama i dopunama kolektivnog ugovora za djelatnike na kopnu, odnosno o razini smanjenja plaća i otpremnina u slučaju napuštanja tvrtke.
– Zbog krize na tržištu, poslovanje “Jadroplova” i dalje je otežano. Zaključeno je da se mora ići u smanjenje troškova menadžmenta i ostalih zaposlenika. Uprava je naglasila da su to samo nužne mjere koje dugoročno ne mogu spasiti kompaniju. Stoga je zaključeno da treba sačuvati najproduktivniji kadar i pokušati pronaći rješenje za opstanak – objavio je Sindikat pomoraca Hrvatske.
“Jadroplov” je u većinskom državnom vlasništvu, a u ožujku ove godine CERP-u nije pristigla ni jedna obvezujuća ponuda za kupnju 70,03 posto dionica po početnoj cijeni od 139,27 milijuna kuna.
– Smanjenje nije bilo linearno i ne mogu u ime Uprave govoriti koliko će tim “rezanjem” poslodavac uštedjeti – ističe predstavnik SPH i dodaje da su posade zadržale prava dobivanja bonusa.
– Nismo se složili s daljnjim smanjivanjem plaća. Kompaniji je jasno da nigdje ne vodi ako su ljudi potplaćeni – napominje naš sugovornik.
Flotu “Jadroplova” sada čini sedam brodova za prijevoz sipkog tereta. Nedavno je za 3,5 milijuna dolara grčkoj kompaniji “Avlemon Shipping” prodan brod “Don Frane Bulić”, najstariji u floti, među ostalim i zbog toga da bi se pomorcima te zaposlenicima u direkciji tvrtke podmirila zaostala primanja.
No, to očito nije bilo dovoljno za podmirivanje svih radničkih potraživanja, a ne treba zaboraviti da je tijekom zadnjih godinu dana kompanija isplaćivala plaće u dva djela. Kako su nedavno objavili iz SPH, njihovi predstavnici su s Upravom “Jadroplova” pregovarali o izmjenama i dopunama kolektivnog ugovora za djelatnike na kopnu, odnosno o razini smanjenja plaća i otpremnina u slučaju napuštanja tvrtke.
– Zbog krize na tržištu, poslovanje “Jadroplova” i dalje je otežano. Zaključeno je da se mora ići u smanjenje troškova menadžmenta i ostalih zaposlenika. Uprava je naglasila da su to samo nužne mjere koje dugoročno ne mogu spasiti kompaniju. Stoga je zaključeno da treba sačuvati najproduktivniji kadar i pokušati pronaći rješenje za opstanak – objavio je Sindikat pomoraca Hrvatske.
“Jadroplov” je u većinskom državnom vlasništvu, a u ožujku ove godine CERP-u nije pristigla ni jedna obvezujuća ponuda za kupnju 70,03 posto dionica po početnoj cijeni od 139,27 milijuna kuna.
TANJA GATTIN ZEBIĆ