Nakon što se krajem ožujka u Jelsi na otoku Hvaru neočekivano urušila operativna obala za prihvat katamarana, sada je napokon počela njezina sanacija. Zaposlenici građevinske tvrtke "Skladgradnja" d.o.o. spomenute radove obavljaju sukladno projektu "Obale" d.o.o. iz Splita, a rok njihova izvođenja je tri mjeseca.
– Investitor je Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije, dok se cijena sanacije penje do četiri milijuna kuna. Međutim, mi u istom aranžmanu, ali doduše s drugim izvođačem, nastavljamo drugu fazu kompleksnog uređenja postojeće pomorske infrastrukture luke Jelsa. To se odnosi na uređenje lukobrana "Kanun" u dužini od 55 metara, s uređenjem i dopunom školjere s izvedbom pripadajuće plaže s vanjske strane lukobrana, pa će ukupna investicija porasti do oko 14 milijuna kuna – kazao je općinski načelnik Nikša Peronja, dodavši da bi sve trebalo biti završeno najkasnije do 15. lipnja 2016. godine.
Jelšanska luka je inače još prije napravila iskorak s hidroavionskim prometom prema Splitu i natrag, te rekonstrukcijom i uređenjem postojećeg obalnog zida u dužini od 100 metara na južnoj strani, gdje je osvanulo novo privezište. Međutim, prvi čovjek Jelse tvrdi da Općina već ima idejni projekt dogradnje i izgradnje vanjskih lukobrana (Iga i Sv. Antonij), te marine u unutrašnjem dijelu tih lukobrana, a u igri je i ozbiljan investitor za te zahvate.
Dakle, sada slijedi pribavljanje kompletne projektne dokumentacije i aplikacija za tu koncesiju na rok od 20 do 30 godina, negdje do travnja iduće godine. Realizacijom ovog uistinu složenog projekta, Jelsa bi zapravo bila jedino mjesto na Mediteranu s čak četiri lukobrana, prekrasnim plažama i šetnicama, a u konačnici bi imala i vrlo lijepo arhitektonski oblikovanu uvalu, prije svega dobro zaštićenu, s čak 180 nautičkih vezova.
Mirko Crnčević