Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Mobitel će rješavati matematičke zadatke umisto đaka. Super! A može li sad neka aplikacija i za cilu državnu maturu? Krešo, Sinj

Detalji o usluzi >

Split županija

Objavljeno 27.04.2013. u 19:02

otočani još u nevjerici

"Skuplje nam do Žirja katamaranom, nego do Londona avionom"

FOTO: CROPIX
Ne, ja nemam takvu informaciju – odgovorio je ministar pomorstva, prometa i veza Siniša Hajdaš Dončić novinarima u Saboru na pitanje jesu li točne najave da će putničke karte na brodskim i brzobrodskim linijama od 1. lipnja otočanima poskupjeti za 20 posto, a ostalim putnicima između 40 i 173 posto.

Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet brane se kako će u slučaju poskupljenja karata na državnim brzobrodskim linijama, poskupljenje za otočane iznositi samo nekoliko kuna.

Cijene su usklađene za cijeli Jadran te je planirano povećanje cijena od 26,8 posto u izvansezonskom i 50,3 posto u sezonskom razdoblju pri čemu bi cijene povlaštenih karata za otočane bile prosječno veće za 11,6 posto.

U Agenciji uvjeravaju kako je predviđeno poskupljenje neophodno da bi se održalo normalno financiranje i funkcioniranje sustava brzobrodskih linija. Ministarstvo i Agencija ipak nisu smirili buru među otočanima.

- Znamo da su teška vremena i da je sve skupo, ali nama je bilo kakvo poskupljenje brodskih karata neprihvatljivo. Još malo pa ćemo potpuno izumrijeti. Pa u Božavi u školi imamo svega 5 đaka! Znamo da se mora štedjeti, ali ovdje više neće imati tko štedjeti - kaže načelnik Općine Sali Zoran Morović. - Tražimo da brodske karte pojeftine jer je to jedini način našeg opstanka. Tražimo pokazne karte na kojima bi zaradila i “Jadrolinija”, a otočani bi imali koristi. Meni se događalo da supruga i ja s četvero djece odemo iz Sali u Zadar i nazad i to nas je koštalo 216 kuna dnevno. Trebalo bi pokaz uvesti i za osnovnoškolce, za nezaposlene i pokaz za prijevoz tako da stvorimo konkurentne uvjete za ulaganje na otocima - ističe Morović.

Novo iseljavanje

Najava poskupljenja još je jedan u nizu nesmiljenih udaraca na otočane i prijatelje otoka - kaže Anton Dobra, dugogodišnji predsjednik Mjesnog odbora Žirje.

- Sada će nam se onemogućiti i putovanje do otoka. Jer, tko u ovoj krizi može priuštiti 60 kuna za brodsku kartu između Kaprija i Žirja?! Jedno šibensko društvo došlo je nedavno na Žirje na izlet i požalili su mi se kako su samo za karte platili 400 kuna. To znači da će sada plaćati 700-800! Pa tko će nam doći na otok kada je karta skuplja nego niskobudžetna avionska karta od Zadra do Engleske?! Kao da se sve radi da se ovi lijepi otoci potpuno opustoše i kasnije prodaju strancima - ogorčen je Dobra.

- Politika SDP-ove Vlade prema otocima je naprosto nedopustiva. Ovo je smrt za otočane, za naš turizam i cjelokupno hrvatsko gospodarstvo. I ne samo da poskupljuju karte nego je SDP-ova vlada opet ukinula brodsku liniju u ljetnim mjesecima, koja je održavana u 13.30 iz Hvara za Split. Tome jednostavno treba stati nakraj, SDP-ov Plan 21 treba odmah zaustaviti - rekao je Pjerino Bebić, gradonačelnik grada Hvara. I u Jelsi oštro prosvjeduju.

“Na ovakav način ćemo odbiti turiste koji su planirali doći na naše škoje, a i ostale cijene će otići u nebo, što će zasigurno dovesti do potpunog siromaštva i daljnjeg iseljavanja u svijet, baš kao i početkom prošlog stoljeća”, kaže Jakša Marić, obnašatelj dužnosti načelnika Općine Jelsa. Načelnik Općine Bol Tihomir Marinković upozorava kako se na ljetovanje značajan broj turista vraća: - Ne znam kako se njima može objasniti i opravdati povećanje plovidbene karte za 50 posto. To oni ne mogu razumjeti niti shvatiti.

Još veća izoliranost

- Trebali bi se naći svi zajedno za dogovor i ishodovanje drugog rješenja, a ne uvijek po džepu otočana. Ugasit će se i ovo malo života što je ostalo na otoku – kazao je Nikola Cecić-Karuzić, načelnik Općine Šolta.

Uznemireni su i Korčulani. Umirovljenik Ostoja Đurić tvrdi da time neće biti koristi ni prijevozniku ni korisnicima, već će se nastaviti otočna izoliranost. Vjeran Filippi, kandidat za korčulanskoga gradonačelnika, kaže da se država mora iskazati uz širu strategiju u poticanju života i poslovanja na otocima.

To država mora ili financirati ili sufinancirati. Brat i sestra Damir Sardelić i Frankica Drušković kažu da je ta informacija smanjila današnju remitendu u prodaji na njihovu kiosku. Marko Skokandić, direktor ACI marine u Korčuli, misli da je povećanje cijena “Jadrolinije” na neki način razumljivo, s obzirom na cijenu goriva. Međutim, to je još jedan udar na standard otočnog stanovništva, a neprihvatljivo je i za turiste. Time se otoci praktično svrstavaju u drugu kategoriju, jer će gostima biti jeftinije ljetovati na kopnu nego dodati trajektnu kartu.

Pišu: M. Kalajžić, M. Jurković, S. Barčot,
I. Radić, M. Crnčević, N. Perić, A.B.Krile

Tadić: Brodske karte mogu pojeftiniti!

Cijena karata za brodski linijski prijevoz može se smanjiti primjenom Direktive EU 2003/96/EC o trošarinama na gorivo. Već deset godina hrvatsko Ministarstvo financija uporno odbija provesti članak 14. (c) ove Direktive koji dopušta ukidanje trošarina za gorivo svima koji se bave brodskim prijevozom ili ribarenjem - svima osim jahti. Italija i Grčka tu direktivu provode, pa svi njihovi brodari - veliki i mali, i barkarijoli praktično plaćaju cijenu goriva istu kao ribari!

Hrvatska je od 1. srpnja 2013. svakako dužna početi provoditi ovu direktivu i osloboditi naše brodare poreza na gorivo. Čime bi mogle pojeftiniti karte! Više od polovice cijene goriva u Hrvatskoj čine porezi i porezi na poreze – kazao je dr. sc. Tonči Tadić, predsjednik Euro-Mediteranskog Foruma. 

M. Crnčević


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: Lesina | Komentirano: 29. travanj 2013. 11:31
Situacija bi bila smjesna da nije tragicna. Mi koji imamo (ne)srecu zivit na otocima, smo nazalost vezani uz macehinski odnos Jadrolinije i ravnodusan odnos vlade prema nama. Oni nas gledaju kao nuzno zlo, a ne kao veliki potencijal za svih njih. Da obrazlozim, Jadrolinija kao koncesionar linija mora odrzavati iste, koje su subvencionirane od strane Vlade RH. Po mom saznanju gorivo koje potrose za npr vezu Split - Stari Grad im se placa. Jadrolinija sa naplatom karata pokriva place mornarima i osoblju, te amortizaciju plovila.
Kako se odredjuje potrosnja goriva? Tako sto se napravi probni put, i kolicina potrosenog goriva se placa. Obicno isti trajekti u probnoj voznji voze istu dionicu duplo brze nego inace - znaci samim time si nadoknadju vise goriva nego trose.
Zimi su trajekti poluprazni i Jadroliniji nikada nije palo na pamet da ponudi otocanima da se npr voze autima za 50% popusta... ja garantiram da bi bili tada puni. Ja kad god moram ic u Split, trebam ili busem ili taksijem negdi ici. Kada se spominje sezona, nepada im na pamet dodavati linije. Bolje da se postojece ljetne linije pretrpavaju.
Kada se ukine moratorij na medjuotocne veze (mislim do 2015 ili 2017), i kada im ulete Grcki ili Talijanski brodari, i pocmu naplacivati 100 kuna za transfer auta do Hvara, onda ce i Jadrolinija morati isto napraviti. Tada cemo svi shvatiti koliko su nas krali ove godine, a ja cu za dispet ic sa bilo kojim brodarem ali necu sa Jadrolinijom. Neka crknu.
Da nam skoj ima timun, isli bi mi ca vec odavno...
Komentar od: 10bofora | Komentirano: 28. travanj 2013. 13:03
a zašto ljudi koji žive u zagori nebi imali mukte autobusnu kartu, zašto otočani sa Vira,Krka i Murtera imaju otočnu kartu kad imaju most.
Kao da je jadrolinija baba roga i jedini krivac što se iseljavaju otoci. Zašto svi ti famozni načelnici općinica koje bi trebalo ukinut jer troše naš novac ne kupe ili uzmu lijepo u najam katamaran i otvore županijsku liniju pa neka voze svako po ure , ali lako je sa tuđom lovom.
zašto hep ne snizi cijenu struje na otocima ili vodovod kubik vode , pa skuplja je voda na otocima nego u splitu . problem nije u povezivanju otoka i linijama već u tome da se na otocima nema šta radit nema poticaja za poljoprivredu , ribarstvo , turizam.
zašto ti načelnici općinica ne privuku mlade obitelji pa im recimo daju besplatno općinske terene za gradnju kuće , oslobode ih komunalija , pomognu im u otvaranju firmi i obrta .... promet je najmanji problem.
Komentar od: pumpezi | Komentirano: 28. travanj 2013. 7:42
Kako ti "ikusi" znaš Željka Šižgorića?
Šta se karte tiće, najbolje bi bilo udrit jedno 500 kun i onda ne triba ni brod ni brzobrodska linija.
Lako se riješi problem. Plus ovi doli komentari i onaj blentavi Pjerino Bebić samo balave. Nema to veze ni sa SDP-on ni sa onima drugima. To nan je sudbina. Mi smo u K.u.rcu i gotovo!
Komentar od: | Komentirano: 27. travanj 2013. 20:37
Uskoro neće biti bodula ,triba ih zakonon zaštitit.
Komentar od: matopir | Komentirano: 27. travanj 2013. 19:11
Od kraljevine SHS do danas su sve vlade radile
kako bi protjerali stanovnike sa otoka.
Kad cemo to prominit?
Komentar od: Grdelin | Komentirano: 27. travanj 2013. 19:11
OTOČANI JOŠ U NEVJERICI
"Skuplje nam do Žirja katamaranom, nego do Londona avionom"!


šta je i normalno...





samo toko obatome...




posebni pozdrav braniteljima ma gdje bili...

- zdravi,veseli i siti mi bili...