StoryEditorOCM
Arhivasupersportaš

Opel Astra OPC Extreme - čistokrvna 'pila' visokih performansa

Piše PSD.
11. lipnja 2014. - 10:35
Opel Astra OPC Extreme, predstavljena ovog proljeća na ženevskom salonu automobila, čistokrvna je „pila“ visokih performansa koja će biti proizvedena u manjem broju serijskih primjeraka.

Radi se o supersportskom modelu Extreme koji je nastao iz trkaće verzije Astre OPC Cup, a na cestu prenosi čistu trkaću tehnologiju.

Ispod poklopca motora Astra OPC Extreme skriva se više od 300 konjskih snaga uz napomenu kako je ovaj 2.0-litreni benzinac s izravnim ubrizgavanjem i varijabilnim razvodom ventila najsnažniji 4-cilindarski motor koji je Opel ikad proizveo.

Motor napravljen isključivo od aluminija uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu na prednje kotače prenosi pomoću prednjeg diferencijala s blokadom.

Zahvaljujući vrhunskim komponentama izrađenim od ugljikovih vlakana ovaj supersportski automobil ima 100 kilograma manju masu od obične Astre OPC, tako da OPC Extreme ima bolje performanse.



Ugljikova vlakna zbog svoje male mase i velike čvrstoće koriste se u izradi bolida Formule, a uporabljena su i na ovoj čistokrvnoj „pili“. Ovaj ultralagani materijal iznimne čvrstoće korišten je za aerodinamički optimizirano stražnje krilo, difuzor, prednji spojler, poklopac motora, poprečne nosače ovjesa, kompletne kotače, stražnji difuzor i krov.

Naplatci od ugljikovih vlakana lakši su 20 kilograma od aluminijskih, dok je krov od istog materijala lagan poput pera i težak tek 2,3 kilograma u odnosu na čelični koji teži 9,7 kg. Na taj način znatno je sniženo težište Astre Extreme.

Lakši 100 kilograma

Smanjenje mase na ključnim područjima pridonosi agilnosti, ukupnoj upravljivosti, te omjeru snage i mase automobila.

Opel je model Extreme opremio i kočnicama prenesenim s trkaćeg Cup modela s Brembo šesteroklipnim kočničkim sustavom s prednjim diskovima 370 mm. Gume dimenzija 245/35 od 19 inča sportskih performansi posebno su razvijene za Extreme i omogućuju gotovo jednako dobro držanje odloge kao gume trkaćeg automobila.



Unutrašnjost je također izrađena u supersportskom stilu na način da su uklonjena stražnja sjedala, te montiran sigurnosni kavez za slučaj prevrtanja. Vozač i suvozač savršeno su smješteni u posebno dizajniranim Recaro sportskim sjedalima.

Vozaču je omogućen i taktilni užitak držanja vrhunskog upravljača prekrivenog brušenom kožom s ojačanjima od ugljikovih vlakana s profinjenim žutim ukrasnim prošivima.

Osnovne boje Opelova automobilističkog odjela odražavaju se i na drugim mjestima Astre OPC Extreme, kao što je ekskluzivno dizajniran logotip, sjajan premaz na pragovima i donjem dijelu spojlera.

Višeslojni lak-premaz OPC Extreme modela spojen je s detaljima u vidu visokokvalitetnih naljepnica da bi se dobio trodimenzionalni efekt i dodatno naglasili rubovi, jasne linije i sportske proporcije automobila.

zdravko juričko


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 05:30