StoryEditorOCM
Dalmacijagužva na uskršnji ponedjeljak

Butković u posjetu Splitsko-dalmatinskoj županiji: Moguće su i smjene u HAC-u!

Piše S. Barčot
1. travnja 2016. - 16:34
butkovic_zevrnja7-010416

- Ovo vam ja volim, kada su projekti u fazi građenja – zadovoljan je u petak bio Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture tijekom svog prvog službenog posjeta Splitsko-dalmatinskoj županiji od kada je na čelu ministarstva za kojeg onako u šali kaže: ministarstvo i neba i zemlje.

Jer široko i veliko područje pokriva ta institucija sa skraćenicom MPPI, pa još kada ministar dođe u prostorno najveću županiju, projekata, planova, dogovora, obilaska gradilišta nije manjkalo. Ali i pohvala...

Unatoč tome što je petak bio i "prvi aprila". Sve je startalo radnim sastankom u sjedištu županije gdje je splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja sa suradnicima bio i domaćin ministru Butkoviću, iznijevši mu brojne projekte koji su ili u već završnim fazama ili u začetcima, no jedan mori sve: brza cesta Split-Omiš.

- U ovom mandatu ćemo početi raditi na toj dionici, koju su mnogi obećavali okončati i realizirati, no znamo kako to sve sporo ide. Gradonačenik Omiša Ivan Kovačić bit će zadovoljan jer ćemo ćemo maksimalno raditi na tom projektu. Ujedno ćemo pokrenuti i studije opravdanosti ceste Zagvozd-Imotski, kao i sinjske zaobilaznice, a moram pohvaliti i splitsku zračnu luku koja svojim sredstvima kreće u investiciju. Razgovarali smo i o pomorskom dobru, pa će brzo u proceduru i Zakon o lučkim kapetanijama kako bi se riješio problem nedostatak 17 lučkih kapetana ispostava – iznio je ministar Butković, tek neke detalje nakon radnog sastanka, pa je sa svojom svitom krenuo i u obilazak.

Prva postaja je bio novi brod, 25. siječnja preuzet iz splitskog Brodosplita, M/B Plovput, odnosno 49,6 metara dugo i 11,3 metra široko plovilo koje se diči i automatskog betonarom.

- Nova uzdanica u Plovputovoj floti, vrijedna 43,5 milijuna kuna, ima nosivost od 243 do 300 tona, brzina mu je 11 čvorova, a u samo četiri sata može proizvesti 60 kubika betona, te kranom, rukom od 36 metara kako joj tepamo može naliti beton bilo gdje. Ipak se mi brinemo za 6287 kilometara obale na kojoj je 1065 objekata za sigurnost, svjetionika. Brod je osposobljen i za prijevoz građevinske mehanizacije, kao i vodoopskrbu zahvaljujući spremniku od 200 kubika vode, te pumpi koja puni do 130 metara visine, a najveći svjetionik, onaj na Palagruži ima visinu od 109 metara – pohvalili su se novim ljepotanom u Plovputovoj floti direktor Darko Meštrović te kapetan Srđan Kocijančić, ispred deset članova posade broda za čije usluge morskih podvodnih radova su već zainteresirani i Slovenci, i Crnogorci i Albanci.

- Ministre i ova godina će biti rekordna, očekujemo preko 4,5 milijuna putnika u domaćem prometu, te preko 600.000 u stranom, a već imamo najave 291 uplovljavanja kruzera. Prve na ovom novom vanjskom lukobranu, primit ćemo u lipnju – podnio je raport resornom čelniku i Milan Blaževski, ravnatelj Lučke uprave Split, pokazujući radove na ulazu u splitsku luku, na lukobranima za prihvat brodova 300 metara plus!

Zadovoljan gradilištem, nakon obilaska "vrata Splita" kako je Butković prozvao splitsku luku, bio je na još jednom od strateškog značaja projektu za cijelu županiju, poglavito za grad Trogir: most Čiovo-Trogir.

- Radovi idu svojim tijekom, ritam držimo, evo pogledajte radove na portalnom stupu gdje će biti postavljena mehanizacija za otvaranje mosta. U kontinuitetu gradimo tih 15 stupišta, a sada ih je vidljivo sedam – dok je brodom obilazio gradnju tog tako važnog segmenta za otok Čiovo i anuliranje prometnih gužvi u Trogiru, pojašnjavao je ministru inženjer Davor Trlaja, voditelj projekta ispred investitora Hrvatskih cesta.

Zadovoljni viđenim bili su i župan Ževrnja, pa gradonačelnik Trogira Ante Stipčić, kao i Petar Škorić, ravnatelj ŽUC-a. No cijela delegacija, kojoj se pridružio i poteštat Kaštela Ivan Udovičić sa suradnicima, još će biti zadovoljnija krajem godine kada se napokon u promet pusti i četverotračna brza cesta Split-Trogir.

- U završetku smo zadnje faze gradnje u dužini od 5,5 kilometara, usporavaju nas imovinsko-pravni odnosi, no i tome se nadzire kraj. Sredinom svibnja započet ćemo sa prebacivanjem prometa na ovaj novoizgrađeni sjeverni kolnik, te u kolovozu i sa rekonstrukcijom južnog starog kolnika. Ovo je zahtjevan posao budući je gustoća prometa izuzetna, preko 25.000 vozila dnevno ovdje prolazi – iznio je ministru podatke vezane i za ovaj bitan projekt Mislav Vučković, ispred investitora Hrvatskih cesta, dok je gradonačelnik Udovičić pojasnio kako nema zastoja ni što se tiče pristupnih cesta koje su briga grada.

Smjene u HAC-u

Što se tiče gužve na A1 na Uskršnji ponedjeljak, ministar je najavio poteze koje će podnijeti prema odgovornim ljudima, a radi se i na onima koji su zaduženi za održavanje i onima koji upravljaju HAC-om.

Neke se nadležnosti podudaraju, međutim, ljuti ga i ne može prihvatiti što nema alternative kao što je otvaranje drugog traka, ujedno ne može prihvatiti da šahte nemaju brzovezajući beton koji bi u roku 24 h odradio posao, a ne da za to treba 5-6 dana.

- Moguće su i smjene u HAC-u - rezolutan je ministar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 09:06