S novom će Astrom revolucionarno svjetlo IntelliLux s posve LED matricom, koje omogućuje vožnju s dugim svjetlima koja ne zasljepljuju, prvi put biti dostupno u kompaktnoj klasi.
Nakon predstavljanja biksenonskih prilagodljivih svjetala s trenutno aktualnom generacijom Astre, Opel ponovno svojim sljedećim kompaktnim prodajnim hitom preuzima pionirsku ulogu u tehnologijama svjetala.
Inženjeri iz Opelova tehničkog razvojnog centra u Rüsselsheimu usmjerili su svoje resurse u razvoj, poboljšavanje i fino ugađanje sustava svjetala nove generacije, te su nakon godina pripreme Opelova nova patentirana posve LED svjetla IntelliLux spremna za integraciju u proizvodnju.
Dosad je ta vrsta sustava bila rezervirana za skupa vozila iz luksuzne klase. Sve je to moguće zahvaljujući pametnim rješenjima i najnovijoj generaciji LED-ica koje nude blještavo osvjetljenje nalik na dnevno svjetlo.
Novi sustav s LED matricom sastoji se od 16 LED segmenata – osam sa svake strane vozila – i on automatski i neprestano prilagođava duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa raznim prometnim situacijama.
U tom procesu sustav surađuje s prednjom kamerom Opel Eye koja, primjerice, otkriva prisutnost drugih vozila u pokretu, pa se pojedinačni LED segmenti koji bi zaslijepili vozače koji dolaze u susret automatski isključuju i uključuju.
Čim vozilo napusti urbano okruženje, duga se svjetla automatski uključuju i ostaju uključena. To omogućuje znatno povećanje sigurnosti, što potvrđuje i istraživanje koje pokazuje da prigodom vožnje brzinom od 80 km/h vozači opažaju predmete uz rub ceste otprilike 30 do 40 metara prije nego s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima. To znači da imaju oko 1,5 sekundi više vremena da reagiraju, primjerice kad životinje nenadano prelaze cestu.
Uz to što vozači Astre imaju izvrsne svjetlosne uvjete i vidljivost, oni ne zasljepljuju druge sudionike u prometu. Kad kamera otkrije izvore svjetla koji dolaze od vozila iz suprotnog ili istog smjera, pojedinačne se LED-ice u odgovarajućim zonama deaktiviraju i time jednostavno “izrezuju” područje oko vozila, dok ostatak ceste i okolnog dijela ostaje vrlo dobro osvijetljen.
Opelovi inženjeri za svjetla nisu učinili ovaj pametan posve LED sustav samo cjenovno pristupačnim, nego su ga podignuli i na novu razinu pametnog funkcioniranja. Budući da se neće svi kupci Astre odlučiti za navigacijski sustav, sustav svjetala mora moći sam prepoznati nalazi li se vozilo, primjerice, u urbanom okruženju ili na autocesti.
Sustav IntelliLux kod Astre bit će prvi svjetlosni sustav s matricom koji se stalno optimizira u jednom automobilu iz serijske proizvodnje, a koji nije povezan s navigacijskim sustavom. Osim brojnih varijacija uzoraka dugih i kratkih svjetala, LED-ice sustava IntelliLux omogućuju i poseban način rada za autocestu koji dodatno povećava sigurnost tijekom noćne vožnje.
Visoka učinkovitost svjetla s LED matricom donosi dodatnu sigurnost i udobnost. Ne samo da sustav osvjetljuje okolinu jače od uobičajenih sustava svjetala, nego ima i znatno dulji vijek trajanja od prednjih svjetala s halogenim ili ksenonskim žaruljama.
Još jedna prednost je da u prednjem svjetlu više nisu nužni mehanički pokreti – pojedinačni LED segmenti uključuju se i isključuju ovisno o situaciji, što također pridonosi trajnosti koja znatno nadmašuje životni vijek automobila.