StoryEditorOCM
Arhivapogodak u 'sridu'

Predstavljamo Volkswagen Tiguan - SUV nove ere

Piše PSD.
29. rujna 2015. - 17:55
Druga generacija Volkswagenova SUV-a Tiguan „opako“ je napredovala u svakom pogledu, jer su Nijemci stvorili puno suvremeniji i atraktivniji automobil u tom segmentu.

Tiguan je jednostavno rečeno SUV nove ere, s obzirom na to da je opremljen maksimalnim brojem tehnoloških noviteta koji uključuju i sustave pomoći vozaču radi povećanja sigurnosti, čime nimalo ne zaostaje za većim bratom Touaregom ili poslovnom limuzinom Passatom.

U odnosu na prethodnika novi Tiguan, koji je predstavljen na upravo završenom 66. salonu automobila u Frankfurtu, dimenzijama je veći i u unutrašnjosti prostraniji. Tako je novi njemački SUV produžen za 60 mm i sada je dug 4486 mm, te je proširen 30 mm i sada mu je širina 1839 mm, dok je jedino visina smanjena za 33 mm i iznosi 1632 mm.

Istodobno, i razmak među kotačima je povećan za uvjerljivih 77 mm, tako da novi Tiguan sada ima međuosovinski razmak od 2681 mm. Vozilo je doživjelo i aerodinamička osvježenja, među ostalim otpor zraka bočnih retrovizora smanjen je za punih 40 posto tako da mu je koeficijent pao na 0,31 što je odličan rezultat za jedan SUV.



Tiguan je postao još robusniji SUV čiju snagu dodatno pojačava sama širina automobila, ali i novi detalji na prednjoj masci.

Osim što je unutrašnjost prostranija, čime su putnici dobili dodate centimetre za koljena, prtljažnik novog Tiguana narastao je za 145 litara i sada iznosi 615 litara kada je u vozilu pet osoba.

Asimetrična stražnja klupa može se podešavati prema naprijed ili nazad, ovisno o potrebama, zahvaljujući sustavu koji omogućava uzdužno klizanje u duljini od 18 centimetara. Preklapanjem stražnje klupe dobiva se čak 1655 litara prtljažnog prostora.

U ponudi motora su po četiri benzinska i isto toliko dizelskih agregata pri čemu svi zadovoljavaju stroge norme Euro 6, što znači da dizelaši ne spadaju u problematičnu kvotu vozila koji su zahvaćeni velikom aferom oko lažiranih podataka o emisiji štetnih plinova.



Četiri su benzinska motora oznake TSI, i to snage 125, 150, 180 i 220 KS. Prije ovoga najsnažnija benzinska 2.0-litrena verzija imala je 150 KS, a sada je 2.0-litreni motor pojačan sa dvije inačice izlazne snage od 180 i 220 KS.

Što se tiče dizelaša (TDI), njihova snaga se kreće između 115 i 240 KS, a između su agregati sa 150 i 190 KS. Do sada je najjači TDI agregat imao 184 KS, a sada ga je zamijenio 2.0-litreni pojačan na 190 KS, te potpuno novi 2.0-litreni bi-turbo sa 240 KS koji je perjanica ponude u Tiguanu s obzirom da ima 120 KS po litri obujma.

Bazni motori idu isključivo s prednjim pogonom, dok ostala motorizacija ide opcijski ili standardno s pogonom 4x4 (4MOTION).

Pogon na sve kotače funkcionira uz pomoć Haldex spojke pete generacije i omogućava odličnu stabilnost u svim uvjetima na cesti, ali se isto tako može upustiti u manje off-road avanture. Haldex spojka aktivno raspoređuje snagu na sva četiri kotača prije nego što dođe do proklizavanja.



U normalnim uvjetima snaga se prenosi isključivo na prednje kotače, čime se štedi gorivo, ali čim se pojavi gubitak trakcije, snaga se prebacuje i na stražnju osovinu. Inačice s prednjim pogonom imaju podvozje povišeno od tla 189 mm, dok s pogonom 4x4 ta udaljenost je točno 200 milimetara.

Prekidač novog 4MOTION pogona nalazi se na središnjoj konzoli, a preko njega vozač može kontrolirati četiri načina vožnje.

Novi Tiguan na europsko tržište stiže početkom iduće godine.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 00:09