StoryEditorOCM
DalmacijaUGROŽAVAJU SIGURNOST PLOVIDBE

Razbijena flota poduzetnice s Brača prkosi sudu i Kapetaniji

4. travnja 2016. - 13:55
Bivši vojni minolovac trebao bi na prodaju zbog duga tvrtke 'Arcobaleno tours' prema HBOR-u STANKO KARAMAN

Sigurnost luka na otoku Braču ugrožavaju najveći jadranski trabakul, 28 metara dugi "Marko Polo" koji je početkom veljače prošle godine, za vrijeme jakih refula bure, potonuo nekoliko metara od obale u istočnom dijelu Povlja, te 30,9 metara dugi izletnički brod "Lipi škoji", koji je privezan na neprikladnome mjestu u Milni.

Takva upozorenja nije izdala nadležna lučka kapetanija, nego Trgovački sud u Splitu, jer su oba broda u vlasništvu tvrtke "Arcobaleno tours", čija je suvlasnica Lucija Vlahović, koja ih je kupila kreditima Hrvatske banke za obnovu i razvoj.

Poduzetnica ih je obnavljala za krstarenje u škveru u Sumartinu koji je preuzela 2004. godine, a zatim je zbog žalbe bivšeg vlasnika izgubila koncesiju na pomorskom dobru koju joj je dodijelila Županija splitsko-dalmatinska.

Od tada je njezina flota smještena na neadekvatnim lokacijama, a vlasnica je tada kazala da ju je država prisilila da u more vrati nedovršeni jedrenjak. Naime, "Marko Polo" nije bio osposobljen za plovidbu niti je imao samostalan pogon.

Problem s "Lipim škojima" mogao bi biti riješen ako bude prodan u ovrsi koju je pokrenula banka da bi naplatila dio od 11 milijuna kuna duga "Arcobaleno toursa".

Vrijednost tog bivšeg minolovca nekadašnjeg JRM-a izgrađenog 1959. u Švedskoj, koji ima pet kabina i 12 ležajeva, prošle je godine procijenjena na 2,87 milijuna kuna, pa brod ne može biti prodan za manje od 767.000 kuna, što je jedna trećina procijenjene vrijednosti bez PDV-a.



Novi vlasnik tada bi trebao naći sigurno mjesto za privez broda, koji tada više ne bi ugrožavao sigurnost plovidbe.
Veći je problem jedrenjak koji je bio procijenjen na 1,5 milijuna kuna, jer njegova vlasnica nema novca da plati tešku brodsku dizalicu koja bi ga prebacila na suhi dok.

– Jedan brod je potonuo, a drugi je usidren bez posade i nitko o njemu ne vodi brigu. Zbog toga se može dogoditi da i on potone ili da ga vjetar odnese i da se nasuka – upozorava i Davor Vidan, splitski lučki kapetan, i dodaje kako "Lipi škoji" imaju šansu da ih netko kupi i odveze na popravak.

– Redovito obilazimo plovila i o njihovu stanju izvještavamo Trgovački sud i banku kao hipotekarnog vjerovnika. Pokušavamo naći rješenje tog velikog problema, jer vlasnica ne poduzima nikakve mjere iako smo joj izdali nalog da ukloni brodove. Nadam se da će se to riješiti prije nego što se dogodi veće zlo – kazao je kapetan Vidan.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 11:42