Slobodna Dalmacija

Mozaik

16.03.2010. | 08:37

Roditeljstvo utječe na razvoj raka i drugih bolesti

Liječnici: Najzdravije je imati dvoje djece

Ako želite biti zdravi i sretni, svakako se pobrinite da stvorite potomstvo, no zaustavite se na dvoje djece jer je to prava mjera, tvrde znanstvenici koji su svoju studiju objavili u časopisu “Social Science & Medicine”.

Studija u kojoj je sudjelovalo više od 1,5 milijuna muškaraca i žena pokazala je da se roditeljstvo ili njegova odsutnost dovodi u snažnu vezu s razvojem raka i srčanih bolesti i na sklonost alkoholizmu, pa čak i na smrtnost u prometnim nesrećama. Krajnosti su najgori izbor.

Ljudi koji imaju samo jedno dijete ili nemaju ni jedno u većoj su opasnosti da obole od bilo koje od ovih bolesti i imaju najmanju motivaciju da čuvaju svoje zdravlje. S druge strane, previše djece kod roditelja značajno povećava stres jer se bore s financijskim i emocionalnim problemima vezanima uz preživlajvanje velike obitelji, što svakako ostavlja posljedice na zdravlje.

Nakon što su provjerili podatke o smrtnosti norveških muškaraca i žena rođenih u razdoblju od 1935. do 1968. godine, pokazalo se da je dvoje djece najbolji izbor.

Najgore su prošli ljudi bez djece, ili samo s jednim djetetom, jer su bili u opasnosti da ozbiljno obole ili da postanu alkoholičari.

U ovoj kategoriji najviše je žena oboljelo od srčanih i krvnožilnih bolesti, dok su muškarci najčešće bili pogođeni bolestima pluća i dišnog sustava. No, i velike obitelji povećavaju zdravstveni rizik. Naime, istraživanje britanskih i norveških znanstvenika potvrdilo je da četvero i više djece u obitelji povećava rizik od raka jajnika kod žena, te od nasilne smrti ili tragične nesreće kod muškaraca.

Troje djece je bilo negdje na granici dobrog i lošeg zdravlja, dok su najbolji zdravstveni status imali roditelji dvoje djece vjerojatno zbog dobre ravnoteže između stresa i potpore, smatraju znanstvenici. No, kada je riječ o obiteljskoj sreći, troje djece se pokazalo čarobnom formulom.

U posljednjem istraživanju provedenom na čak 90.000 britanskih majki i očeva koji su odgovarali na pitanje koliko su sretni i kada su bili najsretniji, rezultati su pokazali da im je bračna veza postala sretnija dolaskom djece, a da je treće dijete donijelo najviše radosti. No, ovi se rezultati odnose samo na parove koji su bili u braku što stručnjaci pripisuju većoj vjernosti, dok je kod nevjenčanih parova dolazak trećeg djetata unosio razdor u vezu.

J.Luetić

 

 


 

Pišite uredniku

Pošaljite link

Komentari

Trenutno nema komentara!
četvrtak, 09.02.2012.

Anketa

Kakav bi vas dar za Valentinovo najviše razveselio:



Pošalji Rezultati

Europa digital mreža: Autoklub | Cafe.hr | Centar Zdravlja | Crochef.com | Dubrovački vjesnik | GameLand | Globus | Gloria | Gloria Shop | Gorila | Igralica | Jutarnji list | Jutarnji klub | Jutarnji nekretnine | Lektire | MojFaks | MojKvart | Moj spoj | Moja edukacija | Neon | Otvoreno more | Ptičica | Punkt | Slobodna Dalmacija | Sportske novosti | Stilist | Šibenski list | Teen | Teen.hr | Teen385 | Vita | Životopis | Znanost.com | MediaPoint | KlikniMO.hr | WAZ: Der Westen |