Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Kongres koncert centar fali svima na moru, napravimo kruzer s velikom dvoranom koji ide od grada do grada. Puno jeftinije i iskorištenije. mpero

Detalji o usluzi >

Mozaik

Objavljeno 19.05.2013. u 20:01

DOBRO ZDRAVLJE

Tri dijete za brzu liniju: Deset posto, Dva dana ‘gladovanja’ i ‘O, moj Bože!’

Djeta Deset posto garantira toliki gubitak težine, Dva dana gladovanja u stvari je dva dana tjedno na 500 kalorija, a O, moj bože se stvorila u Hollywoodu
S približavanjem ljeta mnoge žene uhvati panika na pomisao da će se uskoro morati skinuti u kupaće kostime, a nimalo im se ne sviđa izgled tijela koje vide u ogledalu. Neke žele skinuti samo nekoliko kilograma, neke muči trbuščić, ima i onih koje bi željele značajno promijeniti fizionomiju, i to u što kraćem roku.

Vjerojatno bi kao traženje igle u plastu sijena izgledalo traženje žene koja nikad u životu nije posegnula za nekom vrstom dijete, manje ili više uspješno, makar za neko vrijeme. Stručnjaci stalno upozoravaju kako zdravo mršavljenje podrazumijeva trajnu promjenu prehrambenih navika i fizičku aktivnost koja će pomoći postizanju i održavanju željene težine, te imati pozitivan učinak na tjelesno i psihičko zdravlje.

No, kad se u glavi upali ‘alarm’, sklone smo uhvatiti se režima prehrane za koji vjerujemo kako će u kratkom roku biti efikasan i pomoći ostvarenju kratkoročnog cilja. U tome svesrdno pomaže svakodnevno bombardiranje novim dijetama koje ‘garantiraju’ upravo ono što u tom trenutku želimo. Ne treba sumnjati u to da će bilo koja dijeta rezultirati određenim smanjenjem težine, uvijek je problem razdoblje nakon dijete kada vraćanje lošim prehrambenim navikama znači i vraćanje, pa i dodavanje kilograma, i tako se stalno vrtimo u začaranom krugu.

DESET POSTO

Ovog su proljeća mnoge žene posegnule za dijetom ‘deset posto’ tijekom koje se, a traje tri tjedna, može izgubiti otprilike deset posto postojeće težine.

Plan prehrane podijeljen je po tjednima, pa se tijekom prvog tjedna ne smiju miješati različite vrste hrane.

Prvi tjedan

1. dan dopuštene su sve vrste povrća koje se može jesti kuhano ili sirovo, mogu se praviti salate, dopuštena je i krumpir-salata ili grah-salata, kao i variva. Povrće se može začiniti maslinovim uljem, minimalnom količinom soli te ostalim začinima.

2. dan dopuštene su sve vrste kuhanoga mesa, mogu se jesti naresci, hrenovke, kobasice, šunka, ali je važno da ništa nije pečeno na ulju.

3. dan na programu su riža i palenta s vegetom, začinjeni maslinovim uljem.

4. je mliječni dan kada se mogu jesti sve vrste mliječnih proizvoda, poželjno s manje masnoće, a ne smiju se konzumirati voćni jogurti.

5. dana na jelovniku su jaja (pečena, kuhana), može se koristiti maslinovo ulje i drugi začini.

6. dana jede se samo voće koje može biti svježe i kuhano, bez sokova, kompoti bez šećera, sušeno i orašasto voće u malim količinama.

7. dana jede se meso koje se može pripremiti na bilo koji način osim pohanja, a kao zamjena za meso može se jesti riba.

Drugi tjedan: U drugome tjednu mogu se miješati namirnice.

1. dana jedu se povrće i kuhano meso, ali ga se ne smije miješati s mahunarkama, rižom i krompirom, može se umjesto mesa jesti riba, pohano nije dopušteno.

2. dan je isti kao i prvi, meso i povrće.

3. dan jede se riža s povrćem.

4. dan je mliječni dan, dopuštena je konzumacija svih vrsta mliječnih proizvoda uz prilog salata, voća i jaja.

5. dan jedu se jaja na sve načine s prilozima - salate, voće i jogurt.

6. dan je voćni, ali se ne smije ništa miješati s voćem.

7. dan je opet mesni dan, prilog može biti povrće osim mahunarki, krumpira i riže, hrana se ne smije pohati.

Treći tjedan: Režim prehrane u trećem tjednu isti je kao u prvome, ne smije se koristiti masnoća i ulja u pripremi hrane, dopušteno je jedino maslinovo ulje.

Treba paziti da se koriste minimalne količine soli, ostali začini su dopušteni, u pripremi hrane se ne smije koristiti zaprška, kruh je zabranjen. Tijekom dijete može se piti nezaslađena kava i čaj, te, naravno, obična voda. Mnogi koji su već isprobali ovu dijetu kažu kako je efikasna, nema osjećaja gladi, mnogima ipak može predstavljati problem što nema kruha, tjestenine, slastice da se i ne spominju!

Dijetu se može ponoviti nakon dvadesetak dana stanke, ako se želi izgubiti još kilograma. Dakako, u cijelu priču treba uklopiti i fizičku aktivnost koja bi trebala postati svakodnevna navika.

DVA DANA ‘GLADOVANJA’

U proteklih nekoliko mjeseci veliku je popularnost stekla dijeta 5/2 koja podrazumijeva pet dana tjedno normalne prehrane, ali bi ona ipak trebala biti što zdravija, i dva dana svojevrsnog gladovanja, odnosno unošenja samo 500 kalorija dnevno za žene i 600 kalorija za muškarce. Ta dva dana posta ne smiju biti jedan za drugim nego između dana normalne prehrane.

Idejni tvorac ‘The Fast Diet’ je liječnik i novinar dr. Michael Mosley koji je lani u programu BBC-ja predstavio svoje iskustvo s takvim režimom prehrane, u pet tjedana smršavio je šest kilograma. Vrlo brzo slijedila je knjiga o ovoj dijeti koja je postala bestseler u Velikoj Britaniji i SAD-om, potom i brojne kuharice s receptima, naročito za ona dva dana djelomičnog posta. Primjerice, jelovnik sa tih 500-600 kalorija su dva jaja i komad šunke za doručak, te riba kuhana na pari i povrće za kasniji obrok tijekom dana. U danima posta treba piti puno vode i čaja kako ne bi bilo probavnih smetnji.

Dijeta je jako popularna i među muškarcima koji je mogu lako uklopiti u dnevni ritam, mnogi predviđaju kako bi ovaj režim prehrane, jednostavan i fleksibilan, namijenjen ljudima koji vole hranu, mogao po popularnosti preteći slavnu Dukan dijetu. Ako i poželite pojesti kolač, a posni dan je tu, uvijek znate da taj kolač možete pojesti sutra, što je mnogima utješna pomisao zahvaljujući kojoj lakše izdrže dan s reduciranim brojem kalorija.
Ugljikohidrati nisu dobar izbor za dane posta jer mala porcija pojede većinu dopuštenih kalorija, treba se okrenuti povrću, voću, bijelom mesu i ribi koje se može začiniti po volji, a juhe su odličan izbor za neki od obroka u danima posta. Oni koji već imaju iskustva s ovakvim načinom prehrane kažu kako se najboljim izborom čini dopuštene kalorije podijeliti u dva obroka i jesti ih kasnije u danu (na primjer 11 sati - podne i 18-19 sati) jer se tako osjećaj gladi bolje drži pod kontrolom, ali svatko bi trebao malo se poigrati brojem i terminima obroka kako bi pronašao ono što mu najbolje odgovara.

U danima normalne prehrane dopuštena je i umjerena konzumacija alkohola. Trebalo bi izbjegavati pića bogata kalorijama. I ovaj bi način prehrane trebala pratiti tjelovježba, tri puta tjedno pola sata neke aktivnosti, poželjno je ne vježbati u dane posta kako se ne bi osjetila slabost. Ako se i napravi ‘pogreška’ i konzumira više od 500/600 planiranih kalorija, nema potrebe za panikom, treba vidjeti gdje je pogreška i nastojati je ne ponoviti sljedeći put, odnosno nastaviti dalje po planu, ovo je ipak dijeta koja može potrajati dulje vrijeme.

Dani posta mogu se pomicati i lako uklopiti u tjedan ovisno o nekim društvenim obavezama koje podrazumijevaju obroke, bitno je samo da je između dana posta barem jedan dan normalne prehrane.

Ipak, svi oni koji imaju zdravstvenih problema trebali bi se prije početka dijete posavjetovati sa svojim liječnikom.

O, MOJ BOŽE!

Dijeta OMG, odnosno ‘Oh My God’ (O, moj Bože) dijeta, spada među bizarnija rješenja za gubitak kilograma. Prvobitno je njegov plan bio namijenjen klijenticama s hollywoodske liste zvijezda, no ubrzo je postao dostupan širokim masama kroz knjigu koja se brzo popela na vrh liste bestselera. Dijeta obećava u šest tjedana skidanje desetak kilograma masnog tkiva, smanjenje celulita, ravniji trbuh i ljepši izgled kose, kože i noktiju, a neki su njeni postulati potpuno oprečni sa svim nutricionističkim načelima.

Ovaj režim prehrane podrazumijeva preskakanje doručka, čime se tijelu omogućuje da od ranog jutra troši masne naslage. Umjesto doručka trebalo bi popiti crnu kavu bez mlijeka i šećera jer je ona poznati stimulans, a ako se pije na prazan želudac, brže topi masno tkivo. Ujutro bi se trebalo okupati u hladnoj vodi (između 15 i 20 stupnjeva Celzijevih) jer će to pokrenuti uspavani metabolizam i aktivirati potrošnju masnih naslaga kako bi se održala tjelesna temperatura. Oni koji ne mogu podnijeti takvu hladnu kupku, alternativu imaju u uranjanju nogu u hladnu vodu 15 minuta.

Ugljikohidrate treba ograničiti na najviše 120 grama dnevno, a nebitno je iz kojeg izvora ti ugljikohidrati dolaze. I unos voća i voćnih napitaka bi trebalo smanjiti jer fruktoza potiče nastanak masnih naslaga i ne daje osjećaj sitosti.

Tijekom dana trebalo bi imati tri obroka, međuobroke treba izbjegavati jer se tako lakše kontrolira apetit, a i duža razdoblja bez hrane potiču tijelo na sagorijevanje masnih naslaga. Jesti bi trebalo uz danje svjetlo jer jedenje po mraku uz umjetna svjetla može utjecati na razinu hormona i negativno se održavati na način na koji se tijelo ponaša s unesenim kalorijama.

No, ako netko želi pokušati... Pitanje je samo hoće li nakon nekoliko tjedana uzviknuti ‘O, moj Bože!’ zbog gubitka kilograma ili....

MARIJA ČOVIĆ


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Trenutno nema komentara!