Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Nije bilo lita, a čini se da neće bit ni babljeg lita. I sunce u recesiji. AM, Šibenik

Detalji o usluzi >

Kultura

Objavljeno 08.10.2010. u 12:00

smijenjena ravnateljica pou-a ‘velika gorica’ i ravnateljica ‘Scene gorica’, dan nakon premijere ‘Kiklopa’ u kojem je ‘let 3’ sliku premijerke ‘nabijao na k...’

Senka Bulić: Nisam protiv političkog kadroviranja u kulturi

Senka Bulić, markantna glumica rođenjem iz Splita, ovih je dana u središtu interesa, nažalost, ne zbog kazališnih rezultata koje je kao ravnateljica Scene Gorica u protekle četiri godine nanizala u matičnoj kući i izvan nje, predstavama koje su uvijek spremne na propitivanje i eksperiment.

Bulić ovih dana potežu za rukav iz čisto prozaičnih razloga hrvatskog političkog prostora. Stvar je u tome da Gradsko vijeće Velike Gorice, s Vesnom Škare-Ožbolt na čelu, nije prihvatilo godišnje izvješće o radu Senke Bulić, premda je njezin rad uglavnom prepoznat kao uspješan, istina, poglavito na terenu kazališne djelatnosti, za koju je Scena Gorica danas referentan pojam.

Međutim, stvari koje su se bitno promijenile u međuvremenu tiču se prelaska DC-a, kojim predsjeda Škare-Ožbolt, iz koalicije sa SDP-om, HNS-om i HSLS-om u koaliciju s HSS-om, HSP-om i HSU-om. Nova situacija velikogoričkom gradonačelniku Draženu Barišiću (HDZ) daje posve “drukčije ovlasti”. Situacija je svoj komentar dobila i − na sceni.

Naime, upravo na goričkoj sceni premijerno je izveden Euripidov “Kiklop”, u adaptaciji Gorana Ferčeca i režiji Ivice Buljana, u kojoj Mrlja iz Leta 3 na spolovilo vješa portret Jadranke Kosor. O tome gdje je komu mjesto, ponešto nam je rekla i Senka Bulić.

Kako komentirate razliku tumačenja po kojima vam je s jedne strane istekao ugovor, a s druge dodijeljen otkaz?

− Riječ je o reizboru ravnatelja Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica, ali meni je prije godinu dana, nakon dolaska HDZ-a na vlast u Velikoj Gorici, ponuđen otkaz, što sam odbila te nastavila raditi u otežanim okolnostima (smanjenja budžeta za kazališnu djelatnost, smanjenja moje plaće...). Odbijanje pozitivnog izvješća za 2009. godinu na nedavno održanoj sjednici Gradskog vijeća također je bio signal da sam nepoželjna na ovome mjestu bez obzira na ostvarene rezultate.

Ako je posrijedi političko potkusurivanje, zašto je mjesto ravnatelja POU-a Velika Gorica od tolike važnosti?

− Radi se samo o potrebi vladajuće strukture za kontrolom nad svim ustanovama u gradu, želji da se svoje ljude postavi na sva vodeća mjesta, nevezano uz bilo kakve druge kriterije. Ni jedan drugi razlog ne postoji, jer bi se u protivnom razgovaralo o programskom usmjerenju POUVG-a kao centralne ustanove u kulturi, polemiziralo bi se o različitim programskim konceptima…

Ovako je radi isključivo o “zbrinjavanju“ vlastitih kadrova. Koja je, po vašem mišljenju, izravna šteta politikantstva u vezi sa splitskim i goričkim kazalištem?

− Nisam protiv političkog principa biranja ljudi na ključna mjesta u kulturi. Problem je u selekciji ljudi u politici koji se bave kulturom. Nedovoljno kvalificirani kadrovi koji se bave kulturnom politikom problematični su, pa su u takvoj situaciji mogući splitski, gorički i ostali slučajevi.

Što nam možete kazati o uvidu koji svodi Ferčecov i Buljanov “Kiklop”, i koliko je po vašem mišljenju provokacija sa slikom Jadranke Kosor na Mrlji iz Leta 3 kulturno utjecajan čin?

− Jasno mi je da su takve provokacije medijski atraktivne, ali u odnosu na snagu Euripidova teksta i glumačke izvedbe, to je manji segment predstave.jakov kosanović

Reakcije na doprinos Leta 3 Buljanovu ‘Kiklopu’

Boris Buzančić: Nisam gledao, ali granice se prelaze svuda, pa i u kazalištu. Ja sam iz drugoga svijeta i ne mogu to komentirati.

•• Milan Pleština: Pitanje je konteksta i sadržaja. Kad kažemo da je sve dopušteno, ne mislimo da ništa nije zabranjeno. Ima žanrova koji mogu podnijeti “igranja”, dok neki podrazumijevaju malo striktniji pristup.

•• Enes Kišević: Ja sam vam dosta klasičan tip. Meni dajte Shakespearea, Calderona, Eshila i Marinkovića... Prostakluk i estrada zavukli su se svuda. Danas je hrabrost imati istinsku kvalitetu.

•• Kostadinka Velkovska: Takvo što u kazalištu je neukusno, vulgarno i prizemno. S jedne strane, neprimjereno je prema ženama, a s druge, i prema funkciji koju Kosor obnaša. Publika zna iščitavati simbole i nije joj potrebno nešto tako doslovno.


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: | Komentirano: 8. listopad 2010. 14:37
Nisam ni ja za nešto tako doslovno ali doslovno nas mafija pljačka a Bajić sakriva.Jel se ugušija od pustih sakrivenih predmeta.A svi znaju sve.Jedino se on nije vidii bit će glavni krivac za zemlju koju su nam oteli potpisom najobičnije olovke.Fala mu. U ime ove mladosti i one koja će doći.