StoryEditorOCM
Dalmacijaneugodno iznenađenje

Uvalilo im pametne telefone, a onda im došli ‘ludi’ računi...

Piše PSD.
29. studenog 2014. - 22:28
Mještani Graba posljednjih su se mjesec dana modernizirali po pitanju tehnike - pola ih komunicira preko elegantnih bijelih LG mobitela, a na pročeljima kuća vide se satelitski tanjuri. Zasluga je to Vipnetovih akvizitera koji su nedavno po Sinjskom polju nudili svoje usluge, preciznije ugovore. Da tehnika i te kako košta, shvatili su u Grabu kad su im počeli stizati prvi računi, a nekima i penali od prethodnog operatera.

’Šokiralo me...’

- Pola sela je priko noći prišlo na Vip, pa tako i mi. Došla jedno jutro na vrata ženskica u pratnji jednog momka i krenila “to vam se isplati, šta biste plaćali više kad ne morate”... U svakom slučaju, ponudila mi je Vip duo paket S - telefon i brzi internet, i satelitsku televiziju. Sve je to super, govorim joj ja, ali muža mi nema doma, moram se s njim konzultirat...

Akviziterka ga onda nazove na mobitel i obrlati pričom da neće morat plaćat onu naknadu za gledanje utakmica i slično. Tražila je od mene njegovu putovnicu, iskopirala podatke i rekla mi da potpišem umisto njega. Mislim se ja “šta ne bi potpisala”, jer sam vidila da u sebe ima jedno trideset takvih ugovora šta ih je napravila samo u Grabu - priča nam Nedjeljka Ćosić.

Sedam dana nakon što su joj u kući bili ljudi iz “Modernih komunikacija”, Vipove akviziterske tvrtke, poštom joj je stigao dopis iz T-Coma u kojem je stajalo kako će morati platiti 1175,25 kuna penala zbog prelaska na drugu mrežu prije isteka ugovorne obveze.

- Šokiralo me, šta ću vam reć... Pitala sam lipo tu akviziterku koliko će me koštat raskid ugovora s T-comom, a ona cilo vrime da će to Vip riješit, da je besplatno... Muž i ja smo se dogovorili da ćemo raskinit ugovor s Vipom i uspili smo to napravit a da nismo platili kaznu. Da nisam reagirala u roku od 14 dana, morala bi platit priko 3000 kuna penala Vipu ili ovih iljadu T-comu. Žao mi je starijeg svita - ko će njima reć šta piše u ugovoru - priča Nedjeljka.
Osim akvizitera iz “Modernih komunikacija”, po Grabu su ordinirali i oni iz firme “Significo” vabeći ljude na prelazak u Vipovu mobilnu mrežu.

’Ti ljudi su obučeni da lažu’

- Da mi nije dice koja su sidila sa mnom i slušala tu njihovu priču, mislila bi sad da san ja poludila... Ponudili su mi, znači, novi mobitel za devet kuna i dvi godine pretplate na tarifu “Bez granica S”. Misečno me to tribalo koštat 45 kuna, za šta sam tribala pričat neograničeno s Vipom, a 90 minuta besplatno prema drugim mrežama. Pitala sam ih lipo da mi to ponove, da budem sigurna da sam dobro čula...

Nakon misec dana dolazi mi račun na iznos od 97 kuna, a drugi na 150 kuna! Poludila sam, sve se mislim nastave li ovako platit ću ja ovaj mobitel četiri iljade kuna! Ti ljudi su obučeni da lažu - izmišljaju promotivne akcije samo da bi dobili svoju proviziju - ogorčena je Mara Gusić, koja je spremna ići i na sud.

Još su gore prošli njezini susjedi, bračni par Bugarin. Oni su pristali na istu tarifu za mobilnu komunikaciju, ali su uzeli dva pretplatnička broja.

- Suprugu i meni zajedno dolazi oko 300 kuna mobitela, više nego što smo prije plaćali. Ponudila sam Vipu otplatu uređaja koji u slobodnoj prodaji košta 1500 kuna, jer ću raskid ugovora trebati platiti duplo više - kaže Tonka Bugarin.

Nakon ovog iskustva, Mještani Graba slažu se u jednom - ne vjeruj akviziteru ni kad ti darove, pardon, mobitele nosi...

Linda Perić
snimio Nikola Vilić / CROPIX

Vipnet: Ispričavamo se...

Iz Vipneta su nam poručili kako će od svojih akvizitera tražiti očitovanje o spornim slučajevima.

- Vipnet surađuje s tvrtkama ‘Significo’i ‘Moderne komunikacije’ na poslovima akvizicije na terenu. Postoji jasno definirana prodajna procedura i postprodajni proces aktivacije korisnika, a oni su jasno usklađeni sa Zakonom o zaštiti potrošača. Ako je došlo do nepravilnosti, potrošači imaju pravo na prijevremeni raskid ugovora bez naknade. Nikako ne odobravamo ponašanja koja mogu dovesti do pogrešnog informiranja korisnika ili ih navesti na pogrešan zaključak. Ispričavamo se korisnicima koji su mogli iskusiti određene neugodnosti te ćemo od spomenutih tvrtki tražiti očitovanje - odgovaraju iz Korporativnih komunikacija Vipneta.

‘Ugovore treba u miru proučiti’

Iz Saveza udruga za zaštitu potrošača ljudima preporučuju da od prodajnih predstavnika zatraže da im ugovor ostave na jedan dan kako bi mogli na miru proučiti sve stavke. Od akvizitera bi, osim toga, trebali zatražiti i kontakt-broj poslovnog subjekta koji on zastupa jer mobitel prodajnog predstavnika ništa ne znači. Trgovački putnik može sutra nestati, njemu je, u većini slučajeva, najvažnije dobiti potpisan ugovor, odnosno proviziju, drže u Savezu udruga za zaštitu potrošača.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 09:00