StoryEditorOCM
Arhivatreća generacija

Hrvatska premijera: KIA Sorento - korejski terenac paprene cijene

Piše PSD.
21. svibnja 2015. - 12:09
Pojava prve generacije terenca Sorenta 2002. godine bila je svojevrsna velika prekretnica za brend KIA po pitanju izgleda, ali i kvalitete ovoga južnokorejskog proizvođača automobila.

Od tada KIA nezaustavljivo ide prema naprijed, a od sredine svibnja i na našem tržištu je u ponudi treća generacija Sorenta, koja je u odnosu na prethodnika evolucijskog, a ne revolucijskog karaktera.

Jer već kod prethodnika otupljen je imidž robusnog i snažnog terenca, a s njim je u povijest otišla i šasija te je ostala samonoseća karoserija.

Sorento se u novom izdanju približio premium segmentu, ali je i cijenom otišao u nebo. Naime, u ponudi na hrvatskom tržištu je samo jedan agregat i to 2.2-litreni CRDI sa 200 KS, automatskim 6-stupanjskim mjenjačem i najbogatijim paketom opreme za koji treba izdvojiti čak 442.000 kuna.



Novog Kijina sportskog terenca krasi visoka kvaliteta, moderan i agresivan izgled koji su dizajneri slikovito opisali kroz naziv „ulični vuk“. Izgled treće generacije Sorenta malo je mekši, a za to su, između ostalog zaslužne promjene u dimenzijama vozila.

Duljina je povećana za 95 mm na konačnih 4780 mm, širina je povećana za samo 5 mm (1890 mm), dok je visina smanjena za 15 mm na 1685 mm. Istodobno, i međuosovinski razmak je povećan za 80 milimetara tako da sada Sorento raspolaže sa 2780 mm čime se dobilo na prostoru u unutrašnjosti.

Dobiveno je puno više prostora za glavu i noge putnika na stražnjoj klupi, premda Kijin terenac dolazi u kombinaciji s pet ili sedam sjedala. Obujam prtljažnika je povećan te se kreće od 605 litara pa do 1732 litre, ovisno o broju sjedala i njihovoj konfiguraciji.



Ovisno o tržištu dostupne su i nove tehnologije poput 360 stupanjskog pogleda oko vozila koji s četiri kamere pomaže vozaču prilikom parkiranja prikazujući na monitoru vozilo iz ptičje perspektive, kao i pametni prtljažnik čija se vrata automatski otvaraju kada prepoznaju ključ u neposrednoj blizini prtljažnog prostora.

Povećana je i čvrstoća nove karoserije i to 14 posto u odnosu na prethodnika, a smanjena je buka i vibracija.

Novi Sorento inače dolazi s tri motora, od čega su dva turbodizelaši i jedan benzinac. Turbodizelaši su 2.0-litreni CRDi sa 185 KS i 2.2-litreni CRDi sa 200 KS, dok je benzinac obujma 2.4 litre s direktnim ubrizgavanjem (GDI) i snage 188 KS.



Međutim, za naše tržište je najbitniji snažniji turbodizelaš sa 200 KS, dok će za europsko tržište i 2.0-litreni CRDi sa 185 KS biti zanimljiv. Inače, 2.2-litreni CRDi s okretnim momentom od 441 Nm, za kojeg se očekuje da će biti najprodavaniji u Europi, ali i kod nas (s obzirom na to da je jedini u ponudi), sada ima emisiju CO2 od 149 g/km, što je smanjenje od 2,6 posto u odnosu na prethodnika.

Istodobno, potrošnja goriva je manja za 1,7 posto i sada iznosi 5,7 l/100 km. Prosječna potrošnja kod 2.0-litrenog CDRi agregata je 6,7 l/100 km uz emisiju CO2 od 177 g/km, dok 2.4-litreni GDI troši u prosjeku 8,8 l/100 km uz emisiju CO2 od 205 g/km.

Kupcima se nudi i niz aktivnih sigurnosnih tehnologija, a prvi put u jednoj Kiji dostupan je radarski tempomat (ASCC – Adaptive Smart Cruise Control). Istodobno, tu je sustav za upozorenje pri napuštanju vozne trake (LDWS), detektor mrtvog kuta (BSD) koji upozorava na drugo vozilo u mrtvom kutu, kao i RCTA (Rear Cross-Traffic Alert) koji pomaže pri izlasku s nepreglednih parkirnih mjesta.

Sustav SLIF (Speed Limit Information Function) na ekranu instrument-ploče upozorava na ograničenja brzine.

Zdravko Juričko

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 23:32