Slobodna Dalmacija

Hrvatska

14.03.2010. | 20:39

iako je iz vatikana stigla preporuka da se homilije skrate na osam minuta

Šibenska propovijed trajala čak 56 minuta

Propovijedi, odnosno homilije, ne bi trebale biti dulje od osam minuta, preporučio je nadbiskup Nikola Eterović, glavni tajnik Biskupske sinode, jedan od poznatijih Hrvata u Vatikanu, obrazloživši da toliko otprilike traje mogućnost koncentracije slušatelja, odnosno vjernika na misnom slavlju.

Koliko se hrvatski svećenici drže te preporuke?

Rekordnih 56 minuta trajala je propovijed u nedjelju na pučkoj misi u crkvi na šibenskom Baldekinu. Istina, radilo se o posebnoj prigodi.

Domaćin Tomislav Puljić u okviru duhovne obnove kompletno misno slavlje prepustio je svojemu gostu iz Karlovca koji je propovijed iskoristio da progovori o obitelji i izazovima s kojima se suočava moderni čovjek, a to su droga, pobačaj i druge nevolje koje ju razaraju.

Sve u svemu, nedjeljna misa na Baldekinu je potrajala ravno 120 minuta. Za razliku od rekordno duge propovijedi na Baldekinu, u crkvi u Zablaću svećenik Darko Poljak okupljenim vjernicima za taj je dio mise “potrošio” ravno 13 minuta.

Dopodnevna nedjeljna misa u splitskoj crkvi sv. Dominika bila je prepuna vjernika, među kojima je bilo dosta mladih. Liturgija je modernizirana pa su izvođene suvremene duhovne pjesme na električnim instrumentima, a propovijed mladog svećenika trajala je točno osam minuta.

Čitali su se dijelovi iz Knjige o Josipu, Poslanica sv. Pavla Korinčanima te iz Lukina evanđelja prispodoba o razmetnom sinu. Ona je poslužila za propovijed o čovjekovu bijegu od Boga u ime slobode, koja ga zapravo vodi u ropstvo. Propovijed je bila vrlo tradicionalna, s malo primjera iz aktualnog života.

Rektor crkve svetoga Vlaha don Toma Lučić zna da dobra propovijed ostavi najsnažniji dojam na vjernika. Svake nedjelje točno u podne, iako nevelika, svečeva crkva u povijesnoj jezgri Dubrovnika dupke je puna, što zbog kasnijeg termina nedjeljne jutarnje mise, a što zbog činjenice da uvijek produhovljene poruke kroz kratku, konciznu i konkretnu propovijed puku uputi don Toma.

I ove nedjelje tema propovijedi bila je nastavak na Lukino evanđelje o izgubljenom sinu, priču koja je nastala prije gotovo 2000 godina, a (još) uvijek je aktualna.

Don Tomine nedjeljne propovijedi uvijek su desetak minuta duge kako bi konstantno zadržale pozornost vjernika, a ovonedjeljna propovijed o mudrosti oca koji je ponovno prihvatio sina te vrijednost obitelji i praštanja za don Luku je očito bila važnija od podsjećanja na krizu koju vjernici uglavnom spominju samo u materijalnom smislu.

Nedjeljna propovijed u zadarskoj katedrali svete Stošije u prosjeku traje 20-ak minuta, a tako je bilo i na misi koju je predvodio generalni vikar Zadarske nadbiskupije mons. Ivan Mustać.

Lukino evanđelje o razmetnom sinu vikar Mustać iskoristio je za vrlo kritičnu propovijed o mladima, nazvavši današnji način života “pobrkanim lončićima”.

- Prolazim sinoć kroz Varoš, vaša djeca i unuci su vani.Djecu puštate da luduju i zabavljaju se, dajete im 100 kuna za izlazak samo da ih se riješite, ali onda odjednom, kad dođu u četrdesete godine, shvatite da se kćer nije udala i da se sin nije oženio. Mame im peglaju i kuhaju, to nije normalno, niti im na taj način pomažete.

- Postoji vrijeme kad im se treba zabraniti odlazak na zabave i ekskurzije, ali isto tako postoji vrijeme kad ih trebate tjerati od kuće, da se osamostale i žive svoj život - rekao je Mustać u svojoj propovijedi.

Svećenik je na podnevnoj misi u crkvi svetog Franje na zagrebačkom Kaptolu održao propovijed koja je trajala nešto duže od deset minuta. Brat franjevac na taj je način neznatno premašio predloženu dužinu trajanja toga dijela misnog slavlja, koju je istaknuo glavni tajnik Biskupske sinode, nadbiskup Nikola Eterović.

Gvardijan fra Bože Vuleta na misi za mlade u crkvi Čudotvorne Gospe Sinjske gotovo se striktno držao naputka o trajanju propovijedi.

S. VIDULIĆ, A. PODRUG, M. DŽAMBO, P. PEKO, A.V.Š. / EPEHA

Pišite uredniku

Pošaljite link

Komentari

Komentar od: TITO HEROJ @ 20. ožujak 2010 17:07
Jadni Branimiire,
opet ti sa svojim predrasudama.

Ja idem na mise pa ne smatram da je svaka izjava svećenika ili biskupa točna i da se ne smije kritizirati.
To što ti i slični tebi, svih nas koji se usudimo propitkivati i kritizirati njihove propovijedi, priopćenja ili izjave, nazivate pogrdnim imenima - to ponajprije govori koliko naopako shvaćate vjeru i vjerovanje.

-----------------------------------------------------------------------------------


ko da popi shavaćaju vjeru oni,
shvaćaju samo kako će parazitirat
Komentar od: @ 16. ožujak 2010 21:39
@@@1,
ima me i ne drugim temema, malo bolje traži, naći ćeš.....
Kako to da ti čim zineš izgovaraš zle riječi? Kako to da u srcu nemaš mir ni ljubav? Zašto ti smeta crkva, potraži odgovor u dubini svoga srca i bit će te sram kad shvatiš...............
Komentar od: @ 16. ožujak 2010 11:04
Interesantno da ovoga sivoga pantagana nema na neke druge teme. A ,e one su malo skakljive a i ne odgovaraju jednoj tako divnoj, cistoj slici........
Komentar od: @ 16. ožujak 2010 11:01
@Luzerice,
svaka cast, svaka ti ima mista!
Komentar od: Branimiir @ 15. ožujak 2010 22:50
grdeline vidi se da ne ides u crkvu - crkve, osobito novije imaju sanitarne cvorove

luzerice po tvojoj logici samo bi pijancine mogli govoriti o pijanstvu, drogasi o drogi, samoubojice o samoubojstvu, politicari o politici, vojnici o sigurnosti, ucitelji o obrazovanju..... nemas bas puno zajednickog s logikom
danas se svatko moze educirati ako zeli
a ako ne zeli?
onda je luzer
Komentar od: cajaaa @ 15. ožujak 2010 22:27
LUZERICA @

DOBITNICE, valjda ti imas pravo, ali je svima ostavljeno po volji, ili ici ili ne ici u crkvu. Ali to ceprkanje i trazenje necega nema nikakvog smisla, dapace zavadja vjernike i one koji to nisu. Zasto, kome to triba i koja je svrha toga?
Komentar od: @ 15. ožujak 2010 21:16
...a biće bila kantana misa...kad je trajala 56 minuti...

i jedno pitanje,palo mi na pamet...

zašto sve javne ustanove moraju imat wc po zakonu,osim crkve?
Komentar od: @ 15. ožujak 2010 21:09
Luzerica@
ima li nešto što te ne iritira, a tiče se crkve?
Komentar od: LUZERICA @ 15. ožujak 2010 20:43
cajaaa@
nije loše pročitati s vremena na vrijeme po nešto o crkvi i njenim djelatnostima u SVJETOVNIM novinama, ne čitaju svi Glas koncila niti idu na misu.
Ali u svemu me IRITIRA licemjerje crkve .
A pogotovo UPUTE za život i odgoj djece u obitelji.
Meni o tome može pričati SAMI i JEDINO netko tko je RODITELJ!!
Komentar od: @ 15. ožujak 2010 17:53
Sad neka SD pošalje svoje novinare da nađu Antu, pa istraže je li našao svoj križ, i što se s njim zbivalo. I to je istraživačko novinarstvo, možda čak i ekskluziva..............
Komentar od: @ 15. ožujak 2010 17:08
Čitali su se dijelovi iz Knjige o Josipu, Poslanica sv. Pavla Korinčanima te iz Lukina evanđelja prispodoba o razmetnom sinu. Ona je poslužila za propovijed o čovjekovu bijegu od Boga u ime slobode, koja ga zapravo vodi u ropstvo


Evo svijetli primjer, ipak su se neki novinari skoncentrirali na propovijed, neka, Hvala Bogu!
Komentar od: cajaaa @ 15. ožujak 2010 16:25
Evo ovako.
Ova akcija novinara, te ovaj clanak i komentari, bolje recono filozofiranje Branimira, nisu uopce bili potrebni. Cemu ovo sluzi?
Ja to zoven: BACANJE KOSTIJU CITATELJSTVU !!!
Evo.
Komentar od: Branimiir @ 15. ožujak 2010 15:39
mislim da je dobro da se svecenike drži pod povećalom javnosti al opet i tu postoje granice dobrog ukusa - naime, često imam dojam, ne znam je li opravdan ili ne, kako novinari u nedostatku dobre teme često traže "prođu" prema publici pišući o crkvenim stvarima koje nepogrešivo pobuđuju veliki interes a tema opet nepogrešivo bude manjkavo obrađena. kao recimo ova danas - mogla se napraviti anketa među onima koji su slušali propovijedi pa na osnovu nje, makar deset mišljenja izdvojit, napravit malu analizu. možda nekog sugovornika uključiti i sl. a ovako samo ispadne koliko je koja propovid trajala, tko je priša granicu, koja uostalom i ne postoji, a tko nije.
by the way mislim da ne postoje duge i kratke propovidi nego dobre i loše !
Komentar od: Branimiir @ 15. ožujak 2010 15:23
evo Lemmyia, ne ću reć jadnog da se ne bi njegova velika malenkost uvridila :-) a dobro virujen ipak da mu samopoštovanje nije toliko maleno da bi ovisilo o mojih nekoliko kritički usmjerenih komentara - ja se ne sićan da san ikome osporija pravo komentiranja bilo čega pa i vjere, svećenika.... to naprosto spada u pravo pridržana svakome da iznosi svoje mišljenje i da ga brani, argumentira i sl. no kao svako pravo tako i ovo podrazumijeva i neke obveze pa i onda kad ih administrator izrijekom ne traži i ne sankcionira na žalost, sta me već duže vrime smeta, mislim i većinu onih koji prate ovaj portal - sta želin reć - jadno je pravo na pljuvanje i često i uporno iznošenje neistina, uvreda....

prostor na portalu je namijenjen za iznošenje različitih mišljenja i koliko toliko međusobnog uvažavanja i njegovanja te naše tolerance, duhovitosti i sl. a ne prostor za ličenje vlastitih frustracija zbog ove ili one institucije
Komentar od: lolobrigita @ 15. ožujak 2010 15:11
@ luzerica,kapa do poda.
Komentar od: cajaaa @ 15. ožujak 2010 15:06
Šibenska propovijed trajala čak 56 minuta - tocka.

Vrijedna novinarska ekipa u sastavu S. VIDULIĆ, A. PODRUG, M. DŽAMBO, P. PEKO, A.V.Š., pojedinacno se rastrkala po Zupaniji naoruzani stopericama u svetom zadatku kontroliranja duzine propovjedi. Neki od njih su mozda imali priliku prvi put prisustvovat jednom crkvenom obredu kao sto je misa.
Rezultati su poznati, EKSLUZIVNI clanak za tisak napisan i tiskan u ovoj visokokvalitetnoj novini. Bravo, zadatak odlicno ispunjen, a Pulitzerova nagrada se vec nekom smijeska.

................................................I STA SAD ?.............................
Komentar od: Lemmy @ 15. ožujak 2010 11:41
Jadni Branimiire,
opet ti sa svojim predrasudama.

Ja idem na mise pa ne smatram da je svaka izjava svećenika ili biskupa točna i da se ne smije kritizirati.
To što ti i slični tebi, svih nas koji se usudimo propitkivati i kritizirati njihove propovijedi, priopćenja ili izjave, nazivate pogrdnim imenima - to ponajprije govori koliko naopako shvaćate vjeru i vjerovanje.


Komentar od: desnoguza @ 15. ožujak 2010 11:37
e, a ja san jučer na Marjanu, na Bambinoj glavici, napunila baterije za čitav tjedan:more, sunce,borovi,proljetni mirisi
totalno duhovno ispunjenje
ne treba mi hladna Crkva i nesuvislo,uvijek isto trabunjanje
od nezainteresiranih "božjih" službenika
Komentar od: Branimiir @ 15. ožujak 2010 11:35
desnoguza čini se ipak kako dugo nisi ni primirisa prag crkve ili si pak u nekom malom mistu di imaš samo jednog tako zatucanog popa - ma prije će biti ovo prvo. oni koji nikad ne idu u crkvu često generaliziraju i pišu uopćene negativne stavove a opet svaki svećenik priča za sebe
Komentar od: Branimiir @ 15. ožujak 2010 11:12
desnoguza imaš pravo i tvoja je kritika sasvin na mistu. nisan sad ovo izmišlja pa pisa na osnovu pročitanog iz navedenog članka nego mi se učinilo zgodnim povezati sa nedavnim člankom koji sam primija. nemam ja iluzija da je crkva, odnosno svećenici sveti, zanimljivi, moderni, dapače al opet sve ovisi sta mi tražimo - zar su svi profesori na fakultetu zanimljivi? zar su svi novinari duhoviti? zar su svi tv voditelji elokventi? ili zar su svi političari dobri govornici koji lakoćom pridobivaju istomišljenike a spretnom lukavošću zaobilaze neugodna pitanja?
čini mi se da je to zajednički problem i da se ne tiče samo crkve i svećenika. svi se danas natječu kako privući pozornost - i ne uspjevaju.
ja znam, budući da idem na misu, kakve su propovidi i svećenici. i sam sam razočaran toliko puta al opet pitam se tražim li ja zabavu u crkvi ili mogu nešto duhovno doživit, osjetit se nakako ispunjenim, osobito posli nediljne mise. nekad svećenik lipo propovida a meni se uopće ne sluša a nekad onako ka da odradi a opet mi se svidi i nešto pokupin za sebe
Komentar od: desnoguza @ 15. ožujak 2010 11:04
zakjlučak : svjetina je glupa i primitivna
unatoč tome što joj se tupi uvijek isto:ne varaj,ne kradi,ne ubij,itd.itd.bla,bla,bla,ne čini drugom ono što ne bi želio da tebi čine, bla,bla,bla, popovi su zaključili da nema smisla sebi stvarati posao i gubiti vrijeme s divljacima koji ne mogu zapamtiti par stvari, pa trajalo to sat vremena ili par minuta


Komentar od: desnoguza @ 15. ožujak 2010 10:53
Branimiire @, pišeš gluposti kao i uvijek
uspoređuješ propovijedi s novinama, utakmicama, itd
a bi li ti pametnjakoviću čitao te novine da uvijek čitaš isti tekst iz dana u dan, iz nedjelje u nedjelju
bi li gledao uvijek istu utakmicu?
i tako 2000 godina
a pogledaj svijet na što sliči
između ostalog i zahvaljujući lijenim popinama koji uvijek prvo gledaju svoju debelu guzicu a za ostale ih je najmanje briga
a ovi, tupe li ga tupe, uvijek isto
i njima je dosadno
a opet su lijeni zapamtiti pa čitaju s papirića
dajte nešto novo
promijenite ploču (za mlađe čitatelje:promijenite DVD,flash disk,bluray,itd)


Komentar od: nimbus @ 15. ožujak 2010 10:49
Koje li gluposti ići u crkvu s štopericom!
Branimire svaka Ti čast na napisanom, samo ja osobno ne bih temu stavio u kontekst Crkve i vjere, nego normalnog i nenormalnog, onog uobičajenog što daje rezultate i onog kvazinovog koje služi samo za akademska naklapanja s pogubnim posljedicama.
Komentar od: Branimiir @ 15. ožujak 2010 10:26
Unaprid se ispricavan na dužini komentara kojeg san nedavno dobija na mail al ISPLATI SE pročitat neovisno o tome jeste li vjernik ili ne!

Kći Bilija Grahama je intervjuirana u jutarnjem programu američke televizije. Voditeljica Jane Clayson ju je upitala (u vezi s tragedijom u New Yorku 11. rujna 2001. godine):

- Kako je Bog mogao dopustiti da se dogodi nešto takvo?
Anne Graham je dala pronicavi odgovor:
- Vjerujem da je Bog duboko rastužen ovom tragedijom, baš kao što smo i mi sami, ali mi sami smo mu odavno rekli da se udalji od naših škola, od naše vlade i iz naših života. A budući da je On pažljiv i poštuje naše odluke, mirno se udaljio. Kako možemo očekivati da će nam Bog dati svoj blagoslov i zaštitu ako smo mu rekli da nas ostavi na miru? Pa ne ce Bog vršiti nasilje nad nama!?

Čini mi se da je sve počelo kada je Madeline O'Hara rekla da ne želi nikakve molitve u našim školama, a mi smo se s tim složili jer mislimo da su one suvišne. Zatim je netko rekao: Bolje je ne čitati Bibliju u školama … Bibliju koja kaže: "Ne ubij, ne kradi, poštuj roditelje, ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga", a mi smo se i s tim složili. Kasnije je doktor Benjamin Spock rekao da ne moramo tući po stražnjici našu djecu kada se zločesto ponašaju, jer bi se njihove osobnosti mogle deformirati i time bi se moglo narušiti njihovo samopoštovanje (sin doktora Spocka je izvršio samoubojstvo), a mi smo i njemu rekli: "U redu", jer smo smatrali da on kao stručnjak zna što je potrebno za našu djecu.

Zatim je netko rekao da je bolje da nastavnici i ravnatelji uopće ne kažnjavaju djecu kada se ne ponašaju korektno. A pedagozi u školama su odlučili da niti jedan nastavnik ne smije ne samo dirnuti učenika nego ni povisiti ton na njega kada se nekorektno ponaša, jer se nikako ne želi loš publicitet. Mi smo se i tada složili.

Kasnije je netko opet rekao: "Dopustimo našim kćerima da abortiraju ako to žele, a to nećemo reći njihovim roditeljima." I s time smo se složili.

Zatim je neki mudrac iz pedagoškog savjeta škole rekao: "Budući da su dječaci uvijek dječaci i to će oni svejedno učiniti, dajmo im onoliko prezervativa koliko traže, a da bi se mogli zabavljati koliko žele, ali nećemo reći njihovim roditeljima da su prezervative dobili u školi." Opet smo se složili.
Tada su neki od izabranih na izborima rekli: "Nije bitno ono što radimo privatno, sve dok ispunjavamo obveze koje smo preuzeli." Složivši se s njima mi smo rekli: "Nije važno ako netko, uključujući i predsjednika i premijera, čini sve što ga volja, sve dok sam zaposlen i dok ekonomija dobro stoji."

Poslije toga netko je rekao: "Tiskajmo revije sa slikama golih žena i to nazovimo divljenjem ljepoti ženskog tijela." Opet smo rekli da je i to u redu. Kasnije je netko drugi otišao korak dalje i tiskao fotografije gole djece i sljedećim korakom ih stavio na Internet. Mi smo rekli "Dobro" , jer oni imaju pravo na slobodu riječi. Zatim je industrija zabave rekla: "Napravimo TV programe i filmove koji potiču blasfemiju, nasilje i seks. Snimajmo glazbu koja potiče na krađu, droge, ubojstva, samoubojstva, pa i sotonske sadržaje."
Mi smo tada odgovorili: "Ma to je samo zabava, nema tu nikakvih posljedica i tako nitko ništa ne uzima za ozbiljno i zato idemo naprijed. Ma to je samo zabava! Crkva je protiv ali oni to ne razume "
Sada se pitamo zašto naša djeca nemaju savjesti. Zašto ne razlikuju dobro od lošega? Zašto se osjećaju izgubljenima, nesposobnima zauzeti se za neku stvar i postići cilj? I zašto se usuđuju ubijati različite od sebe, svoje kolege iz razreda ili sebe same? Vjerojatno, ako dovoljno dugo i intenzivno razmišljamo, možemo naći odgovor. Mislim da se on može vidjeti u rečenici: "Žanjemo ono što smo posijali."

Bizarno je kako ljudi bez razmišljanja stavljaju Boga beskrajno daleko od sebe i kako se onda čude što svijet ide u smjeru u kojem ne bi trebao ići. Zanimljivo je kako ljudi vjeruju onome što pišu novine i kako se protive onome što piše Biblija. Čudno je kako svi žele ići u raj, ali u isto vrijeme ne žele vjerovati, ne žele misliti i ne žele činiti ništa od onoga što kaže Biblija. Neshvatljivo je kako netko kaže: "Vjerujem u Boga", a ipak slijedi Sotonu.

Neshvatljivo je kako smo brzi u osuđivanju, ali ne prihvaćamo biti suđeni. Nepojmljivo je kako smo odlučni u slanju tisuću igara i viceva e-mailom, ali kada se radi o porukama koje govore o Bogu, uglavnom dvaput promislimo prije nego što odlučimo sudjelovati. Teško je shvatljivo kako besramni, sirovi, vulgarni i opsceni sadržaji slobodno plove Mrežom, dok su javne rasprave o Bogu u školi ili na radnom mjestu uglavnom zaustavljene ili štoviše zabranjene zakonom. Bizarno je da se netko može "zapaliti" za Krista u nedjelju, dok je On nevidljiv u njegovu životu u ostale dane tjedna.

Čudno je kako dugo traje sat vremena kad si na misi, a kako brzo prođe četrdeset minuta košarkaške utakmice.
Čudno je kako su dugi sati kada ih provodimo u crkvi, a kako kratki kada gledamo film.
Čudno je kako novčanica od 10 kuna izgleda puno kada je u crkvi dajemo za milostinju, a tako mala kad s njom uđemo u trgovinu ili kafić.
Čudno je kako se ne možemo sjetiti ničega što bismo rekli kada molimo, a nemamo problema u razgovoru s prijateljem.
Čudno je kako smo napeti i uzbuđeni kad nogometna utakmica bude produžena, a kako se žalimo ako propovijed ili misa traju malo duže nego obično.
Čudno je kako je teško pročitati odlomak iz Biblije, a kako je lako pročitati dnevne novine ili sto stranica bestselera.
Čudno je kako nam je obavijest o nekom crkvenom događaju potrebna dva ili tri tjedna unaprijed da bismo je mogli uklopiti u svoj raspored, dok svoj raspored za druge događaje možemo prilagoditi u zadnjoj minuti.
Čudno je koliko problema neki ljudi imaju s usvajanjem vjeronaučnog gradiva, a kako je tim istim ljudima lako razumijeti i drugima prenijeti trač o nekome.
Čudno je kako vjerujemo sve što u novinama piše, a sumnjamo u ono što piše u Bibliji.
Nije li čudno?
Komentar od: makvaki @ 15. ožujak 2010 10:03
crkva je u jugi imala svoju pravu ulogu i okupljala je istinske vjernike
ovo danas je čista komercijala
Komentar od: bumbarzzz @ 15. ožujak 2010 9:24
luzerice@
špančera doli, do poda!
Komentar od: Justin Thyme @ 15. ožujak 2010 9:14
Doktore Cimicu!!!!!!!!
Komentar od: ghostwriter @ 15. ožujak 2010 8:40
Da 8 minuta?!Dođte vi kod mene, ima u Boga dana.
Pozdrav s Kube, Vaš Fidel Castro!
Komentar od: NIKE ZLO @ 15. ožujak 2010 8:38
DOLI NEČASTIVI ! ŽIVIJA NAPOLEON ! Hm, moga san sosat i onu o lopovima !
Komentar od: desnoguza @ 15. ožujak 2010 8:15
Isus je kotira dobro dok se drža minutaže, čim je proša 8 minuta,razapeli su ga.
Komentar od: LUZERICA @ 15. ožujak 2010 7:29
Mons. Mustać, kad su Vam usta puna djece, molim Vas kad je vaše dijete imalo fibru 40,kad ste nosili polumrtvo dijete na hitnu pomoć i cijelu noć strahovali hoće li dočekati jutro, kad ste čekali da operacija završi sa sretnim ishodom po Vaše dijete, kad ste mislili koliko koštaju knjige, kad ste se to brinuli tko će Vam pričuvati djete, jer radite u dvije smjene,kad..... pa milijun puta kad. ZATO ŠUTITE!!!
O roditeljstvu nemate pojma, licemjeri ste i bavite se svojim POZIVOM, a ne zaglupljujte narod propovijedima i POLITIKOM.!
Komentar od: @ 15. ožujak 2010 4:09
skuzaj cajja ima neki sta ima slican nadimak pa san zabuca taj pise uzasne stvari ka taj Lemmy i Ikussi njihove nadimke necu zaboravit
Skuzaj
Komentar od: @ 14. ožujak 2010 23:54

koliko god se govorilo o ljubavi malo je. ako se govori o njoj.
Komentar od: @ 14. ožujak 2010 23:29
maroko@
jesi vidija što je istraživačko novinarstvo 21. stoljeća...........
Komentar od: lavramo1 @ 14. ožujak 2010 23:29
Slazem se s jednim od jučerapšnjih komentatora da je slobodna pretjerala s temama o crkvi i vjeri.To je slobodan izbor svakog pojedinca i mislim da to uopce ne triba ovoliko potencirat.Zato slobodna oladi malo.
Komentar od: cajaaa @ 14. ožujak 2010 23:20
bog i hrvati 1 @

Covice sta pises napamet. Niti san ja komunist, niti san ikad bija, niti je u mojoj uzoj a ni siroj obitelji bilo kimunista. Otac mi nije dobio rukovodece mjesto u poduzecu u kojem je bio najbolji strucnjak, jer je odbio uci u partiju. Nasa obitelj je nediljon isla na misu u Poisana, kad su drugi odlazili na razne skupove i izvikivali parole DRUZE TITO MI TI SE KUNEMO i slicne. Ja san na faksu i posli u vojsci imao velike neugodnosti sto san odbijao uci u partiju, za razliku od drugih koji sada side u Saboru i Vladi predstavljajuci HDZ i druge stranke.
U mojim postovima nema nikakve komunisticke a ni ustaske podrske. Ja podrzavan slobodnu i tolerantnu Hrvatsku i uvjek pozivan na slogu i da se vise jednom prekinu polemike o partizanima, ustasama i cetnicima, te da se gleda naprijed a ne nazad. Ja kritiziran i desno i livo.
Ja san protiv Keruma i njegovih dupelizaca, protiv HDZ-a i ljihovih lopova, SDP i njhove bezlicnosti, protiv sindikata i njihovih placa i nerada.
Isto tako san i protiv neucinkovitog sudstva, koje nije kadro doneti jednu presudu protiv tih pljackasa, koji su nasu drzavu doveli na prosjacki stap.

Moga bi ti ja kume jos nabrajat, ali mislin da je i ovo dovoljno.
Komentar od: nilivonidesno @ 14. ožujak 2010 22:36
men je najžešće kad fratri pričaju o seksu, takve propividi ne bi tribale trajati ni minutu, šta oni imaju pričat o seksu, šta oni znaju o tome, ili kad govore kako je demografska slika loša, kako hrvatice neće da rađaju. a oni se zaredili, šta se nisu ženili i pravili dicu, ionako imaju dobre plaće pa ih mogu uzdržavat.
Komentar od: maroko @ 14. ožujak 2010 22:25
Meni nije jasno koji je ovo diktat iz Slobodne da su bidni novinari morali ić okolo po crkvama u nedilju štopat propovidi. Opet kad promislin nije to ni loše. Možda kojemu ostane šta u srcu od današnjeg lipog evanđelja i propovidi.
Komentar od: @ 14. ožujak 2010 22:12
Ma vidite li vi koliko je autora ovoga članka. Razbacali se po crkvama sa štopericama. A ova novina stalno nešto traži da napada crkvu, tj. nas. Vrijeme je korizme, pa im se uznemire duhovi, valjda tako mora bit. Svi mi znamo što je Isus doživljavao onih 40 dana.
Članak je ono stvarno vijest, da je sigurno na naslovnici.
Sat će ovi autori uživati kad im se sa komentarima jave oni što se stalno lijepe na ovakve ćlanke....
Komentar od: @ 14. ožujak 2010 22:04
Koje budale na komentarima uvatili ste se crkve vi i ove crvene novine.Sam sebe pitan sta uopce citam .Ali bar ih vise nekupujem .U mojoj kuci su bila od kada sam se rodija ali zadnjih godina nisu jer su smece.Imaju novinare koji se neznaju izrazavat pisu netocne informacije i takoder su sve okrenili protiv branitelja ,crkve i svega Hrvatskog i uz to ima jos ovih budala hrabrih na komentarima .Srbadija Komunjare itd izdajnici ...
Ima i u Crkvi svega samo sta je vama ona zanimljivija pisat o njoj nego ikome
Kao ova novinarka sta pise od onome Brkanu iz trogira lizala mu je guzicu i dobivala masnu placu kad je bila u Trogiru a sada kad je taj redikul sisa sa vlasti ulizala se crvenima i pise protiv njega
Komentar od: TITO HEROJ @ 14. ožujak 2010 21:39
komunisti kad su držali partijske sastanke nisu nikad pravili pitanje kolko traje ispiranje mozgova fratri i popovi su puno obzirniji ograničili su se na 8 min.
Komentar od: TITO HEROJ @ 14. ožujak 2010 21:31
Meni je svedno,... govorio dvi.5,10 uri,svedno mi je dal uzima 200.300kn za vjerske usluge ja sam preša u ateiste ,jeftinije je brate,na današnju skupoću bit vjernik,pušit,pit i drogirat se postalo je skupo.
Komentar od: lapan 77 @ 14. ožujak 2010 21:31
ili kad otvoreno pozivaju na zaokruživanje njihovog kandidata na izborima, ka kad sam prije ovih izbora ima priliku čut ravno s oltara, " naravno, da ćete za hebranga glasovati". žalosno. dođe čovik napunit bateterije, obnovit se, a on sere gluposti.
nasreću, puno više je onih sa kvalitetnom propovjedi
Komentar od: Lemmy @ 14. ožujak 2010 21:04
Ma nije problem da netko propovijeda i 5 sati ako
je propovijed zanimljiva, iskrena i u doticaju s životom
(kakve su propovijedi don Ivana Grubišića, na primjer).

Problem je kad svećenici baljezgaju o politici, kad sole pamet svima a ne daju da se govori o njima, kad mudro šute o grijesima iz svojih redova. Problem je što javno razapinju djevojke i mladiće koji izlaze navečer vani sa 100 kuna a ne spominju da traže od osiromašena puka 200 kuna po obitelji za svoje "usluge"...

četvrtak, 09.02.2012.

Anketa

Biste li tužili svoj grad zbog neočišćenih ulica i lomova?



Pošalji Rezultati

Europa digital mreža: Autoklub | Cafe.hr | Centar Zdravlja | Crochef.com | Dubrovački vjesnik | GameLand | Globus | Gloria | Gloria Shop | Gorila | Igralica | Jutarnji list | Jutarnji klub | Jutarnji nekretnine | Lektire | MojFaks | MojKvart | Moj spoj | Moja edukacija | Neon | Otvoreno more | Ptičica | Punkt | Slobodna Dalmacija | Sportske novosti | Stilist | Šibenski list | Teen | Teen.hr | Teen385 | Vita | Životopis | Znanost.com | MediaPoint | KlikniMO.hr | WAZ: Der Westen |