Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Glory days: Ljudi, pobjedniku US opena dolikuje B. Sprigsteen, nikako Bulić i Thompson iz Ljubuški balote opena, a? mpero

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 19.11.2009. u 22:29

UPRAVA HAC-a BRANI SE GODINU DANA STAROM STUDIJOM ČEŠKIH KONZULTANATA

Gradnja autocesta u Hrvatskoj među jeftinijima u Europi

Studija tvrtke ‘IBR Consulting’ pokazuje koliko su pretjerane tvrdnje da HAC namješta i pumpa cijene gradnje autocesta, tvrdi Marijo Lovrinčević, član Uprave HAC-a

Studija tvrtke ‘IBR Consulting’ pokazuje koliko su pretjerane tvrdnje da HAC namješta i pumpa cijene gradnje autocesta, tvrdi Marijo Lovrinčević, član Uprave HAC-a

Češka konzultantska kuća “IBR Consulting” izradila je prije godinu dana studiju “Usporedba troškova izgradnje autocesta s ostalim državama EU-a“, koja pokazuje da su troškovi gradnje autocesta u Hrvatskoj među nižima u Europi.

Cijena kilometra autoceste u nizinskom području RH iznosi 175,5 milijuna čeških kruna (oko 50 milijuna kuna ili 6,8 milijuna eura), u Danskoj 150 milijuna kruna, Sloveniji 186 milijuna kruna, Njemačkoj 210 milijuna kruna, Češkoj 226 milijuna kruna, Slovačkoj 244 milijuna, Mađarskoj 286 milijuna, a u Austriji 329 milijuna kruna.

Cijena kilometra autoceste u brdskim je područjima 357 milijuna kruna i niža je samo u Slovačkoj, 319 milijuna kruna, dok u Sloveniji iznosi 565 milijuna kruna, Češkoj 626 milijuna, Austriji 638 milijuna, te Njemačkoj 664 milijuna kuna.

Krunski dokaz

U urbanim sredinama, u RH ta cijena iznosi 536 milijuna kruna, a jeftinije su Mađarska, 331 milijun kruna, Njemačka, 494 milijuna kruna, Češka, 625 milijuna kruna, dok je u Austriji ta cijena 1,7 milijardi kruna.

Cijena kilometra tunela na autocestama u RH iznosi 785 milijuna kruna, a niža je u Sloveniji, 579 milijuna kruna, i Slovačkoj, 750 milijuna kruna, dok je viša u Mađarskoj, 1,3 milijarde kruna, Njemačkoj, 1,4 milijarde kruna, te Češkoj, 1,7 milijardi kruna.

Marijo Lovrinčević, član Uprave HAC-a, rekao nam je kako ova studija pokazuje koliko su pretjerane tvrdnje da HAC namješta i pumpa cijene izgradnje autocesta kako bi pogodovao domaćim tvrtkama. No, pitanje je hoće li i ova studija pomoći Upravi HAC-a da izbjegne smjenu koja je već neslužbeno najavljena iz Vlade.

Čačić: Mi smo za to zaslužni

Radimir Čačić, predsjednik HNS-a i ministar prometa za vrijeme Račanove Vlade:

− Prosječna cijena kilometra autoceste u Hrvatskoj i dalje je jedna od najpovoljnijih u Europi, između osam i 10 milijuna eura, i to zahvaljujući ugovorima koji su se sklapali za vrijeme koalicijske Vlade, 2001. i 2003.

Naime, tada je dužni kilometar autoceste koštao oko četiri milijuna eura, dok danas iznosi čak 17 milijuna eura, što se dade vrlo lako provjeriti.


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Trenutno nema komentara!