StoryEditorOCM
Arhivačetvrta generacija

Igrač za velike utakmice: predstavljamo novi Renault Megane

Piše PSD.
15. rujna 2015. - 18:43
Uz Opel Astru, najveća zvijezda u kompaktnoj klasi na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu bit će zasigurno Renault Megane koji stiže u svom četvrtom generacijskom izdanju.

U proteklih 20 godina francuski kompakt je prodan u više od 6,5 milijuna primjeraka, što dovoljno govori o uspješnosti ovog modela.

Stoga su Renaultovi stručnjaci s puno pažnje i truda poradili na novome modelu koji se ističe dinamičnim linijama i snažnim svjetlosnim potpisom sprijeda i straga. Na predstojećem salonu u Frankfurtu Renault će predstaviti ekskluzivnu GT izvedbu modela s pet vrata.

Na platformi Talismana i Kadjara

Novi Megan GT odlikuje preoblikovani prednji odbojnik koji dodatno ističe sportski duh ovoga kompaktnog vozila. Uz njega je ugrađen i prošireni otvor za zrak, a izmijenjena je i rešetka prednje maske koja sada nalikuje na pčelinje saće. Straga je dizajn GT-a naglašen dvjema kromiranim ispušnim cijevima koje su usklađene s ventilacijskim otvorima sprijeda i smještene su s obje strane difuzora.



Unutrašnjošću bi trebao dominirati veliki okomiti ekran osjetljiv na dodir smješten gotovo preko cijele središnje konzole. U kokpitu su i sportska sjedala, kao i puno sigurnosnih sustava iz novih Renaultovih modela, poput crossovera Espacea i limuzine Talismana.

Francuski novitet postavljen je na platformu koju već koriste Renault Kadjar i Talisman (zamjena za Lagunu), a osim što će, neslužbeno, biti duži šest centimetara, povećan mu je i međuosovinski razmak za 2,8 centimetara koji se time izdužio na 268,8 centimetara.

Dakle, osim što bi trebao biti duži od prethodnika koji je brojio 430 centimetara, novi Megan je snižen za 2,5 centimetara, pa će biti visok 144,5 centimetara. Pritom prtljažnik sada nudi obujam od 385 litara.

Osim što je karoserija Meganea četvrte generacije niža, trag prednjih kotača je proširen za 4,7 cm, a stražnjih 3,9 centimetara. To znači da je težište novog Meganea spušteno pa će vožnja francuskim kompaktom biti sasvim neka druga priča, odnosno rezultirat će odličnim ležanjem na cesti.



U najavi i hibridna varijanta

Premda još nisu objavljeni svi službeni podaci što se tiče motora koji će pogoniti novu generaciju Meganea, a koji će biti obznanjeni 15. rujna na velikoj press-konferenciji u Frankfurtu, očekuje se da će biti riječ o već poznatim agregatima koji su samo malo dotjerani kako bi zadovoljili stroge norme Euro 6.

Tako bi osnovni turbobenzinac trebao biti 1.2-litreni TCe sa 120 KS, dok bi novi Megane startao s 1.5-litrenim dCi turbodizelašem sa 110 konjskih snaga u dizelskim izvedbama. Pretpostavka je da će tu biti još 1.6-litreni dCi turbodizelaši sa 130, odnosno 160 KS, ali i neki snažniji turbobenzinac.

Snaga će se prenositi preko petstupanjskih i šeststupanjskih ručnih mjenjača, a kao opcija će se nuditi šeststupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (EDC).

U najavi je i hibridna varijanta Meganea, kao i model s pogonom na sve kotače, ali i R.S. verzija koju će izbaciti Renault Sport odjel.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2024 06:24