StoryEditorOCM
Arhivanova 'sedmica'

Svemirska cestovna krstarica: predstavljamo BMW serije 3

Piše PSD.
17. lipnja 2015. - 18:14
Nova generacija BMW-a serije 7 dolazi s revolucionarnom tehnologijom u području dizajna lakih materijala, pogonskih sustava, podvozja, operativnih sustava, inteligentnog povezivanja i unutarnjeg uređenja.

Kad je riječ o poboljšanju dinamike, potrošnje, udobnosti i sigurnosti u vožnji, među ključnim faktorima je i korištenje plastike ojačane ugljičnim vlaknima (carbon-fibre-reinforced plastic CFRP) u izgradnji karoserije, motori nove generacije, hibridni sustav novog BMW-a 740e koji se može spojiti na električnu mrežu (plug-in hibrid), aktivni sustav podvozja Executive Drive Pro, prekidač za kontrolu načina vožnje s prilagodljivim karakteristikama, te nova tehnologija prednjih svjetala BMW Laserlight, što se na neki način može usporediti sa svemirskom tehnologijom.

Među istaknutijim inovacijama kad je u pitanju operativni sustav i tehnologija pomoći u vožnji nalazi se i unaprijeđeni iDrive sustav, koji sada sadrži i zaslon na dodir, te novi Head-up zaslon u području vjetrobranskog stakla u vidokrugu vozača, upozorenje pri uključivanju u promet na raskrižjima, asistencija za kontrolu upravljanja i vožnju u voznom traku, aktivna zaštita od bočnih sudara, Surround View s 3D pregledom i sustav parkiranja preko daljinskog upravljača.



BMW EfficientLightweight direktno utječe na smanjenje mase nove BMW-ove “sedmice” do 130 kilograma u odnosu na prethodnika. Pri tom je BMW serije 7 prvi auto u klasi kod kojeg se industrijski proizvedena plastika ojačana ugljičnim vlaknima kombinira s čelikom i aluminijem. Time se povećava snaga i čvrstina putničkog prostora, pri čemu se istodobno smanjuje i masa vozila.

Nova “sedmica” dostupna je sa znatno dorađenim V8 motorom, te varijantama sa šest cilindara iz najnovije generacije motora BMW grupe. Svi motori opremljeni su standardnim prijenosom, s isto tako unaprijeđenim automatskim mjenjačem s osam brzina. BMW-ov inteligentni sustav pogona na sve kotače xDrive, koji je dostupan kao dodatna oprema, također je učinkovitiji nego do sada.

Dolaskom BMW-a 740e u ponudu motora serije 7, u klasu luksuznih limuzina uvedena je i BMW-ova eDrive tehnologija, prvi put razvijena za BMW i-automobile.



Model hibrida s priključkom na električnu mrežu, koji će na tržištu biti dostupan u produženom obliku kao model 740Le, te će nositi oznaku BMW 740Le xDrive kad je opremljen inteligentnim integralnim pogonom, opremljen je benzinskim 4-cilindarskim motorom te elektromotorom, koji zajedno istiskuju 326 konjskih snaga.

BMW 740e ima prosječnu potrošnju od 2,1 l/100 km uz ukupnu potrošnju električne energije od 12,5 kWh na 100 km. Emisija CO2 je samo 49 g/km. BMW-ova eDrive tehnologija omogućuje vožnju na isključivo električni pogon, i to pri brzinama od 120 km/h uz autonomiju od 40 kilometara.

Novitet integralnog aktivnog sustava upravljanja podiže stupanj upravljivosti, dinamičnosti, držanja ceste i sigurnosti. Taj je sustav sad dodatno dostupan zajedno s funkcijom BMW xDrive te sustavom Executive Drive Pro s aktivnom stabilizacijom od naginjanja te funkcijom predviđanja zasnovanom na podacima, koja je sada dostupna prvi put.



Novi BMW serije 7 prvi je serijski automobil na svijetu koji će moći manevrirati, parkirati ući/izići u pravokutne parkirne prostore te u garažu bez da se itko nalazi za upravljačem.

Još jedna novina u klasi luksuznih limuzina jest BMW LaserLight, otprije poznat s BMW-a i8. Zahvaljujući tehnologiji Selective Beam, ova svjetla ne zasljepljuju i mogu se odabrati umjesto standardnih LED prednjih svjetala.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 00:27