StoryEditorOCM
Arhivajapanski pick-up

Predstavljamo Toyota Hilux: nezaustavljiv poput tenka

Piše PSD.
29. svibnja 2015. - 13:00
U Bangkoku je službeno predstavljena osma generacija Toyotina pick-upa Hiluxa čime je ujedno označen početak proizvodnje ovog vozila za tržište istočne Europe, Turske i Izraela, dok će se kod nas pojaviti u lipnju 2016. godine.

Tijekom povijesti, kroz čak sedam generacija, Hilux je pokazao svoju izvanrednu kvalitetu, izdržljivost i nadasve poznatu pouzdanost zbog čega je Toyotin pick-up dobio legendarnu reputaciju nezaustavljivog vozila. Od davne 1968. godine otkako se pojavio na tržištu Hilux je prodan u preko 16 milijuna primjeraka u više od 180 zemalja svijeta.

Cilj Toyotinih inženjera bio je stvoriti novu generaciju Hiluxa koja će biti još čvršća u odnosu na prethodnu, pri čemu je trebalo tu otpornost i čvrstoću prenijeti na sve dijelove vozila.



Nova generacija japanskog pick-upa kombinira prepoznatljivu čvrstoću i punokrvnu terensku pouzdanost s dinamičnijim vanjskim izgledom. Osim toga unutrašnjost je u potpunosti obnovljena pri čemu se vodilo računa o praktičnosti i funkcionalnosti, kao i o izraženijoj udobnosti, bogatoj i sofisticiranoj opremi, te velikoj čvrstoći karakterističnoj za SUV-ove.

Novi Hilux donosi novorazvijenu i vrlo otpornu šasiju s novim ovjesom za još bolju udobnost na asfaltiranim cestama, te znatno povećanu sigurnost i otpornost na teškim terenima čime osma generacija ovog pick-upa doseže nenadmašne terenske performanse.

Kod podizanja kvalitete tipičnih terenskih vozila obično se žrtvuju off-road sposobnosti i čvrstoća vozila za ugodniju vožnju po asfaltu. Međutim, to nije slučaj kod Hiluxa gdje je napravljeno upravo suprotno pa je ovaj pick-up sada još učinkovitiji olakšavajući vožnju u svim uvjetima.



Ponuda pogonskih motora je proširena potpuno novim 2.4-litrenim D-4D i 2.8-litrenim D-4D turbodizelskim agregatima uparenim s novim automatskim i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Slabiji dizelaš obujma 2393 ccm istiskuje 150 KS uz okretni moment od 400 Nm između 1600 i 2000 „điri“, a dolazi ili sa samo stražnjim pogonom ili pogonom na sve kotače.

Snažniji turbodizelaš obujma 2755 ccm stiže kao zamjena za sadašnji 3.0-litreni D-4D agregat, te premda ima manje kubika snažniji je od trenutačnog za 6 KS, odnosno raspolaže sa 177 konjskih snaga uz okretni moment od 450 Nm koji su raspoloživi u rasponu između 1600 i 2400 „điri“.



Ovaj turbodizelaš dolazit će isključivo s pogonom 4x4. S poboljšanom učinkovitošću novi agregati imaju manju potrošnju do 10 posto čime postaju rekorderi u segmentu.

Nova generacija Hiluxa imat će tri vrste karoserije, kao i do sada: Single, Extra i Double Cab. Dimenzije nove generacije su (5335 x 1855 x 1815 mm) uz međuosovinski razmak od 3085 mm. Kod novog Hiluxa kapacitet vuče povećan je na 3,5 tone, a nosivost do 1240 kg.

Zdravko Juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. travanj 2024 08:40