StoryEditorOCM
Arhivastiže novi suv

Predstavljamo Audi Q: 'Gospodar prstenova' vraća se lakši 325 kilograma

Piše PSD.
23. prosinca 2014. - 10:34
Na sljedećem salonu automobila u Detroitu početkom 2015. godine Audi će svjetskoj javnosti predstaviti drugu generaciju modela Q7, najvećeg SUV-a u ponudi proizvođača s logom četiri prstena.

Premda su mu vanjske dimenzije smanjene (osim visine), riječ je o najprostranijem automobilu u segmentu, ali je puno važnije što je novi Q7 lakši za čak 325 kilograma, te mu je prosječna potrošnja smanjena za 28 posto kod turbobenzinaca (TFSI) i 23 posto kod turbodizelaša (TDI). Masa praznog Audija Q7 s agregatom 3.0 TDI sada iznosi samo 1995 kilograma čime je postao najlakši u klasi. Model s 3.0-litrenim TFSI benzincem još je lakši i teži 1970 kilograma.

Impozantan automobil

Novi Q7 je i dalje impozantan automobil čija je dužina preko pet metara, točnije 5,05 metara što je opet 37 milimetara manje od prethodnika. Istodobno je uži 15 milimetara (197 centimetara), dok je zadržao visinu od 174 centimetra uz međuosovinski razmak od 2,99 metara.



U unutrašnjosti nudi dodatnih 21 milimetar između prvog i drugog reda sjedala, dok je prostor za glavu povećan za 41 mm u prvom i 23 mm u drugom redu sjedala. Svako od tri sjedala u drugom redu mogu se uzdužno pomicati do 110 mm, što je 10 mm više nego kod prethodnog modela. U ponudi je i treći red s dva individualna sjedala.

Kad je svih sedam sjedala u uporabi prtljažnik novog Q7 ima kapacitet od 295 litara, a njihovim uranjanjem u podnicu dobiva se 770 litara. U konfiguraciji s pet sjedala prtljažnik ima 890 litara, a preklapanjem drugog reda sjedala kapacitet raste na 2075 litara.

Novi Q7 dolazi na europsko tržište s dva snažna V6 motora, oba obujma 3.0 litre pri čemu je emisija CO2 smanjena za 50 g/km te udovoljavaju normi Euro 6. Moćniji 3.0-litreni TDI trubodizelaš istiskuje 272 KS uz okretni moment od ogromnih 600 Nm pri čemu mu za „sprint“ od 0 do 100 km/h treba 6,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 234 km/h.



Prosječna potrošnja mu je 5,7 l/100 km. Drugi agregat u ponudi je V6 3.0-litreni TFSI benzinac sa 333 KS koji krasi također veliki okretni moment od 440 Nm. Za ubrzanje do stotke treba mu 6,1 sekunda uz maksimalnu brzinu od 250 km/h, te ima prosječnu potrošnju od 7,7 l/100 km.

U ponudi će se naknadno naći i druga inačica 3.0-litrenog TDI agregata snage 218 KS i okretnog momenta od 500 Nm. Još jedan motor je u planu, a to je 2.0-litreni TFSI sa 252 KS sa 370 Nm okretnog momenta koji će primarno biti namijenjen tržištu SAD-a i azijskim tržištima.

Druga generacija modela Q7 oplemenjena je novorazvijenim 8-stupanjskim tiptronic mjenjačem preko kojeg se snaga motora prenosi na quattro stalni pogon na sva četiri kotača. Osim automatskog načina rada vozač može odabrati kontrolu tiptronic mjenjača uporabom standardnih ručica na upravljaču ili preko ručice mjenjača. U oba slučaja naredbe se prenose čisto elektroničkim putem („by wire“).



Samoblokirajući središnji diferencijal, koji je srce quattro pogona, integriran je u kućište tiptronica. U normalnim uvjetima vožnje središnji diferencijal distribuira snagu između prednje i stražnje osovine u omjeru 40:60, a u slučaju da kotači izgube kontakt s podlogom, ekstremno brzo 70 posto snage prenosi se na prednje, odnosno do 85 posto na stražnje kotače.

Novi Audi Q7 na tržište stiže sredinom iduće godine, dok narudžbe počinju već na proljeće.

Zdravko Juričko

Plug-in hibrid

Audi ima u planu tijekom 2015. godine lansirati i model Q7 e-tron quattro koji će biti prvi plug-in hibrid na svijetu sa 6-cilindarskim dizelskim agregatom i pogonom na sve kotače. Ovaj SUV će biti opremljen 3.0-litrenim TDI agregatom sa 258 KS i elektromotorom od 94 kW tako da će ukupna snaga ovog sustava iznositi 373 KS uz okretni moment od 700 Nm. Trošit će samo 1,7 l/100 km što je ekvivalent od 50 g/km CO2, dok će mu doseg uz pomoć elektromotora iznositi 56 kilometara.



Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 07:47