StoryEditorOCM
Dalmacijavozači, oprez!

Stručnjak analizira za 'Slobodnu': Ovdje vas čeka opasnost na brzoj cesti Solin-Klis...

Piše PSD.
4. kolovoza 2014. - 13:35
Tek što je otvorena nova dionica, brza cesta Solin - Klis odnijela je ljudski život, još je nekoliko ljudi ozlijeđeno, a nedavno se opet dogodila nesreća s teškim posljedicama. Što se to događa na ovoj, za Split i Dalmaciju, važnoj prometnici, jesu li krivci vozači ili loša cesta? Na ta pitanja odgovara dipl. ing. Stanko Smodlaka, sudski vještak za promet, s kojim smo obišli spornu dionicu.

Opasna betonska zaštita

Na zapadnom dijelu te brze ceste prolaze na stotine automobila u jednom satu, a Smodlaka odmah uočava nedostatke:

- Evo, tu je izgrađen djelomično zapadni kolnički trak, a za potpuni završetak potrebno je izgraditi još oko dva kilometra, uključujući tunel koji je zapravo dobrim dijelom završen, a prema informaciji iz Hrvatskih cesta, potpuno dovršenje očekuje se u listopadu. Međutim, kada se u potpunosti izgradi, taj, zapadni dio ceste bit će kao “bob-staza”, zaštićena betonskom zaštitom, ali jako opasna za promet! - upozorava Smodlaka.

Svima su interes sigurne ceste, pogotovo kada je riječ o prometnici koja spaja Split i Dalmaciju s europskim zemljama, pa struka predlaže što treba učiniti kako bi se izbjegle ili makar ublažile posljedice.

– Na žalost, u posljednje vrijeme svjedoci smo prometnih nesreća s tragičnim posljedicama, upravo na navedenoj dionici nedovršene ceste kod tunela Klis Grlo, a uzrok nesreća je prelazak na suprotnu stranu ceste.

Zato dok nije kasno predlažem odmah postavljanje crveno-bijele barijere na nedovršenom dijelu ceste, gdje se vozi u oba smjera, ali i ovdje na istočnoj strani ceste gdje imamo tri prometna traka, jedan prema Splitu, a dva prema Klisu - govori Smodlaka.

Nedavne prometne nesreće ponovno su aktualizirale još jedan nedostatak brze ceste koja ozlijeđene može stajati života jer se vozilo Hitne pomoći u tom slučaju ne može odmah vratiti u Split, već treba voziti do kraja brze ceste, tamo se okrenuti, čime se gubi dragocjeno vrijeme, ali i ono još važnije - ljudski život.

Potrebe Hitne pomoći

- Nužno je ovdje na dva do tri mjesta postaviti pokretnu metalnu središnju ogradu između istočnog i zapadnog dijela ceste, isključivo za potrebe Hitne pomoći i policije jer se u ovim uvjetima često ne može ispoštovati zlatni sat, unutar kojega se pruža pomoć i spašava život. Pogledajte kako to strašno izgleda, gdje će se ovdje zaustaviti Hitna pomoć? Nigdje! To treba odmah mijenjati! – napominje Smodlaka.

Nedavni lančani sudar koji je odnio ljudski život doveo je do potpunog prometnog kolapsa, vozila koja su ostala na cesti morala su se preusmjeravati na staru klišku cestu, na rotoru su se stoga stvorili prometni čepovi te potpuno paralizirali promet. Zato je nužna izgradnja spojne ceste, smatra dipl. ing. Smodalaka:

- Odmah treba izgraditi spojnu prometnicu, kako bi se vozila zbog nepredviđenih zastoja i prometnih nesreća usmjerila na Županijsku cestu preko Klis-Kose i Majdana prema Solinu. Za taj pothvat osiguran je nesmetan pristup jer je zemljište u državnom vlasništvu, dakle neće biti problema s vlasnicima – govori Smodlaka.

Sve ovo aktualno je za lijepog vremena, no nedostaci će biti znatno više izraženi za vrijeme kiše ili još gorih uvjeta, leda na cesti, koji nisu rijetka pojava na ovom području.

- Ova brza cesta, a posebno nadvožnjaci i vijadukti u zimskim uvjetima znaju biti prekriveni ledom, jer se znatno prije zamrzava cesta na vijaduktima nego na zemljanoj površini, gdje se dogodio niz prometnih nesreće, pa je stoga bitno osigurati izlazak s ceste, kako bi se promet nesmetano odvijao. Zima je još daleko, no treba reagirati već sada – zaključuje Smodlaka.

Brza cesta, pisali smo mnogo puta, no ponovit ćemo i sada, gradi se nevjerojatnih 25 godina, a sada kad bi svi radovi konačno trebali biti završeni, krajnje je vrijeme da županijska, lokalna i državna vlast konačno sjednu za isti stol, a uz brojne teme na dnevni red treba staviti i ovu, najaktualniju, brzu cestu.

- Čujte, moji kolege i ja smo tu, do sada nas iz struke nitko ništa nije pitao, nadam se da će se to promijeniti – zaključuje Smodlaka.

Ojdana Koharević
Snimio Vladimir Dugandžić / CROPIX

Nedostatak SOS ugibališta

Osim vozila Hitne pomoći, mjesto za zaustavljanje nemaju ni automobili u kvaru, kao ni vozači koji zbog drugih razloga zastanu na cesti, a tada se vozila zaustavljaju u voznoj, desnoj traci i time usporavaju ili zaustavljaju promet.

- Vidite da brza cesta nema SOS ugibališta za ostala vozila pa zato na zapadnom kolničkom traku treba izgraditi, dok još nije kasno, dva-tri SOS ugibališta za eventualno zaustavljanje vozila zbog kvara jer se vozila kvare i vozači se moraju zaustaviti i pri vožnji nizbrdo, upozorava Smodlaka i osvrće se na onu financijsku stranu zahvata:

- Između nadvožnjaka i vijadukta ima dovoljno mjesta za SOS ugibališta koja se mogu izgraditi u ratkom roku, pa zar nije važniji ljudski život od svega uloženog?
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. travanj 2024 14:26