/ Turizam Srednje Dalmacije slavi najbolju sezonu u kojoj se je Splitsko-dalmatinska županija popela na sam vrh turističkog prometa u zemlji u listopadu, a za prvih deset mjeseci je na visokom drugom mjestu odmah iza Istre po turističkim noćenjima. Splitska županija je po broju gostiju i noćenja u listopadu najbolja u državi sa 94.903 tisuća turista (16,4 posto više), koji su ostvarili 387.837 noćenja, odnosno 15,4 posto više nego lanjskog listopada. Prvi je to put u samostalnoj Hrvatskoj da je Splitsko-dalmatinska županija napravila najveći rast dolazaka i noćenja na cijeloj obali, pa su ti rezultati bili povod konferenciji za novinare na kojoj je analizirana turistička 2013. u županiji i predstavljeni planovi za 2014. godinu u turističkokm sektoru.
-Jedna od važnih pretpostavki za održivi razvoj turizma u županiji jest usvajanje Izmjena i dopuna županijskog prostornog plana u kojemu je ucrtano 98 novih turističkih zona i 70 nautičkih marina, a uz već postojeće strateške dokumente o razvoju kulturnog, vjerskog i nautičkog turizma, naša županija je na pravom putu da tu gospodarsku granu podigne na još veću razinu kvalitete i sadržaja tijekom cijele godine – kazao je tom priliko Zlatko Ževrnja, župan i predsjednik TZ županije, dok je Joško Stella, direktor TZ županije istakao kako su fizički rast prometa u Srednjoj Dalmaciji pratili i kvalitativni iskoraci.
Tome u prilog govore i brojni nagrađeni gradovi, hoteli, kampovi, marine i prije svega pojedinačni djelatnici u turizmu sa područja naše županije, koji su priznati i prepoznati u cijeloj zemlji, kazao je Stella, predstavivši tom prilikom sve nagrađene u turističkim akcijama na razini Hrvatske.
-Najvažnije je reći kako je sezona ove godine potrajala do kasno u jesen, pa i u studenom još ima gostiju, što je na kraju ove stresne i teške poslovne godine izniman uspjeh.
Turizam se u Srednjoj Dalmaciji živi, a ne događa se slučajno – kazao je Paško Bolanča, direktor hotela „Bluesun Soline“ u Brelima, dio najveće hotelske grupacije u Srednjoj Dalmaciji.
Veliki doprinos odličnoj sezoni dali su mali i obiteljski hoteli koji u mnogim mjestima te županije jedini posluju cijelu godinu, održavajući turističku destinaciju „na životu“, kazao je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela, dok je Jurica Glavina iz Udruge hrvatskih putničkih agencija istakao kako je i za agencije ova godina bila teška, ali uspješna, jer su gostima dali mnogobrojne nove programe i sadržaje. Procjenjuje se da će i prihodi u županiji biti najmanje za 3 do pet posto bolji od lanjskih.
RUŽICA MIKAČIĆ
Foto: Paun Paunović / CROPIX
StoryEditorOCM
Dalmacijasve za turizam
Ževrnja: Ucrtali smo 98 novih turističkih zona i 70 nautičkih marina
15. studenog 2013. - 14:16