Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Država će financirati obnovu Doma mladih u Splitu? Već obnova, a jos nije ni dovršen? DAVOR JURIČIĆ DAKI, ST

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 16.07.2012. u 17:51

Južna trasa

Dalmaciji 2013. godine 30 km novih (auto)cesta

Putnici će na jug zemlje stizati pola sata brže
Dalmatinska bi regija tijekom iduće godine trebala dobiti novih tridesetak kilometara suvremenih (auto)cesta, vrijednih gotovo 600 milijuna kuna. Međutim, uz prije ugovorene projekte, ulaganja u prometnu infrastrukturu na području četiri županije od Velebita do Prevlake iznosit će 1,3 milijarde kuna, što čini polovicu ukupnih državnih investicija u taj sektor, potvrdio nam je visoki izvor iz Banskih dvora.

Schengenska rampa

Vozačima koji putuju prema dolini Neretve i Dubrovniku svakako će značiti planirano otvaranje dionice Dalmatine između čvorova Vrgorac i Ploče, duge 11 kilometara, te dovršenje brze ceste koja od autocestovnog čvora Ploče, smještenog u blizini postojeće prometnice Vrgorac-Metković, vodi prema spoju s Jadranskom magistralom kod Ploča. Investicija košta oko pola milijarde kuna, a time bi se putovanje od Zagreba i Splita prema hrvatskom jugu trebalo smanjiti za dodatnih pola sata.

Za putnike prema Hercegovini značajan će biti i završetak izgradnje autoceste A10, duge samo 7,5 kilometara, koja će od čvora Ploče na Dalmatini voditi do budućega graničnog prijelaza Metković koji se gradi u blizini sela Pozla Gora. Projekt schengenske “rampe” sa svim pratećim sadržajima, vrijedan 155 milijuna kuna, tako će se preseliti iz samoga grada Metkovića na trasu prometnog koridora Vc u sklopu koje se i s bosanskohercegovačke strane granice dovršavaju radovi na autocestovnoj dionici Bijača-Kravice, dugoj četiri kilometra. Naši izvori u Vladi potvrdili su nam kako bi tijekom 2013. godine napokon trebali biti otvoreni tunel “Sveti Ilija” kroz Biokovo i prateća brza cesta od Zagvozda do Baške Vode, za što je ove godine izdvojeno 126 milijuna kuna poreznih obveznika.

Time će Makarska rivijera biti kvalitetno povezana s autocestom i Imotskom krajinom, a vjerojatno će se smanjiti i gužve na Magistrali. Tunel kroz Biokovo prvi je, a dugo bi mogo ostati i jedini sličan objekt kojim će primorski gradovi biti kvalitetno povezani sa zaleđem, jer još nije na vidiku dovršenje zapadnog kolnika brze ceste Solin-Klis, kao i očito zaboravljena izgradnja suvremene prometnice od Šibenika prema Drnišu i Kninu.

Projekti na čekanju

Svi spomenuti projekti planirani su i započeti tijekom mandata HDZ-ove “ekipe” iz Banskih dvora koji ih zbog smanjenog dotoka novca u državnom proračunu i afera u cestogradnji nisu uspjeli dovršiti na vrijeme. Nova Vlada stoga ima obvezu dovršavanja aktualnog ciklusa izgradnje ključnih prometnica na području Dalmacije, ali brojni infrastrukturni projekti mogli bi ostati na čekanju ako se ne pokrenu nova ulaganja.

gordan zubčić


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: privlaka | Komentirano: 17. srpanj 2012. 8:52
Ikuse pogledaj dobro taj most na maloj Neretvi: 91 bio je oblozen minama i ocekivali smo cetnicku tenkovsku armadu iz Mostara, trebala je proci za seselj-grad. Druga je trebala preko Medugorja, gdje je zaustavio pok HR-vitez L.Pavlovic u Posusju. Rado smo vas cekali, ali plan vam je neko promjenio: Uh sto bi bili otplivali niz Neretvu.
Komentar od: saad | Komentirano: 17. srpanj 2012. 6:54
svezahrvatsku posudi im tinovac,pa ce cesta do Dubrovnika i Peljeski most biti gotovi za par godina.Debile jedan zemlju su tvoji hadezeovci doveli pred bankrot,trebao bi zaliti ove na vlasti sto su naslijedili.