Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Nogomet je skup hobi, a Splićani para nemaju... Cici

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 25.06.2012. u 10:23

dr. ALEkSANDAR JAKIR SUPROTSTAVLJA SE TEZAMA

'Tuđman nije nimalo kriv za rat, nema govora o suodgovornosti i podjeli krivnje'

Protuhrvatsko ponašanje Srba u Hrvatskoj uzrokovano je politikom Beograda koja je započela velikosrpski projekt dok se ‘hadezeovska’ vlast još nije ni ustrojila, objašnjava dr. Aleksandar Jakir
U Splitu je, u organizaciji Odsjeka za povijest splitskoga Filozofskog fakulteta i Agencije za odgoj i obrazovanje, održan stručni skup “Novije historiografske spoznaje iz hrvatske i europske moderne i suvremene povijesti”, na kojem je posebnu pažnju privuklo izlaganje dr. Aleksandra Jakira o temi “Novije historiografske spoznaje o raspadu SFR Jugoslavije i Domovinskom ratu”. Tim povodom razgovarali smo s dr. Jakirom.

Međunarodno istraživanje “Rat u Hrvatskoj 1991.-1995.” u kojemu je sudjelovalo oko 250 znanstvenika iz 27 zemalja, rezultiralo je zaključkom da glavnu odgovornost za rat snosi velikosrpska politika Slobodana Miloševića, ali se ističe da je izbijanju sukoba pridonijela i Tuđmanova neosjetljivost na strahove hrvatskih Srba od ponavljanja ustaških zločina iz Drugoga svjetskog rata. Slažete li se s takvim zaključkom?
- Zaključak da glavnu odgovornost za rat snosi velikosrpska politika Slobodana Miloševića je teza koju i ja zastupam. Međutim, ne slažem se s drugim dijelom zaključka, o Tuđmanovoj i hrvatskoj suodgovornosti za rat. Ta tvrdnja možda je politički korektna, ali nije u skladu s onim što nalazimo u povijesnim izvorima i demantira je kronologija događaja uoči rata.

Možete li to objasniti?
- Povijesni izvori i kronologija događaja od sredine 1980-ih pokazuju da protuhrvatsko ponašanje Srba u Hrvatskoj, na prostorima gdje su bili većinski narod ili gdje su živjeli u znatnom broju, nije uzrokovano postupcima hrvatske vlasti, nego politikom iz Beograda koja je započela proces stvaranja strogo centralizirane Jugoslavije ili države u kojoj će živjeti svi Srbi s prostora bivše Jugoslavije, u granicama otprilike istočno od linije Virovitica – Pakrac – Karlovac – Ogulin – Karlobag. Taj velikosrpski projekt počeo se provoditi dok se “hadezeovska” vlast još nije ni ustrojila.

Vjerojatno za nultu točku velikosrpskog projekta uzimate Memorandum SANU iz sredine 80-ih?
- Nacrt Memoranduma kao strateškog dokumenta srpske inteligencije u svom nacionalističkom sadržaju nimalo ne odstupa od velikosrpskih programa iz 19. stoljeća, i imao je dalekosežan utjecaj na politiku Srbije u to vrijeme. Objavljen je u beogradskim Večernjim novostima krajem rujna 1986. i možemo reći da time i javno počinje medijska kampanja s ciljem homogenizacije svih Srba u bivšoj Jugoslaviji. Jedan od ključnih događaja za trasiranje velikosrpskog osvajačkog puta bila je, nadalje, 8. sjednica Centralnog komiteta Saveza komunista Srbije, održana krajem rujna 1987., koja označava Miloševićevo potpuno preuzimanje vlasti u Srbiji. Sâm Ivan Stambolić, politički mentor Slobodana Miloševića, u svojoj knjizi “Put u bespuća” piše: “Osma sjednica zaista je bila ratna truba čiji je zov podigao na noge srpske nacionaliste, u pohod na razaranje Jugoslavije. Jugoslavija je već tada bila osuđena na smrt. Preostao je samo njezin jezivi hropac u krvi.”

Smatrate li da je na početku 90-ih postojala razlika u percepciji hrvatske države između Srba u tzv. Krajini i Srba u hrvatskim gradovima?
- Evidentno je da je 80-ih godina kod Srba sve više jačao etnonacionalizam koji se očitovao, među ostalim, u prikazivanju srpske povijesti na epski i mitski način. Upravo će Srbi koji su živjeli u ruralnim i tradicionalnim područjima biti najaktivniji u pokretanju pobune protiv hrvatske države, za razliku od Srba koji su živjeli u hrvatskim gradovima. S obzirom na teritorijalni raspored Srba u Hrvatskoj, pobuni su se uglavnom pridružila područja koja neposredno nisu bila isprekidana selima s hrvatskom većinom, dok su Srbi u gradovima bili opredijeljeni za mirno rješenje sukoba.

Kako onda tumačite progon i šikaniranja Srba u hrvatskim gradovima početkom 90-ih?
- To je svakako dokaz da je došlo do etnonacionalizma i na hrvatskoj strani, te da su se dogodile neprihvatljive stvari. Tome su doprinijele neke radikalne izjave te ponekad gruba i eksplicitna retorika nekih HDZ-ovih dužnosnika.

DAMIR PILIĆ

Tamne strane

- Istina o Domovinskom ratu se iskrivljava ako se ne piše o ratnim zločinima koji su se dogodili. Moramo se suočiti s time, isto kao i s činjenicom da se pobuna Srba u Krajini, koja je možda doista djelomično uzrokovana strahom, pretvorila u oružani napad na svoje dojučerašnje hrvatske susjede i sugrađane. Nakon što je srpska vojna sila razbijena oslobodilačkim operacijama hrvatskih oružanih snaga “Bljesak”, “Oluja”, “Maestral” i “Južni potez”, u osvetoljubivim napadima i pljačkama pojedinci su praznili svoje nagomilane frustracije i činili zločine koji se moraju procesuirati i sankcionirati. U tom kontekstu svakako je važno suočiti se i s tamnim stranama Domovinskog rata.



Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: flatline | Komentirano: 26. lipanj 2012. 23:50
Možda i nije, ali za stanje u državi(čak i dan danas) itekako jest.
Aovi retaj misli da ga brani. Da je tuđman izazvao rat, pa ga zatim dobio(kao što znamo da jest), onda bi mu to bio veliki kompliment, jer bi pokazivalo da je znao što radi. Ali ovako ispada, je polovično zaslužan za neovisnost, a za opljačkanu državu je skroz kriv. Pa ti vidi!
Komentar od: SToper | Komentirano: 26. lipanj 2012. 0:19
ikusi@
Pa Knin je prosperira čim se rješio takvog četničkog ološa ka šta si ti...
Komentar od: Grubi | Komentirano: 26. lipanj 2012. 0:16
dosljedni,
jos se nisi pohvalija da imas pametnu dicu i lipu zena pa da dodas slag na to pre.se.ra.vanje.
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 23:00
Komentar od: Howgh | Komentirano: 25. lipanj 2012. 15:28
Znači, po ovoj najnovijoj teoriji, strašni ustaše i Tuđman su 90-te ispripadali jadne srbe i oni su onda počeli valjat okolo balvane i ostalu drvnu građu...___________________________________________
Nije točno, u pravi si, 100%, ta "najnovija teorija" da su Srbi u Hrvatskoj bili isprepadani pa podigli balvan revoluciju NIJE TOČNA! Možda su jedva dočekali, pa da mogu izmisliti bilo kakav povod za "nastavak obračuna" od prije 45 godina. Dokaz: sjećam se u zimu 1989./90. vozio sam kroz Siverić i stanem pred discoteku naziva "Olimp". Uđem, kad untra tumbara do daske turbo folk baš kao danas u našim najelitnijim izlazištima. Jedva od jada di sam upa, popijem piće na brzinu i za 5 minuta izlazim vanka i na vratima vidim prodavaju oni neke kasete. Zastanem, uzmem jednu pitajući:"Šta je ovo?" Kad promotrim, vidim sliku Slobodana Miloševića na omotu kasete i sve neke čudne pjesme, a u međuvremenu dok sam čitao nazive tih pjesama i govora, čujem svaki gost posjetitelj ih je pozdravljao na ulazu sa "Slobo Slobodno" ili tako nešto. Pogledam ja tada te redare i blagajnike na ulazu, a oni svi bulje u mene dok ja držim tu kasetu i za trenutak je atmosfera bila toliko napeta da sam se prepao, jer njima je postalo jasno da je meni sve jasno, da sam ja vanzemaljac "otkrio" njihov nacionalizam, ekstremizam, radikalizam itd. Praveći se hladnokrvan, spustio sam tu kasetu na tu stalažu i samo pozdravio "laku noć" i lagano se uputio do auta. Nisu išli zamnom. Svakome sam odonda do sada milijun puta to ispričao, ali sam zaboravio u ovim komentarima napisati. To mi je žao, jer je to živa istina. Imao sam prije rata mnogo prijatelja Srba i nisam baš u ono vrijeme gleda nacionalnost, al oni jesu i kad se sitin u školi, bolje su se međusobno družili i pomagali nego mi Hrvati. Mi smo znali biti i međusobno ljubomorni i prije jedan drugome odnemoć nego pomoć. Danas uhvatim sebe kako komentiram odakle je ko i ko se sa kim udaje i ženi po nacionalnoj osnovi, naročito koja je naša izdajica svog roda otišla za njihovog. Hočeš-nečeš postaneš ka i drugi, oprezan, ne želiš nikome zlo, ali najviše voliš i cijeniš svoje. Čini mi se, učeći povjest, da oni oduvijek snivaju tu svoju veliku Srbiju, a da ih najviše huška beogradska akademska zajednica. Pa nekidan je na HTV-u bila emisija u živo gdje se javio predsjednik njihove neke stranke i govori da je Vukovar bio srpski i da mi Hrvati ni nemamo svoj jezik nego da koristimo varijantu njihovog!!! Ej, danas, nakon svega što se dogodilo pred očima cijelog svijeta, on se usuđuje to kazat. A tek njihov novi predsjednik! Nebi me začudilo da opet za par godina ne zametnu neki novi rat na nacionalnoj osnovi. Ali, mora im se priznat da su bolji političari i diplomati od nas: izvukli su se sa milijun puta manjim kaznama za milijun puta veća nedjela. Kao da su potkupili evropske sudove, isposlovali su da nebudu osuđeni za genocid u Srebrenici ( pa koliko su ljudi trebali pobit i zatrpat u masovne grobnice), doveli su do toga da nas cijeli svijet optužuje za tzv. prekomjerno granatiranje Knina, a kako onda nazvati njihovo granatiranje Vukovara! Pa kakvi su to različiti kriteriji od strane EU i Haga? Ali oni prijavljuju, pišu, traže, izokreću dok su se naši političari uglavnom bavili vlastitim bogačenjem i pri tome naše branitelje i haške osuđenike zanemarili!
Komentar od: UHRO-ZDS | Komentirano: 25. lipanj 2012. 22:33
Izkaz Tome Naletilića, šefa hrvatske emigracije kojem je UDB-a u pokušaju likvidacije u Njemačkoj bacila kiselinu u lice.

* Kako objašnjavate da je kanadski emigrant iz Gruda Gojko Šušak kada je postao hrvatski zamjenik ministra obrane, za šefa vojno-obavještajne službe SlS postavio šefa hrvatske UDB-e Josipa Perkovića koji je sa hercegovačkim udbašima, kako tvrdite, ubijao hrvatske emigrante?

- Pokojni Gojko Šušak bio je najobičnija budaletina! Odlično ga poznajem jer smo zajedno išli u gimnaziju. Zahvaljujući njemu, na račun paradržave HR I Herceg-Bosne najviše se obogatio Vlado Šoljić, koji je Šušku bio kum iz njegovog prvog braka sa Crnogorkom koja sada živi na otoku Krku. Takav politički "malokalibar" kakav je bio: Šušak nije mogao postaviti Perkovića. Šefa SIS-a Perkovića je postavio osobno dugogodišnji suradnik vojne kontrašpijunaže jugoslavenske vojske Franjo Tudman, prvi predsjednik neovisne Hrvatske...

* Imate li ikakvo pokriće za tvrdnju da je Tuđman radio za KOS?

- Tko je mogao biti general JNA i dio Titovog personala? Samo aktivni KOS-ovac! Što je bila demokratska 1990. godina već početak osvete poražene političke i vojne frakcije SK Hrvatske iz 70-ih godina nad strujom koju je tada podržao Tito. KOS i UDB-a su, kao i 70-ih pobjednicima Titove frakcije, asistirali novoj "demokratskoj i slobodnoj" vlasti početkom devedesetih. Tuđmana u emigraciju šalje KOS i daje mu putovnicu, promovira ga u lidera hrvatske emigracije iako on nikada nije bio istinski emigrant. Čak mu osiguravaju članstvo u HOP-u što je bilo suludo. Kada postaje predsjednik Hrvatske, za ministra policije dovodi počasnog građanina Valjeva Josipa Boljkovca, čija je žena rođena sestra generala JNA i posljednjeg ministra jugoslavenske policije Petra Gračanina. Upravo je Gračanin kreirao "balvan revoluciju" u Kninskoj krajini. Za šefa hrvatskih službi' Tuđman postavlja Josipa Manolića, osnivača hrvatske UDB-e i oficira KOS-a.

JUGO-UDBAŠI BOBAN, PRALJAK, PRLlĆ

* Znači, Vi vjerujete da se Tuđman dogovorio sa Miloševićem o podjeli BiH, a da su mreže KOS-a i UDB-e asistirale u realiziranju takvog plana?

- To je jedina i prava istina! S nama se Tuđman nije dogovarao i oko podjele Bosne a sa Srbima nikada se i ne bi mogao dogovoriti. Zato je igrao na provjerene saveznike koji su obiteljski ili prijateljski bili vezani sa Beogradom. Od hrvatske emigracije Tuđman je dobio desetine miliona dolara pomoći, ali nas je smatrao neprijateljima. Tuđman je zapovjedio ubojstva Ludviga Pavlovića u Hercegovini i Mire Barešića u Hrvatskoj. Kada je ubijen i zapovjednik HOS-a BiH Blaž Kraljević, mi smo shvatili da nas je Tuđman otpisao. Umjesto nas koji smo inzistirali na savezništvu sa Bošnjacima, on je u Hercegovini uspostavio strukturu ljudi čije su karijere "stvorile" tajne jugoslavenske službe: Matu Bobana, Slobodana Praljka i Jadranka Prlića.

* Praljak i Prlić su optuženi u Haagu za pomaganje Hrvatskoj u agresiji na BiH, logore za Bošnjake, rušenje Starog mosta...

- Da je ostao živ, Mate Boban bi bio prvooptuženi u Haagu. To je bio notorni kriminalac koji je svoj položaj direktora Robne kuće "Ima" iskorištavao da bi spavao sa tuđim ženama. U zatvoru je završio zbog krađe šećera, a ne iz političkih razloga, kako je kasnije lagao. On je bio vođa pljačkaša HR Herceg-Bosne koji su osramotili hercegovačke Hrvate i zavadili nas sa Bošnjacima. I crkva u Hercegovini je stajala iza njih, pa je mjesec dana pred otvaranje logora za muslimane fratar govorio nama poslije mise kako je došlo vrijeme da definitivno završimo i sa muslimanima. Taj "vojskovođa" Slobodan Praljak je uz svu pomoć svog oca, udbaškog batinaša Mirka Praljka postao tek trećerazredni režiser, ali mu je otac rušitelj i siledžija uspio prenijeti svoj karakter. Postoje snimci kad Praljak nosa odoru generala Hrvatske vojske i ulazi u Hercegovinu sa tenkovima. Što je drugo uradio Tuđman već izvršio agresiju na BiH, a Praljak, Boban i ostali Hercegovci mu bi
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 21:39
dosljedan

Kako je krenulo još ćemo ja,ti i svezandh@ na janjetinu i pivo. :-)
Komentar od: ultras 1950 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 18:07
AJ LAPRDALA U PRAZNO EVO JEDAN ZANIMLJIV VIDEO


http://www.youtube.com/watch?v=YvpR7MxVm6Y
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 17:53
heretice

ma zaboravio sam u prethodnom komentaru. nije bas da se ja i ti iskljucivo razlikujemo. Ima i zajednickih teza, kao npr ova (kopirana iz komentara ispod):
Da ne bih sebe prikazivao nostradamusom (to je u slobodnojdalmaciji rezervirano za galllllla), i sam sam bio djelom naivan.
Nisam ocekivao kako ce deklaratvno anacionalni ateisti uspjeti onako lako za svoje ciljeve izmanipulirati i iskoristiti religiozne, ponekad i nacionalisticki raspolozene stanovnike svojih drzava.

jajo slicno onom sto ti govoris o udbasima i nacionalistima. Znam kako je toga bilo, ali ja sam je(b)eno nepopravljiv optimista, vjerujem kako su medju nama casni ljudi bili u ogromnoj vecini.
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 17:40
heretice

Evo ovo i ne bih vise pod ovim clankom. A imam i neke obveze.

Vidi, ja sebe ne isticem, ne mislim kako sam icim za samostalnost i slobodu imalo zasluzniji od tebe. Ili bilo koga tko je sudjelovao u obrani. Ali ne vidim razloga to tajiti, jer to je razlog za ponos, ma sto misevi o tome mislili i pisali.

Imam svoj politicki stav, na njega kao i ti na svoj imam pravo. Medjutim pokusavam biti objektivan i drzati ga po strani pri rasclambi dogadjaja. Drzim kako nije bas sve politika, OK?

Razlikujemo se u tretiranju Hrvatske. Po meni projekt Hrvatska nije propao, samo je nepotrebno i previse zastranio ali ni to nije nesto sto se ne moze ispraviti.
Znas, ma koliko misevima tesko padalo, projekt jugoslavija je propao niti deset godina nakon sto mu je zacetnik tito umro, unatoc naporima Europe u 80-im proslog stoljeca da tog tada vec mrtvaca ozivi novcem, politickim beneficijama...
Projekt Hrvatska nikad nije imao toliku potporu iz Europe, poduzimane su kontramjere cak i kad je postalo samo sumnjivo da iza tog projekta stoje Vatikan ili Njemacka. Pa ti Hrvatska, daleko od idealne ali postojeca i unatoc svim nedacama, osim Slovenije u puno boljem stanju od svih ostalih drzava nastalih raspadom titove, opstaje nakon smrtio svog utemeljitelja evo vec par godina dulje nego je to poslo za rukom jugoslaviji nakon smrti njenog utemeljitelja.

Na to ja i ti, iako slicnog backgrounda gledamo s jako razlicitih pozicija. Ja se ponekad sprdam sa nekim komentarima u kojima nadjem preveliku razinu frustracija i optuzivanja svega i svakoga jer autoru komentara nije u zivotu bas onako kako je on pozelio.
Moguce se ponekad neodmjeereno sprdam i s nekim tko se potrudi svoj zivot organizirati kako on zeli ali ne uspjeva radi stanja u drzavi, ali to je onda nenamjerno.
Ovi koji misle kako im je drzava dozivotno duzna nesto, i kojima je svako tko se sam posteno pobrinuo za sebe kriv koliko i onaj tko je drzavu zloupotrij*****o su cilj moje sprdacine. Mislim kako na takvo sprdanje, pogotovo kada vidim kakvim stilom se oni obrusavaju na oponente, imam i te kakvo pravo. Ono sto o sebi napisem je samo kako bi pojasnio okolnosti, ne da bih sebe prikazao "tekovinom" icega.

Inace, svidja mi se, i i te kako je primjenjiva na ovaj trenutak, ona Kennedy-eva: - mislite sto mozete dati drzavi, ne sto drzava treba dati vama!

Jer, ma koliko nekome to bilo smjesno, ipak ce se morati uvaziti ona Rojsova "tko je jamio, jamio". Ukoliko se nadje tko je jamio, neka taj i plati, ali zivot ne smije stati dok se to ne dogodi!
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 17:27
(nastavak mog komentara od ispod)
Ja sam mislio da čemo podignuti Berlinski ili Kineski zid posli rata da više nikad oni vamo niti mi tamo ne dolazimo! Govorili su posli rata da još nije vrijeme da se ide tamo npr. pjevat ili igrat utakmice. Hoče li se jednog dana, od tad pa do idućih 100 godina ići tamo-vamo, onda neka se ide odmah! Šta čemo čekati. Sve je i počelo radi novaca, pa eto neka i završava zbog novaca, ali po tome nismo onda ni tribali ratovati! Svi smo na gubitku! Ratovali smo samo zbog naziva, kako će se koji dio zemlje zvati, a tko je god prije živio na kojem području, živi i sada! Zar nas povjest nije ničemu naučila? Osvajali su Turci, Napoleon, Rim itd, pa eto opet danas svako živi na svom području! Nego kako je god antifašistička borba nama podvalila komunizam, nacionalizaciju i agrarnu reformu, tako je i sada izvršena podvala pretvorbom, pljačkom i privatizacijom. Neznam tko to nevidi. Najsmješnije mi je što me netko po ovim komentarima naziva "drug" jer iznosim svoje stavove, uviđam kako se živilo nekada i sad, a nikada nisam bio član komunističke partije poput njih. Da mi se vratit unazad pa to pokazati na satu razredne zajednice kad su upirali prstom u mene i tužili me da sam po ploći i zidovima škole pisao "Živio Ante Pavelić" pa sam bio obilježen kao ondašnji antidržavni element. Možda se i mnogi od nas ovdje za 20-tak godina upitaju:"Jesam lud, šta sam ono ondje pisao!"
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 17:25
Komentar od: svezahrvatsku | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:41 __________________________
Dobro, prozva si mene, u pravi si, prosvjetlio si mi pamet i shvatio sam da po tvom principu i Jadrankamen nevalja ništa! Sigurno je brački kamen "Veselje" (kojim je obložena Bijela Kuća) sto puta gori i skuplji od npr. talijanskog kamena Kashmir white-a, granita Balmorala, Rosso Bianco, Impala nero-a itd od njihovih firmi Cremar i Bosscanini pa ne može njima konkurirati nakon 45 godina, ni kvalitetom ni cijenom. Stoga, Jadrankamen triba nemilosrdno ugasiti da ne pravi gubitke kao ovih pola stoljeća postojanja! Po tvom navodu i škver nevalja ništa, da je rupa bez dna, bez obzira šta su u socijalizmu u njemu bile najveće plaće i što se kralo i mučkalo sve od vrha, od ugovaranja cijena pa do iznošenja materijala za kućne potrebe. Znači triba ga u stečaj pa ukinuti kao i sve druge socijalističke gigante, jer su 45 godina gomilali gubitke! Sigurno su ove kineske šlape iz Jokera jeftinije i nekvalitetnije nego Jugoplastikine šta sam nosija na more i peri-deri sa njima. Sigurno su te Jugoplastikine i manje otrovne jer od njih mi nije ostajala pitura po prstima, niti kancerogena pitura sa kineskih mudanti među nogama. Nisu Jugoplastikine igračke dobivale zabranu prodaje po cilom svitu ka danas kineske jer truju djecu! Svaka kvaliteta bi našla svoga kupca bez obzira na te šarene obmane uvoznog lobija. Ali po tvome sva je ta socijalistička poduzeća u startu tribalo zatvoriti jer su stvarali gubitke? Jel tebi možda neko radio u tim firmama pa to tako sa sigurnošču tvrdiš? U to vrijeme dok su još Splitom išli kar i konj pa sve do jučer, svako je krao iz tih poduzeća i nosio doma pa tribalo mu ili ne tribalo! I bez obzira na gubitke, opstajala su. Krali su i odozgo i odozdo, ali podnošljivo. Danas su pojedinci pokrali sve živo, nemilice i raznim mahinacijama uništili poduzeća do smrti! Još se koprcamo i životarimo. Znači li to da što je prije pokrivao Zakon o udruženom radu, sada pokriva beskonačno zaduživanje svakog premijera u inozemstvu? I to je tržišna ekonomija? Kad čemo, kako i kada to vratiti osim davanjem svog teritorija budući da je u stranim rukama sve vrijedno što smo do sad imali?
Ako smaknemo sva ta poduzeća jer je strana uvozna roba navodno bolja i jeftinija, a šta čemo mi Hrvati raditi? Nemožemo svi biti konobari i kuhari u turizmu! Nemožemo se ni vratiti na selo jer su strane pome i kumpiri pituraniji, jednakiji, bolji i jeftiniji nego naši i triba nova mehanizacija i udruživanje u velike površine da bi dostigli njihovu kvalitetu, a to nesmjemo jer podsjeća na socijalističku agrarnu reformu! A da joj možda samo nadijemo drugo ime, jer niko u svijetu ne cijeni ekološko i domaće uzgojeno voće i povrće.
A od čega čemo živjet mi Hrvati? Pa nije svatko JAMIO i prošao nekažnjeno! Mnogi od nas su mogli jamit, ali nisu htjeli iz moralnih razloga, naprosto nisu rođeni kao lupeži. Što nam preostaje?
Pomirit se sa sudbinom da smo prodali svoje nacionalno bogastvo, da čemo uskoro morati dugove otplačivati teritorijem i da ćemo izumrijet kao američki indijanci što se nisu znali prilagoditi najezdi civilizacije, nego su i dalje lovili bizone dok nisu i jedni i drugi nestali?
Nekome od nas danas stvarno nije problem plaćati preglede, uputnice i ljekove, školarine za djecu itd. Nekome je stvarno ponižavajuće dobiti državni stan, pa se pobrinio da ga otkupi ili kupi jer ima novaca. Tko šljivi tvornice radnicima i samoupravljane? To još samo uzvikuju utopisti Jadrankamena, kamenskog, Montera itd. E, da jesu, nego nisu ni to. Traže samo zaostale plaće, a šta će posli ko zna! A šta će naša djeca? Netko se usidrio na državnoj sisi pa ima za sve šta mu triba, pogotovo za svakodnevne kladionice! Živio sam u prošlome sistemu i znam kako je narod bio zadovljan i veseo, a vidim kako nam je sada. Pjevaju samo tinejđeri turbo-folk, ha-ha-ha i zaljubljivaju se u onu stranu protiv koje smo ratovali. Ja sam mislio da čemo podignuti Berlinski ili
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 17:05
geos

A da ti malo razmislis o zamjeni tipkovnice lopatom? Mislim, kad ti je to vec ponato po primjerima "budala iz tvog mista"?

Znas, za napisati komentar pretpostavka je i da si pismen. A ako slucajno jesi pismen, onda procitaj prije nego pises. Ili, ako ti je to intelektiualni napor makar procitaj ono na sto se zelis osvrnuti.

Dolje ces naci kako ja nisam bas nikad nikakvo iskustvo sa udbom imao, mozes naci i kako sam zatutnjao vani na Zapad "dosta nakon nekih koji su zatutnjali u suprotnom pravcu", tj na Istok. To ti znaci kako sam ja vani od nakon 1995-e, kada se tutnjalo prema Istoku. tada ti nije postojala udba, ili, ako mozda i jeste, postojala je u drasticno drugacijem obliku.

Znas onu: bolje sutjeti pa nbeka svi misle kako si glup, nego progovoriti i otkloniti svaku sumnju!

Jer, ako slucajno znas citati tada imas problema sa razumjevanjem.
Komentar od: geos | Komentirano: 25. lipanj 2012. 16:34
dosljedan |

predpostavljam da si i ti jedan od onih sta su "zatutnjali" vani ,
zbog svog umnog i akademskog djelovanja odnosno kao obrazovanog pojedinca kojeg su progonile jugoslavenske sluzbe ili???

pitam jer ima par budala u mom mistu koji nisu mogli nac posa u onoj drzavi zato jer se nisu znali potpisat ,bili retardirani i jedino su mogli lopatom zaradit za kruv,
a sad im je prica da su morali bizat od "tajnih sluzbi",kosa,udbe ,
i boga mi dobro im prolazi u ovoj retardiranoj drzavi sad imaju mirovine ,stanove beneficije,,,,
pa pitam da li si i ti ima takva iskustva?
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 16:29
dosljedan

Nekad mi je i naporna ta tvoja samodopadnost i isticanje sebe kao intelektualne tekovine rvacke obnove.
I,ja sam se prvog dana prijavio kao dragovoljac u mjesnu zajednicu s 20 godina.Što sam ja znao tada,vodila me mlada krv, želja za avanturom i neka loša iskustva iz Yuge.
Pretjeruješ u svom hinjenu nekakve objektivnosti kad si toliko krvav ispod kože.
Tu si ,di jesi ali brate Đuro,prečera ga,da se javljaš iz Bosne i Hercegovine još bi bilo razumljivo.


A,sad ću ti odgovorit na pitanje.Projekt Hrvatska je propao prije nego je propala i Yuga.Zašto?
Pa,baš zbog toga što su namjere onih koji su je planirali i licitirali fotelje bile drukčije od onih koji su ginuli i gladovali za nju.
A,tko su oni?Pa kad ti glumiš naivca i autistu da bi ispao pravi domobran ja ću ti još jednom napisat.

Sveto trojstvo.
Većina udbaša i prikrivenih komunista obučenih u kockaste dresove i s novom-starom demagogijom,ustaška emigracija koja se sama po sebi nametala kao opcija zbog "hipoteka" iz prošlosti ,a i sposobnija je da u svojoj neumoljivosti i besćutnosti ide do krajnjih granica,i za kraj Duh Sveti KC-a,bez njegova blagoslova nema božje volje i simpatije naroda.
Za većinu Hrvata se ništa nije promjenilo osim nove demagogije i stare dogme.I dalje smo sluge.
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 16:28
Da, borili smo se za Hrvatsku puno bolju i pravedniju od ove kakvu imamo.
Pljackali su je i sramotili mnogi. Po mom osobnom misljenju, da je Hrvatska ostala u okvirima bivse drzave prosla bi ekonomski milijun puta gore. Naime, sve drzave osim Slovenije nastale od bivse tvorevine su i popljackanije i rasprodanije i drasticno losijeg zivotnog standarda od Hrvatske. A samo je BiH iz 90-ih izasla porusenija od Hrvatske. pa zamisli da smo ostali s ovima.

Udaljavanje od bivse tvorevine rezultiralo je ratom za osamostaljenje Hrvatske ali ne i zaduzivanjem vani ili rasprodajom nacionalnog bogatstva. To ti je bilo pod dr Tudjmanom.

Sa suradnjom i izgradjivanjem prijateljskih odnosa u "regionu" - pod mesicem i racanom, mesicem i sanaderom, josipovicem i sanadreom, josipovicem i kosor, josipovicem i milanovicem rasla je i raste zaduzenost, rasprodaja najvaznijih drzavnih resursa i besperspektivnost.

Znam kako nam za to nisu krivi susjedi iz "regiona", znam i kako treba izgradjivati odnose jer cemo susjedi biti i ubuduce, ali znam i kako je to sarena laza koju su prodali ovi nakon dr Tudjmana kako bi pod krinkom politickih potreba rasprodavali drzavu.

Zato mislim kako grijesis do neba ukoliko krivis dr Tudjmana za uzaludnost pogibji suboraca!

Pozdrav!
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 16:14
iva horvath

Eto, meni se, izgleda greskom ucinilo kako se kao i fenislurfl, daki, brrrrr zgrazate nad cinjenicom kako se u clanku ne i******ednacava dr Tudjmana sa Milosevicem, cime se potkopava "ko nas bre zavadi" ideologija.

Inace, ako se ne varam, u nazivu skupa se rabi rijeci "historiografski" i "povijest".
Ne znam postoji li druga rijec nego "historiografski", mozda je trebalo napisati povjesni pregled ili slicno?
Inace, drago mi je sto se javljaju i komentatorice dame, iako je drugarica ili drugova ali im je nick zenskog roda neusporedivo vise.

Pozdrav!

ikusicu moj najdrazi!

E, to sto sam ti dosadan je glazba za moje usi. Znas, kada bih ja tebi bio zabavan tada bi znacilo kako je po tvom. Ali kako nije, ti si meni zabavan, a ja sam stvarno pun razumjevanja za to sto sam ja tebi dosadan. Pa ti se uredno iznova odgovorom obracam, jer me taj tvoj mazohizam obracanja meni ne smeta. Ni najmanje!

I onda, ja oximoron i ti bi me ubio, da me spasis? Uh, opet bratski zagrljaj, opet pomoc nama i kad je ne trazimo. A da prije ubijanja pokusas sa protjerivanjem. Iako nisam tamo, protjeras me i tako mi otmes imovinu. Zasto ne, nije mi jos ni djedovina vracena, ponesto sam i sam stekao pa meni i mojima to nece biti nista novo. Ma ni to me ne bi odvelo na psihijatriju moj ikusicu, opet bih ja i moji stekli. J9e)bi ga, takvi smo, ne mozete vi ni oteti koliko mi mozemo steci, jer i ono sto otmete svojom nesposobnoscu obezvrijedite!

Blagodat koja vam je servirana na pladnju je drzava bez onih koji su sami za sebe rekli kako "ne umeju da rade, ali umeju da se biju". Izgleda kako vas je puno slicnih sto se niste tako deklarirali, valjda jer osim sto niste umeli da radite niste umeli ni da se bijete. Malo ste sje(b)ali ekonomski osnov drzave koju smo vam servirali na pladnju sto neradom, sto nekompetencijom. Pa bi nas sad opet tjerali, nase otimali, jer vam kao ziv dokaz vase nesposobnosti smetamo.
Zato sam ti ja "zatutnja" vani na Zapad, doduse puno nakon nekih sto su zatutnjali u suprotnom pravcu. I ostat cu ovdje jos makar godinu dana, dok Hrvatska ne postane punopravan clan EU, jer tada sigurno nitko nece moci tudje otimati.

Moja ti je dijagnoza sto se toga u Hrvatskoj tice "uspjesan u postizanju ciljeva". Tvoja?
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 16:14
Gojko Šušak ministar je obrane zaslužan za razvoj Hrvatske vojske,njezino opremanje te u konačnici oslobađanje okupiranih krajeva naše domovine od zločinačkih terorističkih bandi.
Njegovo ime bit će upisano u Hrvatsku povijest!
Komentar od: geos | Komentirano: 25. lipanj 2012. 16:00
svezahrvatsku

i ti se nakon svih ovih komentara ne osjecas glupim?
Komentar od: Bački agronom | Komentirano: 25. lipanj 2012. 15:45
Prvi red na dženazi Jednoj Divnoj Zemlji Na Brdovitom Balkanu :(
S druge strane mrtvačkog kovčega, u prvom redu, oni moji :(
Komentar od: Iva Horvath | Komentirano: 25. lipanj 2012. 15:43
P. S. dosljedan @


Ali, da, mislim da smo se borili za drugaciju Hrvatsku. Ovakva kakva je danas jest zahvaljujuci onima koji su je pljackali i sramotili tijekom godina nakon osamostaljenja.

Sve vise me bole grobovi suboraca...
Komentar od: Iva Horvath | Komentirano: 25. lipanj 2012. 15:34
Odgovor osobi koja se krije iza imena "dosljedan" :


Niste u pravu.
Mene, naprotiv, smeta sto se u nazivu skupa rabi rijec historija/historijski.
U svim sistemima bila sam visokoobrazovana dama, nikada drugarica.
K tome i - dragovoljac/dragovoljka Domovinskog rata.
Uz pozdrave,

Iva Horvath
Komentar od: Howgh | Komentirano: 25. lipanj 2012. 15:28
Znači, po ovoj najnovijoj teoriji, strašni ustaše i Tuđman su 90-te ispripadali jadne srbe i oni su onda počeli valjat okolo balvane i ostalu drvnu građu.
Međutizin, kako san se rodija prije toga Rolling Stones Pokreta, dobro se sićan, od kad je otiša generalisimus tito, pa do 90-ih godina, ti su jadni i ugroženi svrbi galopirali uzduž i popriko jugoslavije, nosili okolo nike koščice i arlaukali: Ovo Je Svrbija.
Sutizin su plašili svoje sugrađane Hrvate i naveli ih da izaberu Tuđmana, koji in je na kraju da po pYčki.
Eto, ovo je ukratko povijest od 80-te do 91 godine, sviđalo se to piliću (mali od kokoše) ili ne sviđalo.
Komentar od: geos | Komentirano: 25. lipanj 2012. 15:28
dr Jakir a tko si ti????,
i te tvoje teze ka da mi nismo svjedoci tog vrimena,
budala je bila s one i budala s druge strane, i to je bilo dovoljno pa da stotine tisuća nevinih ljudi izgubi glavu,,,,
unistili su mladost i buducnost generacijama ,
dok je mladost drugih normalnih drzava lipo zivila mi smo se" klali" ka u srednjem stoljecu,,,
a posljedice tih politika osjecamo i dan danas imamo unistenu ekonomiju,
opljackanu zemlju ,,,
a ti dr Jakir očito i dan danas uzivas u blagodatima kao i vecina kriminalaca koja su produkt Tudmanove politike!
Komentar od: cicibanac | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:57
druze damir pilicu, tebi i nize poredanoj ekipi svrbenda od srca cestitam Dan Hrvatske drzavnosti.
jidili se vi - ne jidili, hrvatska jest i bit ce.
gde ste bre, keve vam se nahebem?
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:42
Bila krv:
(nastavak)
Toliko dobro da ni nasljednici jedinog KRIVCA za sve, dr Franje Tudjmana to nisu uspjeli pokvariti.
Eto moj Bila krv, KRIV je!
Njima, ali meni kao i velikoj vecini Hrvatskog naroda je zasluzan!


heretice, dok me radi izrazavanja misljenja oprecnog tvom ne nazoves ultradesnicarom, mozes li pojasniti svoj komentar:

Komentar od: heretik | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:53
E,da..nema veće bizarnosti u Svemiru,kao stvaranje hrvatske države.
Stvorili je zajedno udbaši,ustaška emigracija i Vatikan.Nespojivo,osim u Hrvatskoj.

Ja sam sudjelovao u stvaranju Hrvatske drzave, ponosan sam i na svoj udio i na sveukupno postignuto a nisam nikad, bas nikad imao nikakvo iskustvo sa udbom, nikad nista nisam imao sa ustasama bilo u emigraciji ili u Hrvatskoj. Sa Vatikanom, ukoliko ne racunas odlaske na mise u Katolicke Crkve nisam imao nikakve suradnje. Koji sam onda po tebi ja?

Vidi jabuko, kraj 80-ih proslog stoljeca je bio jako zanimljiv. Nekima je pobudio nadu, nekima strahove. Sveeuropski proces raspada socijalizma zapoceo je daleko od jugoslavije i s njim dr Tudjman, udbasi ili ustaska emigracija nije imala bas nista jer su bili potpuno nebitni za toliki proces. Vatikan je mozda odigrao ulogu u tome, na koncu to je visoka razina politike i Vatikan je u njoj morao sudjelovati, ali mi o tome mozemo samo nagadjati, pravu informaciju na kojoj bi mogli temeljiti zakljucak necemo nikada imati.
U bivsoj drzavi nista vezano za raspad socijalizma nije ni moglo poceti, jer je ta drzava ionako bila najudaljenija od socijalizma od svih drzava koje su imale prefix soc.. u nazivu ili opisu. Bivsa je drzava bila puno blize trzisnoj privredi od bilo koje od ostalih soc. drzava pa je jasno kako nekima moze biti misterij zasto je raspad socijalizma inicirao sukob bas u njoj.
Tebi recimo, jer ti to tumacis medjunacionalnim i vjerskim sukobom. Meni nije izgledao misterij jer mi je, iako nisam niti udbas ni Ustasa, a ni agent Vatikana to bio predvidiv kulturoloski sukob. Na jednoj strani dio federacije sa iskustvom kapitalizma i logicno vise orjentiran Zapadu, na drugoj dio federacije koji je iz feudalizma izravno uskocio u socijalizam, zato tradicionalno vise orjentiran Istoku.
Da ne bih sebe prikazivao nostradamusom (to je u slobodnojdalmaciji rezervirano za galllllla), i sam sam bio djelom naivan.
Nisam ocekivao kako ce deklaratvno anacionalni ateisti uspjeti onako lako za svoje ciljeve izmanipulirati i iskoristiti religiozne, ponekad i nacionalisticki raspolozene stanovnike svojih drzava.
Komentar od: alpha | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:40
Snimili u Srbiji film pod nazivom “Tuđman i Milošević – dogovoreni rat?” Kad se pogleda film jasno je da je onaj upitnik na kraju samo duda varalica. Tobože nije baš sto posto sigurno da je rat bio dogovoren, ali kad se pogledaju “činjenice i dokazi” koje autori filma iznose onda proizlazi, po autorima filma, da je rat ipak bio dogovoren. Onog dana kad je Milošević dobio relevantne podatke koliko tenisica, švicarskih noževa i lovačkih pušaka imaju krvoločne Zenge, odmah se počeo tresti od straha, duboko svjestan da “treća armija u Evropi” nema nikakvog izgleda s manekenima i manekenkama koji su na smotri u Zagrebu izgledali tako opasno. U jednom trenutku racionalnosti Sloba je odmah htio potpisati bezuvjetnu kapitulaciju, ali ga miroljubivi Srbi utješiše podatkom da je oružje civilne obrane već odavno u Srbiji. Silno su se tih dana, početkom devedesetih, namučili današnji obožavatelji Žikine dinastije da tu ogromnu količinu oružja preprate u skladišta JNA kako Zenge ne bi zauzeli vascelu Srbiju sve do Kosmeta. I tako 26. ožujka 1991.g. u Karađorđevu dolazi do prvog sastanka između Tuđmana i Miloševića. Prema srpskim izvorima, Tuđman namrgođen, bez šarma, neumoljivo tvrd, svjestan koliko lovačkih pušaka, tenisica i švicarskih noževa ima njegova opasna armada koja samo čeka njegov mig da krene na Srbiju. Milošević, kao i inače, pastoralno miroljubiv, ponizno je navodno rekao: “Ajde bre Franjo, nemoj da započinješ rat! Ljudi smo, dogovorit ćemo se! Evo ja predlažem da mi lepo kobajagi ratujemo, a u stvari ćemo onako fino, ispod žita da podelimo BiH. Nama pola Bosne, a vama Široki brijeg ili po naški Ravna gora, samo bez Drage Mihajlovića. Ostatak neka ide Balijama. Da bi sve izgledalo kao pravi rat, mi ćemo 7. listopada da raketiramo Banske dvore, a kako ćete vi to unapred znati, predlažem da na glavu stavite kacige k’o motociklisti. Usput ćemo razrokat' pola Lepe vaše da bude uverljivije, a kod Vukovara ćemo glumatati da smo tri meseca nemoćni, a onda se vi lepo predajte pa će Veso Šljivančanin da vam garantuje svako dobro i mir – naročito mir nebeski!”
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:36
epid aurus

Otvorio si bolne rane kad su razni HAšk-seljački,Croatia osiguranja Zagreb,Haškovi 1999 ,Tuđmanovo i Dinamovo osvajali prvenstva i kupove prije nego su i počeli.Kad su sudci dobijali u plavin kuvertama novce ili metak.
Komentar od: SToper | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:35
E to su bili dani ponosa i slave.... Kad smo zavijorili Hrvatsku zastavu na Kninskoj tvrđavi a četnički ološ napustio Hrvatsku...
Franjo je bar bio Presjednik u pravom smislu te riječi a ne razno razni lignjuni i fikusi nakon njega..
SRETAN DAN DRŽAVNOSTI
Komentar od: pumpezi | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:33
Moj "doktore", Tudjman jest kriv za rat i to isključivo i direktno! (ako Vi imate pravo na svoje mišljenje i stav, onda valjda imam i ja,običan mali čovik, zar ne?)
Komentar od: epid aurus | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:23
UOPĆE MI NIJE JASNO kako jedan navijač hajduka može prema tuđmanu osjećat išta drugo osim gađenja, to ne mogu pojmit. tuđman je udario temelje u korupciju u nogometu, monopol dinama, a samim time i početak raspada hajduka, a dokrajčili su ga njegovi poslušnici koji su se desteljećima taložili u i oko hajduka !
Komentar od: dosljedan | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:13
Bila krv
Tebe stvarno nikako naucit. Dr Tudjman je kriv, i nema tu sad zasto, kako....!
Dobro pise drugarica iva horvath da sam naziv strucnog skupa ukazuje na nizak stupanj ozbiljnosti istog. Naziv "Novije historiografske spoznaje iz hrvatske i europske moderne i suvremene povijesti" meni ne ukazuje doduse na ozbiljnost ili neozbiljnost. Mozda ivi znaci sto zadnja rijec glasi povjest umjesto po njenu historija?
Dobro pise i drug fenislurf da je za tango potrebno dvoje. Tako je govorio i Alija Izetbegovic, ono kada je za sukob u selu Ravno rekoa kako to nije njegov rat, kako je za rat potrebno dvoje a on ne zeli biti dio toga. Zato i nije bilo rata u BiH.
Dobro pise i drug davor....daki, kako je u jugoslaviji tekao med i mlijeko i kako su svi jugoslaveni osiromasili od onda. Siguran sam kako bi se svi jugoslaveni s njim slozili. Doduse siguran sam i kako je tesko naci Hrvata ili Srbina koji bi se sa drugom dakijem slozio. Ali, OK oni ionako nisu ni njegova ciljana skupina, a niti ciljana skupina pisca ovog clanka niti ove slobodnedalmacije. BTW, zato im je tiraza ovolika kolika jeste.
I da se vratimo pocetku. Dr Franjo Tudjman je KRIV, i nemoj ti sad tu nesto ovo, ono, k(u)rac palac, kad se zna kako, da nije bilo politike dr Franje Tudjmana ne bi doslo do pada berlinskog zida, ne bi doslo do pobune protiv Ceausescua u Rumunjskoj, ne bi doslo do izbora Jeljcina i raspada sssr-a, posljedicno raspada cjelokupne socijalisticke ekonomijne i time gubitka trzista na kojem su sve tvrtke bivse jugoslavije bile zasticene kao licki medvjedi, a unatoc tome i famoznom klirinskom privredjivanju jugoslavenska ekonomija je bila pod stalnim stabilizacijskim mjerama, nestasicama od goriva do prehrambenih artikala.
Pa je dr Franjo Tudjman kriv sto je, predajuci oruzje TO Hrvatsku razoruzala stranka sljednica saveza komunista Hrvatske, inace stranka vodilja danasnje koalicije, posebno je kriv sto je pod embargom za naoruzanje naoruzao Hrvatsku, obranio je od do zuba, a nasim novcem naoruzane jugoslavenske vojske i izmanipuliranih skupina koje su joj se pridruzile, vojno je oslobodio cjelokupnu osim Istocne Slavonije koju je oslobodio politicki, pobjedio dva puta na slobodnim izborima unatoc medijskim kampanjama protiv njegove politicke opcije, sve to skupa napravio NE ZADUZIVSI Hrvatsku u svijetu i NE RASPRODAVSI nista od nacionalnih resursa!

I kako onda njega ne kriviti za danasnju razinu zaduzenosti i rasprodanosti, za losu poziciju Hrvatske politike i diplomacije u svijetu, kada je dr Franjo Tudjman JEDINI koji je imao ikakve rezultate. Ovih dvanaestak godina nakon njega bas nitko bas nikakav rezultat u nicemu postigao nije, i jedini koji je ili moze biti za ista zasluzan jos uvijek je samo i jedino dr Franjo Tudjman. Slijedom toga, kao jedini zasluzan on je i jedini odgovoran, tj KRIV.
Ja ga osobno krivim i za pristupanje Hrvatske NATO-u i za pristupanje Hrvatske EU, onome sto je on nazivao "srednjeeuropskim civilizacijskim krugom kojem povjesno pripadamo". Njega krivim sto se Hrvatska nepovratno odvojila od balkanske kaljuze, jer ovi nakon njega nisu to nicim pospjesili. Nemali je broj onih koji su zdusno radili na zadrzavanju Hrvatske u toj kaljuzi, nazivajuci je npr. "regionom".
Jedino dr Franjo Tudjman je KRIV jer smo na vanjskopolitickom planu postigli sve ciljeve koje smo pred sebe postavili 1989-e (ima jos nesto preostalo, recimo 2% u odnosu na postignuto ali ne bih o tome ovdje a i rjesava se samo od sebe), kada je vec svima bilo jasno kako se socijalizam u Europi rusi. Na unutarnjepolitickom planu nismo bas sve postigli, par puta sam i ja sebe uhvatio u razmisljanju da li je trebalo ici ovim smjerom ili je trebalo drugacije, jer smo na unutarnjem planu dobrano zastranili. Ali onda se javi moj ikusic sa svojim "argumentima", pa onda ovi drugovi i drugarice koje sam spomenuo na pocetku komentara i uvjere me kako smo i na unutarnjem planu odradili puno vise dobroga nego losega! Toliko dobro da ni naslje
Komentar od: trp | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:05
Ma koji ku..ev rat debile, pogledaj na šta nam liči država. Zahvaljujući Tuđmanu, Hrvatska je danas poluzaklana loše očerupana kokoš s malom nadom da će snijeti bilo kakvo jaje.
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:02
Brrrrrrrrrr četniče ajde ne seri.
Upravo to nisi smio spominjati nego se nadati zaboravu.
1991 Hrvatska je naslijedila dug od 5 milijardi $.
2000 nakon Tuđmanove smrti bili smo dužni 9,7 miliojardi $,a u to vrijeme je stvorena država,policija,vojska,tajne službe,uzdržavano je 350 000 prognanika i 500 000 izbjeglica iz Bosne te je dobiven rat i pokrenuta obnova.
Večina hrvatskog bogattstva je još bila u našim rukama.
Nakon toga dolazi Mesić-Račanovska banda koja u roku 3,5 godine povečava dug na 22,5 milijarde eura,rasprodaje sve živo,uništava i vojsku i policiju,uništava tajne službe i potpisuje štetne sporazume a obnovu usmjerava na bivše pobunjenike.Naslijeđuje je Sanader-Mesićevska banda koja još žešče nastavlja Račanovu izdaju,i sad smo tu!
Komentar od: defender two | Komentirano: 25. lipanj 2012. 14:01
....zaista su bijedni ini koji govore kontra Tuđmana, jer govore i kontra Hrvatske. Tuđman je mislija dobro a lako je sada biti general nakon bitke i rata. Di ste crvi tada bili?! Što tada niste kritizirali Tuđmana. I na kraju živo nam se hebe što nitko od stranih državljana nije Tuđmanu bio na sprovodu/grobu!
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:53
E,da..nema veće bizarnosti u Svemiru,kao stvaranje hrvatske države.
Stvorili je zajedno udbaši,ustaška emigracija i Vatikan.Nespojivo,osim u Hrvatskoj.
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:51
Danas na policama ima svašta kupit, ali nemamo s čime! Volim ja Hrvatsku ka i vi, ali ne one (ka i vi) koji su doveli do ovoga da u njoj nemamo ni za kruv kupit! Najviše ima robe sumnjive kvalitete. Nema ništa iz Jugoplastike,Dalvina,Dalme, Dalmacijavina, Jadranske pivovare, Jadrantekstila, Kamenskog, Dalmatinke nove i stare itd koje su hranile 120 tisuća ljudi! Ti ljudi su izdvajali iz plaća za firme koje su slabije poslovale da bi i one opstajale i da bi i njihovi radnici primali plaće. Izdvajali su za zdravstvo i izgradnju besplatnih stanova! Živio ZAKON O UDRŽENOM RADU koji je sve to omogućavao, a svi smo svojedobno pljuvali po njemu. Sada, čim smo dopustili da jedna firma propadne, odoše sve lančano u propast! Sada tek suosjećamo sa Jadrankamenom NA KRAJU PRIČE! Di smo bili NA POČETKU? MA TKO JE TO IMAO 1991. GOTOVE NOVCE ZA KUPITI PODUZEĆE? Ma kome dati menađerski kredit na miljun godina bez kamate sa počekom od 50 godina da to plati od poslovanja tog poduzeća ili nakon što otpusti radnike prodajom strojeva, poslovnih prostora i zemljišta strancima? Zašto taj kredit nebi dobio neki portir ili hrvatski branitelj, a ne neko podobniji po nečijem (a čijem) izboru, svojti i prijateljstvu? Zar po prvobitnom modelu privatizacije nije trebao svaki građanin Hrvatske ravnopravno dobiti dionice? A onda je Franjo Tuđman kazao NE (odlučno kao Tito Staljinu 1948.) i rekao da bude 200 bogatih obitelji i da treba uvesti stališe (staleže)! Zašto on nebi bio u najnižem staležu! Po čemu se određivala ta zasluga? Po tome tko je veći Hrvat i veći katolik? Zašto je moju ušteđevinu i životnu ušteđevinu mog starog i mnogih gastarbajtera proglasio "Starom štednjom" i morali smo godinama čekat u redu od rane zore za izvuć svojih 100 maraka da ne umremo od gladi? A istovremeno je drugima davao poduzeća za 1 kunu ili mukte, istovremeno dok su naši branitelji ginuli na frontu! Pa nismo za takve promjene glasovali! Gdje su završili novci za obranu domovine kojeg je naša dijaspora prikupljala? Gubi im se trag na nekom otočju na tajnim računima nekih "Of shore" firmi? Učinjena je velika prevara i podvala! I još neko doli govori:"POKAŽI KOGA JE FRANJO OPLJAČKAO!" Kakav moždani sklop može postaviti takvo pitanje i da li on misli svojom glavom i da li živi otvorenih očiju? Vjerojatno se izviče na utakmici, potuče, ispuše se i miran do idučeg puta. Htjeli smo državu u kojoj nečemo na svakih 100 kuna morati davati 25! Sjećam se kada se početkom '90-tih počelo voziti bez registarskih tablica, nije se htjela plačati TV pretplata, ček ni struja, jer smo mislili da su SVI TI NOVCI IŠLI U BEOGRAD I DA NAS SRBI KRADU! Mislili smo da u samostalnoj Hrvatskoj nečemo to više trebati ni plačati! Dolazit će to iz blagostanja u zraku? I bi da je učinjena pravedna privatizacija. Bili bismo mala Švicarska. Ali danas, gle paradoksa, za neplačeni račun stiže na vrata NEMILOSRDNA OVRHA od ljepe nam naše, pa je ti brajo i dalje voli i neopsuj kada ti taj račun dospije! A? JEL TAKO ILI NIJE?
Prije Franje imali smo sigurna radna mjesta, radilo je milijun socijalističkih poduzeća, imali smo besplatno školstvo, zdravstvo, zimnice, dodjelu stanova itd. Šta tu nije valjalo?
Nije se moglo njemu klicati poput Tita? Bio je u njegovoj sjeni, a htio je biti glavni? Uvezao je Opela dok su drugi Yugooficiri vozili fiće! Htio je ući u povjest? Pa eto ušao je da mu nijedan strani državnik nije doša na pogreb osim onog turčina šta se zeznio. Ušao je u povjest da je izmislio zakon na jedan dan da bi se domogao jedne tuđe vile. A hrvatsku državu je stvorio hrvatski narod prolivajući krv pod lošim vodstvom i lošom diplomacijom koja nije bila mudra to spriječiti. Nego, hoče li se uz spomenik Tuđmanu na rivi podignuti i spomenik Ankici (Lepej)?
Komentar od: Grubi | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:47
franjo je stvorija hrvatsku! stara partizancina skolovana od svog idola tite uspija je iskoristit zapinjene ustasoide i ustolicit se kad diktator u vatikanskoj istocnoj podruznici a.k.a. feudalna republika rvacka.
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:31
Za većinu Hrvata se nije ništa promjenilo na bolje.
Nekad sluge jugoslavensko-srpskoj mafiji,danas sluge rvackoj mafiji.
Komentar od: BILA-KRV | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:21
DRUGO, KONSTANTNO SE KRIVI DA JE TUĐMAN POKRA HRVATSKU I SVE RASPRODA ŠTA JE LAŽ,,,,,,

PRAVA MARČAPIJA JE POČELA KAD JE TUĐMAN UMRA,,,,,,

A U NJEGOVO VRIME SU GA OKRUŽILI VELIKI ANTIFAŠISTI(CRVENI FAŠISTI) KOJI SU GLUMILI VELIKE HRVATINE USTAŠE PO AUSTRALIJI PA KAD JE FRANJO UMRA ODJEDNOM SU POSTALI BORCI ZA DEMOKRACIJU I VELIKI ANTIFAŠISTI,,,,,,,,,,

HEHEHEHEH A OVCE PUŠE LI GA PUŠE,,,,,,,
Komentar od: BILA-KRV | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:19
Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:25

BILA-KRV@ samo pogledaj podatak koliko smo bili zaduženi kao nova država 91. i onda pogledaj zaduženost neposredno prije nego šta je Franjo umra. Netribam ti crtat. Pogledaj likove koji su bili sa franjom, tko su bili prije , a šta su postali posli rata...

__________________________________________________________

franje je ima svojih grešaka prika, ali tada država nije imala para, a BIJA JE RAT A KAKO ĆE DRUGAČIJE NABAVIT PARE NEGDO DA UZMU KREDIT,,,,,,,

PA JA NEZNAM ŠTA JE VAMA LJUDI, MI SMO SE TRIBALI BRANIT S PRAĆKAMA I ČEPALJKAMA????

DOVOLJAN DOKAZ DA JE TUĐMAN ZBILJA BIJA NA STRANI HRVATSKOG NARODA JE TO ŠTA SE BORIJA PROTIV SOROŠA SOTONISTE KOJEMU SU SAD PUSIĆKA, MILANOVIĆ, JOSIPOVIĆ, MESIĆ, KOSORICA, SANADER POSLUŠNE OVCE,
Komentar od: buttermaker | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:14
I uvik arlaučete kontra vlaja,a ko vam ih je doveja nego tzv, drug Tito i to uništivši jedan od lipših zaljeva na Jadranu i postavija debilne tvornice tipa Jugovinil,jer je nekome palo napamet opustošit sela i napravit industrijalizaciju.Tako je tamo bilo 3500 ljudi u proizvodnji a 3000 u administraciji!?Bilo je krasno jist masti i cukra(ako si ga ima) na kruvu i sve ostale blagodati suvremenog socijalizma...
Komentar od: buttermaker | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:09
Ti Davore ka da padaš s Marsa...pogodi tko će radit za tu lovu?A da te pitan,koji khurac je tribalo osnivat Jugoslaviju drugi put kad ni prvi nije valjala...SRETAN DAN DRŽAVNOSTI,dobro ste se upregli 2000.-te za skinit 30.svibnja,ali isto se slavi.
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:04
A šta je uopće tribalo osnivat taj HDZ? Sada vidimo da je bio skroz nepotreban. Provocirao je nacionalne manjine, uplašio ih za vlastite živote i imovinu vračanjem zaboravljenih riječi i pozdrava te time pružio mogućnost manipulacije beogradskoj inteligenciji srpskom manjinom u kninskoj krajini. Kao da su i naša i njihova strana huškali jedna drugu da nastave ovetničke pokolje od prije 45 godina. A nisu pitali nas koji smo znali da je tadašnje stanje jako dobro i da čačkanjem mečke ne može biti nikako bolje. Šta je najgore i ja sam glasovao za promjene, a stigle su nas podvale! Nerazumin razlog tog osnivanja! Šta je falilo životu u SFRJ? Živjeli smo svi ka lordovi, puni smjeha i zadovoljstva, sigurna radna mjesta, radilo milijun socijalističkih poduzeća, besplatno školstvo, zdravstvo, zimnice, dodjela stanova itd. Šta tu nije valjalo? To što nas nitko nije mogao krast? Što su nas huškali da sve pare od turizma idu u Beograd? Ako je i išao dio novca u "centralu", oni bi ih opet sve potrošili kod nas na moru priko ljeta kada su sezone trajale po 6 mjeseci. Gdje danas idu novci? U "centralu" u Zagreb! Šta čemo sad? E da idu samo od turizma, nego idu već 20 godina iz našeg vlastitog đepa! A iz poduzeća ne mogu ići jer su poduzeća propala čitaj opljačkana od strane Kra-De-Ze-a, glavnog krivca! A ambicije za kult ličnosti prvog hrvatskog predsjednika 100 puta veća od Titove! Već 20 godina na svakih potrošenih 100 kuna, 25 dajemo državi, dakle cijelu četvrtinu! Koliko smo do sada mogli uštedjet novaca u ovih 20-tak godina? U SFRJ toga nije bilo, sjetite se, bio je "sramotni" socijalizam. Za vas sam ja sada sramotni Jugonostalgičar ili samo imam hrabrosti kazat ono što svi vi mislite? Kuda je đava ovih 20 godina odnio sve novce? U čije đepove i na čije tajne račune i tko i iz koje stranke ih je jamio pa jamio? Danas je Hrvatska dužna 45 milijardi EUR-a, cila SFRJ je bila dužna 22 milijarde dolara! Baš smo lipo samostalni i neovisni! Sve smo sačuvali, baš smo svoji na svome! A startali smo od osamostaljenja sa 3 milijarde duga. Pa kako onda možemo živjeti bez federacije? Zato spas i tražimo u EU! Nemožemo, tj. neznamo sami upravljat jer je tribalo najprije napuniti privatne đepove! E sada će u EU opet s nama netko drugi upravljat, a mi srljamo ko guske u magli samo da to ne budu Srbi, a oni če ionako ući u EU godinu iza nas eto nas opet gdje smo bili. Ispada da je za ništa krv prolivena! KADA SE GOSPODAR MIJENJA, SLUGA OSTAJE ISTI.
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 13:00
Bruxelles daje 4300 EUR-a,a ministar Mrsić 1600 KN? Pa nije u šoldima sve, budimo domoljubi, spriječimo odljev mozgova, kupujmo hrvatsko (virtualnim novcima virtualne proizvode) i ostajmo doma! Nigdje toliko algi ko u uvali našeg djetinjstva! Sunce tuđeg neba ne grije ko što naše grije! Teški su zalogaji kruha gdje svoga nema, gdje brata nije!
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:58
Nije Jozo bio lud, nedaj tuđinu da ti se približi, a ne da ti se uvuće pod kožu jeftinom robom i igračkama za malu djecu! Kao što su bijelci kupili Menhetn od indijanaca za par ogledalaca i ogrlica, tako su nas kapitalisti kupili sa par Hi-Fi-ća, plazmi i mobitela u prodajnim centrima i pomoću kreditnih kartica učinili nas svojim robovima! Domogli se našeg nacionalnog bogastva uz pomoć domaćih izdajica iz koje stranke, ZNA SE! E pa stenjimo, dobili smo šta smo zaslužili! Znači milijune boraca tijekom drugog svjetskog rata su bile budale gineći za socijalizam, a mi smo najedanput postali paljenjem svijetla pametniji pa smo odlučili sve to uništiti! A lipo su nas učili u socijalizmu da se neprima plaća u kapitalizmu! Drugo ni da spominjem. Nego, kada ćemo na Goli otok, okupat se malo pa jahtom okolo?
Nemožeš jer ti je žena ostala bet posla? A štaš, nismo u socijalizmu!
Komentar od: ivemaIi | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:57
"Hrvati su mlitavi, Srbi čvrsti i jaki"

Hrvatska starleta Nives Celzijus poverila se najpoznatijem srpskom striperu Dejanu Nestoroviću da više voli momke iz Srbije, uz obrazloženje da su Hrvati mlitavi i da nemaju čvrstinu i jačinu kao beogradski frajeri, saznaje Press.

Prsata starleta i supruga hrvatskog fudbalera Dina Drpića, dokazala je da se Hrvati i Hrvatice bar u nečemu slažu kada su Srbi u pitanju. tako, dok hrvatska poznata klijentela poput klijentela poput Stipe Mesića i bruna Orešara uživa u Opatiji u društvu devojaka iz Srbije, Hrvatice više vole da se opuste uz naše momke, ali i zarade dobre pare.

Najveće interesovanje za Beograđane vlada upravo među poznatim Hrvaticama. Pored Nives, krevet sa našim momcima rado dele i atraktivne televizijske voditeljke.

- Neverovatno je to da nas u Hrvatskoj i ne vole, a žele nas u Beogradu. Taj licemerni moral je neviđen. Hrvatice obožavaju Beograd. Više vole po Beogradu da osete srpsku čvrstinu i žestinu momaka, nego u Zagrebu sa svojim momcima kruh da jedu. Hrvatice vole Beograd jer ovde imaju "široku ponudu" koja se dobro plaća, a da bi ovde i ostale, potrebno ima je dosta novca priča Nestorović, koji je u Hrvatskoj postao poznat po emisiji "Red karpet" na TV Nova.

On tvrdi da Nives, iako je u braku sa Drpićem, sanja beogradske frajere.

- Družio sam se sa njom svojevremeno, kada mi je otkrila svoju golu istinu. bili smo u Novom Sadu, ona inače još kao klinka nije izbijala iz jednog poznatog novosadskog hotela. kada je pisala "Golu istinu", roman pun seksa i perverzije, otvoreno mi je u prostoriji salona sestre Nataše Bekvalac rekla: "Drpić dobro igra fudbal, ali beogradski frajeri su zakon u krevetu" - kaže Nestorović i dodaje da će spisak fudbalera i žešćih momaka iz Beograda s kojima je bila u šemi biti veći od očekivanog u novoj knjizi koju Nives planira da objavi.

S kupcima njene ljubavi ona se najviše sastajala u hotelima u novom Sadu i Beogradu, ali i u Zagrebu, a bila je spremna i zarad toga i u Milano da ode. Koliko voli fudbal, dokazala je uoči EP u Ukrajini, kada je napisala na svom profilu na Fejsbuku da će svaka tri boda koja osvoji hrvatska reprezentacija skinuti komad odeće. Pa je tako pevušeći "Zabij gol" skinula majicu kada je Hrvatska ubeležila prva tri boda pobedivši Irsku.
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:54
Kupujmo hrvatsko? Evo uštedio sam za kupit hrvatski auto, hrvatski mobitel i puno toga, samo neznan da li mi ih je bolje naručit u tvornici (i u kojoj s obzirom koliko ih radi) ili u prodajnom centru!!!
Komentar od: prale72 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:47
sta srbadija kaki u gace kada vidi ovu sliku....pogotovo heroje gotovinu i ademija...
Komentar od: galjego | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:36
Dida ja bi tija banku, a drugi: "Dida ja bi vozija trke".Nećeo ni govorit. Kako nam kaže prvi Hrvacki predsjednik: " To su neka djeca Jugooficira iz mješanih brakova". Svašta!!!!!
Komentar od: galjego | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:32
BILA-KRV | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:19
----------------------------------------------
Pa i nije Tuman baš puno drpnija. Drpnija je samo vilu u Nazorovoj. Jednu On drugu picamajstor Šušak, a razlog toga šta istina nije puno drpnija prema ostalima je to, jer je mislija da je kralj i ne treba drpat nego mu je sve na ruci kad zatreba.
Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:25
BILA-KRV@ samo pogledaj podatak koliko smo bili zaduženi kao nova država 91. i onda pogledaj zaduženost neposredno prije nego šta je Franjo umra. Netribam ti crtat. Pogledaj likove koji su bili sa franjom, tko su bili prije , a šta su postali posli rata...
Komentar od: arhiva | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:24
Evo, dakle, nešto od Smoje iz Dnevnika jednog penzionera:

Gren u samoposlugu.
"Ča oćete?"
"Sve čega nima!"
"Ozbiljn, šta želite?"
"Uja!"
"Nima uja!"
"Kako, poskupilo je, a isto ga nima?"
"Nima pa nima!"
"Kafe!"
"Nima ni kafe!"
"Kako: poskupljenje, a nima je?"
"Nima, pa nima! Doć će!"
"Deterdženta!"
"Nima ni deterdženta"!

Svima koji još misle da su u ex državi tekli med, mlijeko i nova pravednost preporučam da iz istog Dnevnika pročitaju tekst "Muzuviri" (str 274). Inače, Dnevnik je objevljen i na web-u.


Komentar od: napits | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:23
tuđmanova najveća krivica i zasluga za izbijanje rata je što je uskrsnuo ustaše i njihove simbole i počeo slaviti njihove zločine. normalno ja da su se srbi uplašili
Komentar od: napits | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:23
tuđmanova najveća krivica i zasluga za izbijanje rata je što je uskrsnuo ustaše i njihove simbole i počeo slaviti njihove zločine. normalno ja da su se srbi uplašili
Komentar od: BILA-KRV | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:19
JA SAM PRVI PITA, ODGOVORI MI, ŠTA JE ON TO POKRA I KOLIKO??????

JE TUĐMAN JE LOPINA AKO ČITAŠ DNEVNO EPH SMEĆA,,,,,,,,,,,,


NJIMA JE TUĐMAN GORI OD SOTONE,,,,,,,,,
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:15
Brrrrr kažem ti jer te žalim,jugoslovenski okot zna samo bacati pinu na usta...ulica dečki..ulica je mjesto za rješavanje nesporazuma...ništa od tipkanja iz jazbine...organizirajte se..jedva čekam ;-))
Komentar od: ds1 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:15
Onima kojima je tako teško pala Hrvatska kao samostalna i neovisna država nije važno tko je i koliko "kriv" za njen nastanak.
Oni će je uvjek pljuvati, pogotovu one koji su najzaslužniji za hrvarski opstanak, pa i u ovoj novini.
A za to su zbog nečega i od nekoga još i plaćeni.
Dijelom ih žalim, dijelom prezirem ali opet svima skupa čestitam Dan državnosti.
Komentar od: arhiva | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:13
Evo svim jugoslovenima kao podsjetnik što je jedan od zaista najvećih pjesnika Dalmacije svojedobno pisao o blagodatima života u toj Jugoslaviji:



Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:09
prsane68@ ti si obični sitni provokator...takvi me nediraju sa polustupidnim i******avama :)
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:09
To su ljudi o kojima će povijest tek pisati..Velikani!!
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:06
Obratite samo cijenjenu pozornost na te mračne face, kao da su upravo iz Mordora stigli...
Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:06
BILA-KRV@ aj ti meni pokaži dokaz da nije pokra!!!pa di ti živiš??
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:05
BILA-KRV Lako našem "Brrrrr" za pok.Tuđmana...nego vidiš...čovik bi ubija...to je bijesan pas..a svi znamo kako se bisnoća "liči"!!
Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:04
prsan68@ istina je da su ih masu već partili, ali ima još kandidata koliko hoćeš. Npr. Ivo Sanader, Šeks, Glavaš, Rojs...uglavnom svi koji su bili kondukteri, vozači, cvječari...a danas su ne bogati nego svaki može organizirati svoju malu državicu. Tu bi bili i Kerum, Jumbo i takve seljačine profiterske
Komentar od: mandina | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:00
@Grubi, a evo da je lipši od tebe. hahahaha
Komentar od: BILA-KRV | Komentirano: 25. lipanj 2012. 12:00
Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:22

ma nebi Franjo ni mrava zgazija, možda je popljačka 4,5 milijona ljudi, ali ni mrava nebi zgazija...


POKAŽI MI DOKAZ KOJI DOKAZUJE DA JE TUĐMAN POKRA 4,5 MILIJUNA LJUDI???

AJDE PAMETNJAKOVIĆU POKAŽI MI GA,,,,,,,,
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:56
Brrrrrrrrrr A koga bi ti to kao "causesku"??
Komentar od: BaronCro10 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:54
Interesantno titov pionir Pilic potpisnik
ovoga clanka!
Ajde komunjaro goni.
Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:53
Davor_Juricic-DakiST@ svaka čast na komentaru,to je to. krv je uzalud prolivena da bi dobili lopove, kriminalce razno-razne itd, tj isplivala najgora gamad koji u poštenom svitu nebi nikad imali šansu uspit, a u hrvatskoj su danas generali, poduzetnici, političari...ma dok se narod ne digne na noge i nedogodi se Rumunjska 1989. ( Ceaușescuovo pogubljenje) nema ništa od pravde i jednakosti...
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:50
Radikal Ti i tvoji ste zločinci bez premca,ostavili ste zločinačke tragove od Slovenije,Bosne i Hercegovine,Hrvatske,Kosova...vi ste zločinci bez premca nemaš ti šta da pričaš..mrš marvo!
Komentar od: ive19 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:50
I have been playing a great tennis game and I really enjoy it. You create your own player and play against other players from all over the world. Join in, you won't regret it!
Register via this link:

http://s1.tennisduel.com/r23335
Komentar od: Davor_Juricic-DakiST | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:35
A šta je uopće tribalo osnivat taj HDZ? Sada vidimo da je bio skroz nepotreban. Provocirao je nacionalne manjine, uplašio ih za vlastite živote i imovinu vračanjem zaboravljenih riječi i pozdrava te time pružio mogućnost manipulacije beogradskoj inteligenciji srpskom manjinom u kninskoj krajini. Kao da su i naša i njihova strana huškali jedna drugu da nastave ovetničke pokolje od prije 45 godina. A nisu pitali nas koji smo znali da je tadašnje stanje jako dobro i da čačkanjem mečke ne može biti nikako bolje. Šta je najgore i ja sam glasovao za promjene, a stigle su nas podvale! Nerazumin razlog tog osnivanja! Šta je falilo životu u SFRJ? Živjeli smo svi ka lordovi, puni smjeha i zadovoljstva, sigurna radna mjesta, radilo milijun socijalističkih poduzeća, besplatno školstvo, zdravstvo, zimnice, dodjela stanova itd. Šta tu nije valjalo? To što nas nitko nije mogao krast? Što su nas huškali da sve pare od turizma idu u Beograd? Ako je i išao dio novca u "centralu", oni bi ih opet sve potrošili kod nas na moru priko ljeta kada su sezone trajale po 6 mjeseci. Gdje danas idu novci? U "centralu" u Zagreb! Šta čemo sad? E da idu samo od turizma, nego idu već 20 godina iz našeg vlastitog đepa! A iz poduzeća ne mogu ići jer su poduzeća propala čitaj opljačkana od strane Kra-De-Ze-a, glavnog krivca! A ambicije za kult ličnosti prvog hrvatskog predsjednika 100 puta veća od Titove! Već 20 godina na svakih potrošenih 100 kuna, 25 dajemo državi, dakle cijelu četvrtinu! Koliko smo do sada mogli uštedjet novaca u ovih 20-tak godina? U SFRJ toga nije bilo, sjetite se, bio je "sramotni" socijalizam. Za vas am ja sada sramotni Jugonostalgičar ili samo imam hrabrosti kazat ono što svi vi mislite? Kuda je đava ovih 20 godina odnio sve novce? U čije đepove i na čije tajne račune i tko i iz koje stranke ih je jamio pa jamio? Danas je Hrvatska dužna 45 milijardi EUR-a, cila SFRJ je bila dužna 22 milijarde dolara! Baš smo lipo samostalni i neovisni! Sve smo sačuvali, baš smo svoji na svome! A startali smo od osamostaljenja sa 3 milijarde duga. Pa kako onda možemo živjeti bez federacije? Zato spas i tražimo u EU! Nemožemo, tj. neznamo sami upravljat jer je tribalo najprije napuniti privatne đepove! E sada će u EU opet s nama netko drugi upravljat, a mi srljamo ko guske u magli samo da to ne budu Srbi, a oni če ionako ući u EU godinu iza nas eto nas opet gdje smo bili. Ispada da je za ništa krv prolivena! KADA SE GOSPODAR MIJENJA, SLUGA OSTAJE ISTI.
Komentar od: Radikal | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:29

""Kako onda tumačite progon i šikaniranja Srba u hrvatskim gradovima početkom 90-ih?
- To je svakako dokaz da je došlo do etnonacionalizma i na hrvatskoj strani, te da su se dogodile neprihvatljive stvari. Tome su doprinijele neke radikalne i******ave te ponekad gruba i eksplicitna retorika nekih HDZ-ovih dužnosnika.""

Retorika koja je uključivala egzekucije civila po smetlištima, protjerivanja, izbacivanja iz stanova te provociranje sukoba gdje god se moglo.

Zanimljivo je da na Plitvice na Uskrs dolaze Arkan i Hadžić te odmah nakon uhićenja bivaju pušteni.

Mjesec dana poslije Šušak, Vukojević i Glavaš ispaljuju par zolja na Borovo selo a onda tri dana poslije šalju ljude u autobusu kao glinene golubove na streljanu.


Komentar od: Brrrrrrrrrr | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:22
ma nebi Franjo ni mrava zgazija, možda je popljačka 4,5 milijona ljudi, ali ni mrava nebi zgazija...
Komentar od: Iva Horvath | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:21
Dovoljno je procitati naziv strucnog skupa da se razumije stupanj ozbiljnosti istog.

Komentar od: Grubi | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:19
kako more bit kriv kad je vako smisan!
vidi mu osmjeha, pravi filantrop. dida mraz!
Komentar od: | Komentirano: 25. lipanj 2012. 11:02
Za tango je uvijek potrebno dvoje!!!
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 25. lipanj 2012. 10:34
Obzirom na autora članka smiješno je uopće komentirati!!