Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Čim nema sunca, nema ni turista. Jak nam je taj naš turizam koji ovisi o vrimenu. Darija, Split

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 14.02.2011. u 23:01

dio cestograditeljskih projekata još dugo će čekati na uklapanje u nacionalnu prometnu mrežu

Država utrošila 2 milijarde kn za mostove i ceste prema ledinama

‘Vukelićev’ most preko rijeke Korane, Domovinski most preko Save, dijelovi autoceste Zagreb-Sisak, dosadašnji tijek izgradnje pelješkog mosta, samo su dio promašenih, ali skupih projekata

Tijekom proteklog desetljeća širom Hrvatske izgrađene su stotine kilometara dugo čekanih autocesta i osuvremenjene su brojne državne ceste, ali u sjeni tih nesumnjivo važnih poteza, koje su, treba naglasiti, pratile i brojne afere, ostalo je nekoliko projekata koje se do njihova uvrštavanja i potpunog uklapanja u nacionalnu prometnu mrežu može doista proglasiti - promašenima.

U svojevrsni “top 5” takvih projekata zasigurno ulaze “Vukelićev” most preko rijeke Korane kod Karlovca, zatim Domovinski most preko Save, dijelovi autoceste Zagreb-Sisak, dosadašnji tijek izgradnje pelješkog mosta, te niz manjih objekata koji će do uklapanja u veće (auto)cestovne poteze ostati tek slijepa crijeva ili poveznice između dvaju kukuruznih polja.

Porezne obveznike svakako može brinuti činjenica da je za dosadašnju realizaciju spomenutih objekata potrošeno najmanje dvije milijarde kuna, za što se mogao izgraditi ili obnoviti niz škola, dječjih vrtića, ambulanti i sličnih javnih sadržaja.

Restoran Vukelićeva brata

U javnosti je po svojoj apsurdnosti najjače odjeknulo otkriće naših novinara koji su sredinom 2009. godine pisali o cestovnome mostu preko Korane kod Karlovca, vrijednom 50 milijuna kuna, koji na prvi pogled ne vodi nikamo jer ni s jedne strane još nije izgrađena brza cesta čiji bi sastavni dio trebao biti most. No, ubrzo je otkriveno da bi jedan od spojeva te brze ceste s državnom cestom prema Plitvicama (Ličkom magistralom) trebao proći u blizini restorana čiji je vlasnik brat tadašnjeg ministra obrane Branka Vukelića.

Još jedan političar - Milan Bandić - “krivac” je za izgradnju Domovinskog mosta preko Save u jugoistočnom dijelu Zagreba koji bi trebao spojiti metropolu s autocestom prema Sisku. Taj je objekt otvoren 2007. godine, nakon punih pet godina izgradnje, ali potrošenih 300 milijuna kuna još nema opravdanje u ciljanom prometnom pravcu, jer most još uvijek vodi tek prema lokalnim cestama, pa vozači na vrlo frekventnoj cesti Zagreb-DSisak moraju koristiti “staru” preopterećenu prometnicu preko Velike Gorice.

Šukerova izborna jedinica

Upravo spomenuta autocesta A11 Zagreb-Sisak, čija izgradnja kasni najmanje tri godine, još je jedan primjer upletanja politike u cestogradnju. Naime, od ukupno 45 kilometara te autoceste, izgrađena je tek četvrtina, i to bez čvora Jakuševec na kojem bi se A11 spajala sa zagrebačkom obilaznicom, te posredno s prometnim pravcima prema Dalmaciji i Slavoniji, te Ljubljani i Beogradu.

Budući da se područje kojim tek treba proći autocesta Zagreb-Sisak u punoj dužini preklapa s izbornom jedinicom bivšeg ministra financija Ivana Šukera i koalicijskih mu partnera iz HSS-a, posve je jasno da se do sada uvijek nalazilo novca za projekt čija se ukupna vrijednost procjenjuje na 1,3 milijarde kuna.

Priči o objektima čija će izgradnja (nadajmo se, op.a.) tek za pet ili 10 godina dobiti svoje opravdanje u povezivanju s nacionalnom ili lokalnom cestovnom mrežom, svakako treba pridodati i usporene radove na pelješkome mostu, za što će se tijekom ove i iduće godine izdvojiti tek oko 200 milijuna kuna, ili već izgrađeni čvor Čeveljuša na istočnom ulazu u Ploče koji još nema spoja s tamošnjom lukom, za što je uostalom najviše i planiran.

U sličnom kontekstu može se promatrati i na neke dijelove budućeg Podravskog ipsilona, te istočni krak riječke obilaznice u sklopu buduće autoceste prema Žutoj Lokvi, ali i neke državne ili županijske ceste čija su fantomska gradilišta trenutačno samo poligon političarima za predizborna rezanja vrpci.

GORDAN ZUBČIĆ

Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: direkt | Komentirano: 15. veljača 2011. 12:21
Ma j*****š milijardu gori-doli. Bitno je da se namire naši ljudi i naše firme, ionako će sve država platiti.
A ova stoka sitnog zuba će ionako glasati za nas jer smo ih kupili lažnim privilegijama, lažnim mirovinama, braniteljskim statusom, poslovima u HAC-u, HŽ-u, policiji, vojsci....
A oni jadni ostali ionako ne idu na birališta jer taj dan nije bilo 20 stupnjeva, već je bilo 26 i bilo je vruće u majci i jaketi, pa im se nije dalo znojit.
Komentar od: Mantel Buvel | Komentirano: 15. veljača 2011. 11:44
Made in hadezeova kukulele koalicija, a narod su toliko osiromašili da je u tijeku hapšenje i oduzimanje djedovine zbog neimaštine i nemogućnosti plaćanja režija i računa. A ti Dedakoviću umjesto što se zavlačiš Kosor pod suknju skoči u Savu s kamenom od 3 tone jadniče ti si drek kao i Đakić a ne branitelj.
Komentar od: plavusa1 | Komentirano: 15. veljača 2011. 10:34
eto, sad znamo koga treba slijedeći put birat, onoga oko čijeg sela nema autoputa
Komentar od: MarkoKraljevic | Komentirano: 15. veljača 2011. 9:34
mladi gospodine Zupcicu...nije drzava nego Vukelic, Kalmeta, Ivo i Jaca i poltroni i ulizice...

Sto nije napravljen most za moje selo nego restoran Vukelica brata...j***** ga sad!
Nek mu dodju gost i veceru, nego kako...?

oce li Bruno pric u HAC...dosta je bio u tekstilu i kamenu...
daj Rojsa, vidices mostova i cesta...
kalmetu ostavi dozivotno....
Komentar od: bumbarzzz | Komentirano: 15. veljača 2011. 9:33
to je adezeov "pogled u budučnost"!
Komentar od: STorm79 | Komentirano: 15. veljača 2011. 9:13
A di je Kalmeta na ovoj listi, koji je protivno svim razumima isforsirao da se autocestom spoji Zadar priko Sv. Roka pa sad kad malo bura zapuse, odma je zatvoren taj dio
Komentar od: | Komentirano: 15. veljača 2011. 7:31
pa neka su, ovčice će i dalje poslušno dati im glas a to je jedino šta im i triba od njih.
Komentar od: krokodil41 | Komentirano: 15. veljača 2011. 1:42
gordan zubcic
-----------------------

sto ti i tvoji mentori ne dignete-zajam-kod SOROSA?- on ce vam dati povoljne kredite-za njegovu novinu i pises ???!

Vise se cesta i druge infra strukture izgradilo u tih nekoliko nedovrsenih -objekata,koje si nabrojio-nego obadvi yugoslavije-zajedno u hrvatskim krajevima!

Jesi li ti -moguce iz velikog sela POLICNIKA ?
Ako jesi-bilo bi ti bolje da se vratis u Policnik tamo ste zapustili velike kolicine donedavno Obradive zemlje...

Ma koliko je vasa -haranga-prozirna,koju "udruzeno" vodite protiv -pozicije...
Eto danas i taj -smuseni DEZULOVIC-se napinje iz petnih zila...

Dezulovic te "sije"- on "kakiiii" novinarski "ep" ,tek sto nije u mastovitosti premasijo- i samoga-M. Krlezu....

(JL)-vam u kolo i sa nizom vasih kolega -uvati te se za ruke i zivo poskocite i zapivajte: Igra kolo isulanca,
Babinoga,janjca,
Priko mosta ,tanca,
Cin,cin ceeeleeleeeeeeeee...
ma jesan ja -ostarija........
danas se vi nagufate droge pa se -nadahnete- sa svakim halucinacijama....

za diciju nevinu igricu:igra kolo isulanca,nije vas za sigurno imao tko zainteresirati,zato i plivate na OBLAKU-9....
Ne zaboravit se uljudno useknuti-privise -BALITE....
Komentar od: stbrale | Komentirano: 15. veljača 2011. 0:32
Ku-ku.

Budjenje.

Ovce su uvik bile za sisanje. Virujen da ih i danas ima puno sta ce ovo svest na ustase i partizane.
Komentar od: pancho | Komentirano: 14. veljača 2011. 23:34
"Država utrošila 2 milijarde kn za mostove i ceste prema ledinama"

Alo gospon novinar nije novac utrosila drzava nego pojedinci s imenom i prezimenom koji neodgovorno vec desetljecima upravljaju nasim novcem ,ali bez ikakvih posljedica. Prema tome dok se ne uvede materijalna odgovornost politicara za los potez i posljedicnu materijalnu stetu, a ukinu politicarima place za NERAD necemo daleko dogurat. Dapace jos vise cemo potonit u beznađe i neimastinu.