Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Čim nema sunca, nema ni turista. Jak nam je taj naš turizam koji ovisi o vrimenu. Darija, Split

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 30.07.2010. u 17:23

UZ NAJAVU MINISTRA FINANCIJA IVANA ŠUKERA O BRŽEM NASTAVKU RADOVA NA AUTOCESTI DO JUGA ZEMLJE

LAŽNO OBEĆANJE Od 60 milijuna eura ni metar ceste do Dubrovnika

Zajam za izgradnju dionica na paneuropskom koridoru 5c, ministar je predstavio kao cestovno približavanje Dubrovnika ostatku zemlje, premda od toga neće biti ništa do 2015. godine

Na jesen će Hrvatske autoceste s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) potpisati novi kreditni ugovor o nastavku izgradnje autoceste prema Pločama, odnosno Dubrovniku. Riječ je o 60 milijuna eura kojih će dio poslužiti za nastavak radova na slavonskom dijelu koridora 5c, ali i na dalmatinskom dijelu, pa će s hrvatske strane potpuno oživjeti taj koridor - kazao je u srijedu u Dubrovniku ministar financija Ivan Šuker, te dodao:

- Tamo gdje autocesta treba prijeći na bosanskohercegovačku stranu trebao bi ubrzo raditi novi granični prijelaz, jer u sustavu schengenskog režima treba točno odrediti gdje će biti novi carinski prijelaz. Ta će investicija, sigurno, veseliti vas Dubrovčane.

Visoka cijena

Prvi čovjek državnih financija tako je, po svemu sudeći, počeo novu predizbornu kampanju na hrvatskom jugu, jer je traženje europskog novca za izgradnju četiriju prometnih dionica (dvije u Slavoniji) na paneuropskom koridoru 5c, ukupne dužine oko 13 kilometara, predstavio javnosti kao cestovno približavanje Dubrovnika ostatku zemlje, premda od toga realno neće biti ništa najmanje do 2015. godine.

Naime, u planirani kredit od EBRD-a, ukupne vrijednosti čak 120 milijuna eura, uključeno je i devet kilometara nove autoceste A10 koja bi od čvora Ploče na Dalmatini (A1), planiranog istočno od Vrgorca, vodila prema granici s BiH na širem području Ljubuškog.

Po svemu sudeći, nema tu ni traga boljem povezivanju Dubrovnika s Pločama i Splitom, posebice što ni dio novca nije namijenjen za aktiviranje radova na najjužnijoj dionici Dalmatine od Dola do Dubrovnika, ili ubrzavanje izgradnje pelješkog mosta.

Prema objavljenim uvjetima, prosječna cijena izgradnje dviju novih prometnih dionica na granici Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije iznosila bi više od šest milijuna eura po kilometru, što je iznad cijene radova na pojedinim dijelovima autoceste Split-Zagreb, iako je teren kroz Liku i Dalmaciju bio znatno teži.

Manjka 300 milijuna

Sporan je i dio priče oko završetka te nove, kratke autoceste A10, jer se kao rok spominje 2012. godina, iako je u državnom programu izgradnje cesta otvaranje te prometnice predviđeno tek iza 2012. godine, jednako kao i dovršetak pelješkog mosta, te dionice Doli-Dubrovnik. Upitno je hoće li do kraja 2012. godine biti dovršen i potez u izgradnji između čvorova Ravča i Ploče, što neizravno potvrđuju i iz HAC-a. 

- Cijela dionica od čvora Ravča do čvora Ploče trebala bi biti gotova do kraja 2012., a najkasnije do ožujka 2013. godine. Nedostaje nam oko 300 milijuna kuna za to sve dovršiti, nadam se da ćemo to dobiti rebalansom proračuna ili podizanjem kredita. Dionica od Ravče do čvora Vrgorac u završnoj je fazi i mogli bismo je brzo pustiti u promet, no od toga smo odustali jer bismo cijeli promet s autoceste tada preusmjerili na ulice Vrgorca i nastao bi prometni kolaps.

- Promet ćemo pustiti kada cijela dionica do čvora Ploče bude gotova. Trenutačno na cijeloj dionici radi negdje između 300 i 400 radnika. Na cijeloj trasi od Vrgorca prema Pločama obavljeni su zemljani radovi, ali preostaje nam najteži dio posla - dovršetak tunela “Šubir” i “Prolog”, pri čemu smo već probili 80 posto tunela “Šubir” - kazao nam je Anto Filipović, direktor HAC-ove Tehničke jedinice za izgradnju autoceste.

Dionica do Vrgorca

Pri kraju je izgradnja dionice između čvorova Ravča i Vrgorac, duge 10 kilometara, u što smo se uvjerili vozeći se asfaltiranim kolnikom. Dio tog poteza je asfaltiran, a dovršen je i vijadukt “Kotezi”, najveći takav objekt na autocesti od Bosiljeva prema jugu Hrvatske.

Radnici pet tvrtki 15 mjeseci u dvije smjene gradili su vijadukt u koji je ugrađeno 56 tisuća kubika betona i 8600 tona željeza. Dug je 1214 metara, širok 27,8 metara. Od vijadukta “Kotezi” do čvora Vrgorac-Ajdanovac 50-ak radnika tvrtki “Obšivač” i “Međimurje gradnja” radi na tri vijadukta, dok radnici splitske “Grande” uređuju rubnjake.

PIŠU GORDAN ZUBČIĆ
Ahmet KALAJDŽIĆ
MATE PRIMORAC


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: Gosparmlini | Komentirano: 31. srpanj 2010. 18:46
E moj Prstacu, vidim da sa inteligencijom nisi na"ti ".

Kao prvo kazes da sami Dubrovcani trebaju izfinancirati autocestu?
A tko je financirao autocestu u ostalom dijelu Hrvatske?Pricas gluposti covjece.Lako je sada pricati kada je cijela Dalmacija povezana autocestom (sto je meni drago),osim Dubrovnika.Autocesta donosi boljitak svugdje, a tako ce biti i u Dubrovniku,bilo to tebi i europi drago ili ne.....
Sto si ti izfinancirao , a da ja nisam molim te?I sada da se ti vozis autocestom,a ja kozjim puteljkom?
Covjece, da nema Dubrovnika,nebi bilo niti nezavisne Hrvatske!!

A ovo sto govoris da gospara vise nema,da je Gruz muslimanski, a Mokosica Hercegovacka.......
Mogu ti reci samo ovako.Muslimana u Dubrovniku ima niti 2%, i oni su HRVATI muslimanske vjeroispovjesti.Sto se Hercegovaca u Mokosici tice,oni su isto tako vrlo radisni HRVATI, a djeca su im rodjena u Dubrovniku i isto tako su gospari kao i svi mi.
Za prodaju hotela Turcima,Spanjolcima,Talijanima se nemoj brinuti,jer je to tako u cijeloj Hrvatskoj.

Nego, odakle tolika mrznja i cinizam prema Dubrovniku?Da ti nije dubrovcanin jebao zenu pa da si tako bijesan?

Jeli tvoj postovani grad spojen na autocestu?Jest!!
Pa sto onda ovdje ljudima solis pamet nekakvim glupostima?

Za mene si gori od Cetnika!

Samo toliko
Komentar od: prstac | Komentirano: 31. srpanj 2010. 15:11
"Gospari", ako ste ipak gospari, nemojte se iditi.Neko je napisa da san iz Trebinja ka ćetnik.Ja ne bi zna ni na karti naći Trebinje a ne da san ja iz njega.Jedan mi je kolega kaza malopri da je u Dubrovniku bilo neko poduzeće DTS i da su ga doli zvali - društvo trebinjskih Srba.Možda je ovo prava dijagnoza uz dodatak da je Gruž muslimanski a Mokošica hercegovaćka."Gospara" u zidinama nema jer su sve pokupovali stranci na ćelu sa o nim Turćinom šta ima hotel a hotel Rixos je isto turski.Fetivi "gospari" su se raselili okolo tako da u gradu- u zidinama ne triba niti jedna skula.A ka šlag je bitka dvaju "gospara" na kavi šta samo po sebi govori kakvi su to "gospari"Ujedno za jednog je upitno odakle je bez obzira šta je možda i rodjen tu.Ali i ja san zagovara most ali je bilo uvik nekih oponenata kojima to nije po guštu pa su zvali "dubrovaćku republiku" jer in je ona dosta.E pa kad je tako ponovo tražite "republiku" ali o svon trošku,mosta van ne triba ka ni autoput a život ka Švicarska možda će i biti ako na vrbi rodi grožđe.
Splite moj ispod lipega Marjana
Splite moj di se o jubavi sanja
svak te voli,svak te jubi
jer si svakon mio i drag
svak te voli svak te jubi ......
i puno toga.
Komentar od: xing666 | Komentirano: 31. srpanj 2010. 12:27
dalje autoput i most je predizborno obećanje i na temelju toga ono bi u normalnom svijetu trebalo bit ispunjeno, konkretno meni autoput ne znači ništa jer kad idem dalje od dubrovnika idem avionom, a kad idem u split na utakmicu boli me k za autoput ionako sam taj dan cijeli slobodan
Komentar od: Europa | Komentirano: 31. srpanj 2010. 12:09
E moj Gospar...nije svako slobodno i kritično razmišljanje mržnja. Pogotovo ne protiv Dubrovnika. To je jeftina demagogija koja nikoga više ne fascinira, tim prije što se ovdje radi o preciznim pokazateljima.
Što se tiče autoputa, pa zar autoput do Ploča nije već skratio put do Dubrovnika za 4-5 sati? Koliko bi autoput od Ploča do Dubrovnika smanjio vrijeme putovanja? Prosječnom vozaču možda za 45 minuta. Jeli to vrijedno stotina milijuna eura? Jednog dana kad budem bogati kao Japan možda da.
A zašto ne kandidiraju autoput za sredstva EU? Pa nisu oni ludi bacati novac na tako nešto. Gdje je njihova korist? Nema je, vrijede samo objektivni pokazatelji tj. direktna ili indirektna dobit od toga. I naravno, ništa protiv našeg Dubrovnika, jer i Dubrovčani plaćaju i vraćaju dugove zajedno sa svim građanima Hrvatske.!
Komentar od: Moj_Stav | Komentirano: 31. srpanj 2010. 10:02
Nije mi jasno zasto Vlada ne kandidira ovu autocestu od Ploca do Dubrovnika za sredsvta iz predpistupnih EU- fondova!? Svako drugo financiranje je sigurno neisplativo, osim, kako je netko tocno primjetio, kad bi se zavrsila kompletna autocesta preko Crne Gore, Albanije pa sve do Grcke. Dubrovnik je biser, brand u pravom smislu rijeci, ali ekonomski gledano je Dubrovnik nazalost "mrtav" grad. Kad pogledate hotelierstvo, sve te hotelske kuce ili posluju na rubu rentabilnosti ili stvaraju gubitke. Sjetimo se, kad je prije nekoliko mjeseci osoblje Pucic- Palace, mali „boutiqe-hotel“, pozicioniran u srcu Dubrovnika, bio u strajku, jer mjesecima nisu dobili place. Drugih ekonoskih potencijala Dubrovnik nema, niti su se gradske vlasti pretjerano trudile da tu nesto naprave. Prava slika Dubrovnika je po meni kad dodjes u 11 mjesecu a zive duse nema, Imas osjecaj da je grad izumro. Sta mislite koliki bi bio promet na autocesti od listopada pa do svibnja? Uvjeren sam da se nebi pokrili ni troskovi osoblja, koje bi radilo na naplatnim kucicama.
Komentar od: Gosparmlini | Komentirano: 31. srpanj 2010. 8:21
Komentar od: prstac @ 30. srpanj 2010 20:42
Dubrovćani su imali svoju republiku o kojoj i sada mnogi razmišljaju.Obziron da in je diplomacija bila usmjerena ka istoku i tu su uvik imali dobre saveznike, onda je logika da traže novac tamo di imaju dobre odnose- BiH,Srbija,Turska.Uostalon cili Gruž nije "gosparski" pa neka in njihovi daju novac za autoput ali ne priko Hrvatske.Tribaju se povezati ceston sa BiH,Srbijon i dalje prema Turskoj pa će lakše Turci dolazit u svoje hotele šta imaju u Dubrovniku.Hrvatska ima svoje probleme i ne mora se bavit dubrovaćkin.

-------------------------------------------------------------------------

E moj Prstacu, koji si ti idiot!?
Ovo je najdebilniji komentar kojega sam ikada procitao.
Sve se meni cini da si ti kakav CETNIK iz Trebinja kada ovako lijepo govoris o Dubrovniku.
Gruz nije gosparski?nego ciji je?
Dubrovnik nije Hrvatska?...hahahaha....
Komentar od: Gosparmlini | Komentirano: 31. srpanj 2010. 8:17
Prstac i europa

Neznam odakle dolazi ovoliko mrznje prema Dubrovniku s vase strane.

Dubrovnik je 100% HRVATSKI grad i najzasluzniji sto uopce imamo svoju drzavu ( uz Vukovar).
Nadalje , u dubrovacko Neretvanskoj zupaniji zivi preko 120 000 stanovnika koji imaju pravo na autoput kao i ostatak Hrvatske.

U protivnome, neka Hrvatska vlada prima sve one strane predsjednike na Svetom Roku ili u Gospicu ili Karlovcu.

Sto se tice Europine teze da u Dubrovnik svejedno dolaze gosti sa avionima i cruiserima je smijesna.
Gosti sa cruisera Dubrovcanima neznace nista ,osim sto stvaraju nevidjene guzve.Od njih koristi ima samo pedesetak ljudi u uzem gradskom centru, a ostatku oni ne donose nista.
Sto se tice gosta sto dolaze avionima,oni uglavnom odsjedaju u hotelima tako da ni tu nema puno koristi od njih jer su uglavnom u "all inclusive "aranzmanima.

Najvise Dubrovcana iznajmljuje sobe i apartmane koji su sada puni samo u osmome mjesecu.Najveci krivac za to stanje je prelosa cesta i prometna izoliranost.
Autocesta je najveci PRIORITET Dubrovnika kao najveceg brenda Hrvatske!!

pozdrav




Komentar od: prstac | Komentirano: 30. srpanj 2010. 20:42
Dubrovćani su imali svoju republiku o kojoj i sada mnogi razmišljaju.Obziron da in je diplomacija bila usmjerena ka istoku i tu su uvik imali dobre saveznike, onda je logika da traže novac tamo di imaju dobre odnose- BiH,Srbija,Turska.Uostalon cili Gruž nije "gosparski" pa neka in njihovi daju novac za autoput ali ne priko Hrvatske.Tribaju se povezati ceston sa BiH,Srbijon i dalje prema Turskoj pa će lakše Turci dolazit u svoje hotele šta imaju u Dubrovniku.Hrvatska ima svoje probleme i ne mora se bavit dubrovaćkin.
Komentar od: Europa | Komentirano: 30. srpanj 2010. 20:24
A lipi moj, sve je to lipo za čut i poželit i zvuči zaista romantičarski domoljubno, ali treba biti malo i realan, zar ne?
Tko to može platiti, a kasnije i održavati? Hoćete "vi" to samo financirati? Onda nema problema..
Ali, mislim da je dosta i jedna brza cesta, bar dijelom trase.
Osim toga, zar Dubrovnik nije i bez autoputa doslovno pretrapan turistima koji dolaze avionima i kruzerima? A kakvo ti poboljšanje od autoputa još očekuješ?
Autoput bi imao smisla kad bi oko Dubrovinka živjelo bar milijun stanovnika, postojala jaka industrija, tranzit (Crna Gora i Albanija baš ne obećavaju ni jedno ni drugo). A autoput je zimi južnije od Zadra već prazan...
Prošlo je vrijeme nerealnih predizbornih obećanja, shvatit ćemo to svi, prije ili kasnije.
Komentar od: Gosparmlini | Komentirano: 30. srpanj 2010. 20:03
Komentar od: Europa @ 30. srpanj 2010 19:51
Pročitajte ovo:

http://www.index.hr/vijesti/clanak/autocesta-prema-dubrovniku-sto-juznije-to-neisplativije/504487.aspx

Ništa više ne treba komentirati, sve je jasno.
Nama je dosta autoput od Ploča, sve ostalo je financijska propast. O Peleškkom mostu ne treba trošiti riječi, tu je dosta ubaciti 2 trajekta.
-----------------------------------------------------------------

Lijepo stari moj!
A tko je ovdje "nama"?Znaci mi u Dubrovniku smo "vama"ili sto?

Ja zivim u Mlinima kraj Dubrovnika i ako je ikome potrebna dobra cesta onda je to Dubrovnik i okolica.
Sto hocete reci, da mi nismo Hrvatska? A lijepo je uzimati lovu od dubrovackog turizma jeli tako?
Sto za to dobivamo natrag

lijepi pozdrav sa Juga "nase" domovine
Komentar od: Gosparmlini | Komentirano: 30. srpanj 2010. 19:59
Boze mi oprosti,koji je ovo neznalica napisao?

citat

dionica od Ravce do Vrgorca je dovrsena ali je necemo pusiti u promet jer bi onda bila guzva u Vrgorcu!

kraj citata


.....pa dobro,,,kada sidjete sa autoceste u Ravci i idete prema Dubrovniku isto tako idete makadamom kroz sami Vrgorac!!WTF?
Komentar od: Europa | Komentirano: 30. srpanj 2010. 19:51
Pročitajte ovo:

http://www.index.hr/vijesti/clanak/autocesta-prema-dubrovniku-sto-juznije-to-neisplativije/504487.aspx

Ništa više ne treba komentirati, sve je jasno.
Nama je dosta autoput od Ploča, sve ostalo je financijska propast. O Peleškkom mostu ne treba trošiti riječi, tu je dosta ubaciti 2 trajekta.
Komentar od: Jorge | Komentirano: 30. srpanj 2010. 18:34
Dobri se vi iz Jutarnjeg, pardon, "Slobodne"....
Ako će se lova iskoristiti za nastavak autoceste od Ravče do Ploča neobično je da to ne vidite kao približavanje te iste autoceste Dubrovniku. Sam đava znade koja vam je logika.
Autocesta ide još južnije ali to nije ni "metar bliže Dubrovniku"? Svašta.