Izgradnja novog mosta do Čiova pošteno se zahuktala, u što se iz prve ruke mogu osvjedočiti svi vozači koje put nanese starom cestom prema Trogiru. Kako smo doznali od Tamare Pajić, glasnogovornice Hrvatskih cesta (HC), u prvoj fazi radova dovršena je izgradnja većine stupova budućeg mosta, s tim da ih je ostalo završiti još pet.
– Intenzivno se, u dvije smjene, subotom, nedjeljom, a ponekad i noću, grade dva stupišta na kojima se nalaze pokretni dijelovi mosta s hidrauličkim sustavom za njegovo podizanje. Nakon početnih problema u proizvodnji čelične konstrukcije, a kako bi se nadoknadilo izgubljeno, proizvodnja se trenutno odvija u čak tri proizvodna pogona – navodi naša sugovornica.
Što se tiče radova na prometnici koja od Jadranske magistrale vodi do Trogira, preko koje se i pristupa novom mostu, dovršeni su radovi na izgradnji potpornih zidova iza upornjaka, a zamijenjen je i slabo nosivi materijal. Iz HC-a doznajemo da se intenzivno radi na dovršetku rotora na spomenutoj cesti kako bi se promet u turističkoj sezoni mogao nesmetano odvijati, s obzirom na to da je planirano dovršiti radove do 15. lipnja.
I na suprotnoj, čiovskoj strani gotovi su potporni zidovi i napravljeni su svi iskopi i nasipi iza njih, uz izmještanje elektroinstalacija. Sada se polažu cijevi za novi vodovod.
Druga faza projekta uključuje izgradnju spoja od magistrale D-8 do D-315, odnosno ceste prema Trogiru, gdje je izvođač uveden u posao, a trenutno je u tijeku čišćenje trase, odnosno uklanjanje grmlja i šiblja. Isti radovi odrađeni su na spoju prometnice od Trogira do Slatina do županijske ceste koja vodi preko otoka.
– Tijekom arheološkog pregleda prve trase otkriven je do sada nepoznati lokalitet iz paleolitika, dok je tijekom raščišćavanja druge pronađena neeksplodirana minobacačka granata, koju su uklonili policijski pirotehničari.
Hrvatskom centru za razminiranje upućen je zahtjev za očitovanje o stanju miniranosti ostatka terena, zbog čega su radovi na tom dijelu obustavljeni – izvještava nas Pajić.
Most Čiovo u brojkama:
521 metar – dužina
13 metara – širina
207.881.506,01 kuna – vrijednost projekta
85 posto sredstava sufinancirano iz fondova EU-a