StoryEditorOCM
Arhivamoćni korejac

Kia Sportage - SUV od kojeg se konkurenciji ledi krv u žilama

Piše PSD.
29. listopada 2015. - 18:36
Četvrta generacija KIA-je Sportage, vrlo popularnog korejskog SUV-a, predstavljena je na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu gdje je izazvala veliko zanimanje javnosti, a na europsko tržište stiže u prvom kvartalu 2016. godine.

Novi Sportage napredniji je od aktualnog modela, pri čemu djeluje dinamičnije i svježije. Izgledom je ostao sličan sadašnjem modelu, ali ipak uz određene preinake koje će obilježiti četvrtu generaciju korejskog SUV-a.

Korejski SUV četvrte generacije ipak je nešto veći od aktualnog modela jer je duži 40 milimetara pa sada ima 4480 mm, a uz to je i međuosovinski razmak produžen za 30 mm (2670 mm). Pri tome su širina i visina ostali isti, što znači 1885 x 1635 mm.

Međutim, zahvaljujući povećanoj dužini i međuosovinskom razmaku, unutrašnjost je dobila na komforu tako da putnici sada imaju više mjesta, dok je istovremeno profitirao i prtljažnik koji je povećan s osnovnih 465 litara obujma na 503 litre. Pri tome je i otpor zraka smanjen sa 0,35 na 0,33, što je vrlo dobar rezultat za jedno vozilo iz SUV segmenta.



Interijer korejskog SUV-a je potpuno nov, s visokom kvalitetom materijala i preciznom završnom obradom. Dizajn instrument ploče dijeli se u dvije zone – zaslona i kontrole. Putnici informacije mogu vidjeti na vozačevoj instrument ploči, ali i dodatno preko novog 7 ili 8-inčnog zaslona smještenog u središtu armaturne ploče.

Kompaknti SUV, koji se proizvodi u Slovačkoj, u tvornici u Žilini, gdje čini preko 50 posto proizvodnje, opremljen je jednim turbobenzinskim 1.6-litrenim T-GDi motorom s dvije izlazne snage, te sa dva turbodizelaša obujma 1.7 i 2.0 litre.

Slabiji turbobenzinac raspolaže sa 132 konjske snage i okretnim momentom od 161 Nm, a poznat je iz treće generacije Sportagea.

Međutim, puno snažniji i „paperniji“ je novi 1.6-litreni T-GDI agregat koji istiskuje 177 KS uz okretni moment od 265 Nm između 1500 i 4500 „điri“. S ovim motorom će prvi put biti uparen i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (DTC) koji je za sada namijenjen isključivo ovom turbobenzincu.



Što se tiče dizelskih agregata, slabiji je 1.7-litreni CRDi turbodizelaš sa 116 KS koji se prenosi iz prethodnog modela, ali naravno uz određena poboljšanja.

Turbodizelaš 2.0-litreni CRDI dolazi s dvije izlazne snage, pri čemu slabiji ima 136 KS i okretni moment od 373 Nm, dok snažniji istiskuje 185 KS uz okretni moment od gotovo „kamionskih“ 400 Nm.

Svi raspoloživi motori dolaze u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili automatskim s istim brojem prijenosa. Sportage će se i dalje nuditi samo s prednjim pogonom ili pogonom na sve kotače.

Novi Sportage prava je riznica sigurnosnih sustava, kao i sustava pomoći vozaču. To se naročito odnosi na sigurnost putnika i pješaka, jer korejski SUV ima veliki broj zračnih jastuka, te ostalih sustava aktivne i pasivne sigurnosti poput ABS-a, VSC-a (KIA-in ESP)...

Preporučena početna cijena u Njemačkoj trebala bi biti oko 24.000 eura, a s obzirom na naše namete i državna davanja ne bi nikoga iznenadilo da cijena u Hrvatskoj bude i puno viša.

Zdravko Juričko, foto: Kia
Vanjski izgled

Što se tiče samo izgleda, već na prvi pogled vidi se da je maska hladnjaka preoblikovana po uzoru na KIA-ine modele Cee’d, Rio, Carens i Picanto. Istodobno, prednja svjetla su podignuta na višu poziciju i odvojena od maske. Stražnji dio uz karakterističan krovni spojler dobio je novi branik, a redizajnirana su i stražnja vrata prtljažnika.

Stražnja svjetla su sa suvremenijom LED tehnologijom, te su manja od aktualne verzije. Gledano sa strane bočna silueta se sužava i spušta prema stražnjem dijelu automobila.

Izgled poboljšavaju alu felge koje mogu biti veličine 17, 18 i 19 cola. Novost je da je s četvrtom generacijom Sportagea uveden i GT line paket opreme koji automobilu daje sportski izgled.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 19:27