Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Bandiću u vikendici kraj Samobora našli tajnu kolekciju slika. Sad se s njima napokon može - slikat. Trogiranin

Detalji o usluzi >

Dubrovnik

Objavljeno 04.11.2009. u 21:33

samo jedna smjena

OBILAZAK AUTOCESTE RAVČA-PLOČE S GLAVNIM INŽENJEROM Novac usporio izgradnju autoceste

Dužina dionice  od Ravče do čvora Ploče1 je 21 km, a od čvora Ploče1 do Karamatića 6 km. Na toj dionici ima 13 vijadukata u dužini od 5210 metara, te 5 tunela u dužini od 3640 metara, objašnjava Matić najzahtjevniju dionica od Zagreba do Dubrovn
Dužina dionice  od Ravče do čvora Ploče1 je 21 km, a od čvora Ploče1 do Karamatića 6 km. Na toj dionici ima 13 vijadukata u dužini od 5210 metara, te 5 tunela u dužini od 3640 metara, objašnjava Matić najzahtjevniju dionica od Zagreba do Dubrovnika

Glavni inženjer Milan Matić                   Mate Primorac / EPEHA
Vijest o tome da bi se radovi na autocesti od Ravče do Ploča mogli ugasiti nagnala nas je da provjerimo u kojoj je fazi izgradnje ta dionica, a u njezin obilazak krenuli smo s glavnim inženjerom Milanom Matićem.

Dok smo se vozili prema početku gradilišta na Ravči, razgovarali smo i o razlozima promjene trase kroz vrgoračku krajinu.

- Ne znam vam uistinu zašto je došlo do promjene trase, znam samo da je ovo užasno težak teren za gradnju - kaže nam Matić, te nam daje podatke za ovu dionicu na kojoj radi devet izvođača sa svojim kooperantima, oko 550 radnika.

- Dužina dionice od Ravče do čvora Ploče1 je 21 km, a od čvora Ploča1 do Karamatića 6 km. Na toj dionici imamo 13 vijadukata u dužini od 5210 metara, te 5 tunela u dužini od 3640 metara - objašnjava Matić, dodavši da je ovo zasigurno najzahtjevnija dionica autoceste od Zagreba do Dubrovnika.

Naime, po Vrgorcu se već duže vrijeme spekulira kako je glavni razlog promjene trase gradnja velike poduzetničke zone na Novim Selima kod Metkovića, koja bih trebala niknuti na spoju budućeg koridora 5c i autoceste A1, ali bi i zbog njezina održavanja prvobitna trasa kroz Rilić tijekom zimskih mjeseci bila izložena ledu i snijegu u velikoj dužini.

Završna faza

Od Ravče do prvog vijadukta „Gradina“ autocesta je u završnoj fazi, nedostaje samo asfalt, onda se počinju redati vijadukti i tuneli do Vrgorca. Na samo 10 km imamo pet vijadukata i jedan tunel. Obilazimo svaki, inženjer nam o svakom daje podatke, zaustavljamo se kod vijadukta „Šare“ , gdje susrećemo predsjednika MO Kokorići Miću Pervana, koji traži rješenje kako u svoje selo doći sigurno automobilom kada ga poplave odvoje od svijeta.

- „Šare“ su vam specifičan vijadukt. Tu radimo tehniku naguravanja koju smo primjenjivali u Rašćanima. U nas malo tvrtki vlada ovom tehnologijom - ističe Matić.

A onda stižemo do građevinskog čuda, vijadukta „Kotezi“ koji se prostire preko cijelog polja Bunine. Na njemu je pet tvrtki radilo 15 mjeseci u dvije smjene. To je najduži vijadukt od Bosiljeva prema jugu Hrvatske.

Dužina mu je 1214 metara, a širina 27,8 metara. U njega je utrošeno 56 tisuća kubika betona i 8600 tona željeza. Sastoji se od 320 nosača i 64 ploče, a visina mu je stupova od 15 do 36 metara. Pitamo inžinjera hoće li se slikati na vijaduktu.

- Ma ni slučajno, ne volim vam se ja reklamirat - govori nam ovaj skromni momak iz Biograda, te dodaje kako ćemo se zasigurno do kraja godine provozati preko njega.

Nova radna mjesta

Po onom što smo vidjeli, dionica od Ravče do Vrgorca u dužini od 10 km je pri kraju. Ako bude novca za nastavak radova, ona bi se trebala pustiti u promet do kraja 2010. godine, a ako ne bude, vjerojatno tek za kraj 2011. godine.

O dinamici radova ovisi i otvaranje HAC-ova centra za održavanje autoceste na „Ajdanovcu“ u kojem bi trebalo biti otvoreno 50-ak novih radnih mjesta. Na dionici od Vrgorca do čvora Ploče1 zemljani radovi su u završnoj fazi. Najzahtjevniji objekti su dva tunela „Mali Prolog“ i „Šubir“ u dužini od dva kilometra.

O tome kada bi se ta dionica mogla završiti nezahvalno je prognozirati, jer sve opet ovisi o novcu. Sada se na cijeloj dionici radi u jednoj smjeni, a prije ove krize radilo se u dvije, neke tvrke čak i u tri smjene.

Najbolji pokazatelj da su radovi stali jest promet vrgoračkih ugostitelja, koji su do jučer zadovoljno trljali ruke svojim inkasom. Odlaskom radnika posao je u njihovim lokalima upola pao.


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: korda | Komentirano: 5. studeni 2009. 9:55
Ne, ne razumi ovo nitko. Pari da su u "Prvana" popili barilo vina i onda poceli cakulat.
Komentar od: MAOZEDUNG | Komentirano: 5. studeni 2009. 9:38
..STVARNO OVE NAZOVI..NOVINARĆIĆE BI TREBALO POSLAT U LUDNICU..OSNOVNU ŠKOLU..NEKU ŠALU..BILO DI,JER OVO ŠTA ONI TRKELJAJU JE VIŠE NE PROBAVLJIVO..
Komentar od: bpclub | Komentirano: 5. studeni 2009. 8:01
A gdje Gosp.Marić radi? HAC ili....
Komentar od: vagabundic | Komentirano: 5. studeni 2009. 1:27
Kaze ing Matic da cemo se provozat vijaduktum do kraja godine, a za cijelu dionicu do kraja 2010 ili 2011?

"Ma ni slučajno, ne volim vam se ja reklamirat - govori nam ovaj skromni momak iz Biograda, te dodaje kako ćemo se zasigurno do kraja godine provozati preko njega.
Po onom što smo vidjeli, dionica od Ravče do Vrgorca u dužini od 10 km je pri kraju. Ako bude novca za nastavak radova, ona bi se trebala pustiti u promet do kraja 2010. godine, a ako ne bude, vjerojatno tek za kraj 2011. godine."
Jeli ovo netko razumije?