Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Nogomet je skup hobi, a Splićani para nemaju... Cici

Detalji o usluzi >

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Nogomet je skup hobi, a Splićani para nemaju... Cici

Detalji o usluzi >

Zadar

Objavljeno 01.04.2012. u 15:20

UNSKA PRUGA Za sanaciju treba 15 milijuna kuna, ali HŽ-u to zasad nije u planu

Unska pruga  od Knina do Martin Broda u duljini od šezdesetak kilometara zatvorena je za promet jer na pojedinim dijelovima nije sigurna za vožnju vlakova. Troškovi nužne sanacije nakon koje bi vlakovi mogli voziti smanjenom brzinom iznosili bi ok
Predsjednik RH Ivo Josipović je početkom ovog tjedna prilikom posjeta gradilištu nove luke Gaženica rekao kako je prilikom jednog svog putovanja u BiH s premijerom Unsko-sanskog kantona Hamdijom Lipovačom razgovarao i o mogućnosti otvaranja Unske pruge.

Rekao je kako je ta pruga djelomično u funkciji, ali bi je temeljito trebalo renovirati. Postoji dobra volja s obje strane i to je uistinu jedan od projekata još od prošle Vlade koji bi mogao ići u realizaciju, rekao je Josipović.

Razgovor Josipović - Lipovača dogodio se točno prije godinu dana i otada je napravljeno vrlo malo na otvaranju ove pruge iako se još tada govorilo da bi se otvaranje moglo realizirati u roku samo tri mjeseca. Unskom prugom od Splita ili od Zadra do Zagreba ima 400 kilometara, Lička pruga je oko 100 kilometara duža.

Ukupna duljina pruge u BiH je nešto manje od 140 kilometara, a u Hrvatskoj oko 260 kilometara, a u potpunosti je elektrificirana do Splita 1987. godine. U bivšoj državi Unska pruga je bila jedna od najfrekventnijih, zahvaljujući njoj luke Splita, Šibenika i Zadra imale su brzu vezu s unutrašnjosti i specijalizirale su se za pojedine vrste tereta.

No nakon rata nove države su se posvetile gradnji brzih cesta i autocesta, a ova pruga koja često prelazi preko granice, pala je u zaborav. Neko je vrijeme, istina, bila otvorena za teretni promet, no i od toga se odustalo.

A bez obnove prometa Unskom prugom upitan je gospodarski zamah u Dalmaciji, upitna je računica gradnje nove velike kontejnerske luke u zadarskoj Gaženici jer je Lička pruga duža i još nekvalitetnija ma koliko se u nju u ovih petnaestak godina uložilo. Prijevoz kontejnerskog tereta cestom je, naravno, još skuplji.

Političari obišli trasu pruge

Prošle godine nakon sastanka Josipović - Lipovača zajednička komisija je obišla trasu pruge. Ustanovilo se da je relacija Bihać - Martin Brod (na granici s Hrvatskom) u dobrom stanju, da je na dijelu od Martin Broda do Knina jedino nekih pola kilometra u slabijem stanju zbog odrona kamenja.

Kakvo je stanje nakon ove teške zime nije poznato. Pitali smo u Hrvatskim željeznicama što se konačno planira s ovim pravcem i dobili vrlo suzdržan odgovor.

- Unska pruga od Knina do Martin Broda u duljini od šezdesetak kilometara zatvorena je za promet jer na pojedinim dijelovima nije sigurna za vožnju vlakova. Troškovi nužne sanacije nakon koje bi vlakovi mogli voziti smanjenom brzinom iznosili bi oko četiri milijuna kuna, a troškovi potpune sanacije oko 15 milijuna kuna. No, sredstva za izvedbu sanacije nisu planirana ni 2012. ni u srednjoročnom razdoblju, kaže glasnogovornica HŽ infrastruktura Zdenka Francetić. 

Dakle, ne radi se o nekom velikom iznosu potrebnom za sanaciju pruge, tih 15 milijuna kuna sigurno ne bi trebali predstavljati problem, ali to nije ni u srednjoročnom planu HŽ-a, iako je lukama u Dalmaciji ova pruga bila prijeko potrebna. Stvar je političke volje da se Unska pruga ponovno otvori, a nje zasad nema.

Edvard Šprljan


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: sttipe | Komentirano: 1. travanj 2012. 20:12
ispravak netočnog navoda;elektrificirana je do KNINA..od knina prema splitu triba napravit novu prugunajbolje relacijom knin-sinj-dugopolje-vučevica..i kolodvor ostavit iza kozjaka..to je solucija u kojoj kaštelanski tunel ide kroz kozjak u sućurcu ne u kambelovcu,i od škvera ide most na kaštela,pa ravno cesta na tunel i iza tunela na željeznički kolodvor..tad će iz sjeverne luke kolodvor bit na 5km..od sinja se može napravit pruga prema pločama..do tamo ide pruga iz bosne i tada dalmatinske pruge nebi bile slipo crivo..kad-tad bi e.unija napravila prugu od ploča na crnu goru i makedoniju..pruga koju sad imamo priko sadina i kaštela nije niti za manevarke i nesigurnija je od one unutar jugovinila..