StoryEditorOCM
Dalmacijapuževim koracima

PUSTOŠ NA GRADILIŠTU Brzu cestu kroz Kaštela grade samo dvojica-trojica radnika!?

Piše PSD.
20. listopada 2011. - 23:07
Iako su iz Hrvatskih cesta prije mjesec i pol najavili intenzivan nastavak izgradnje druge poddionice brze ceste kroz Kaštela, od Kaštel Staroga do čvora Plano, obećanja su, ako je suditi po stanju na terenu, ostala tek na lijepim riječima.

U rok završetka planiran najkasnije za svibanj sljedeće godine vjeruju samo oni naivniji, jer na gradilištu nema ni žive duše. Tek se, doduše, usporenim tempom gradi pothodnik u Rudinama, a sve ostalo - stoji.

Dva, tri radnika, koliko smo ih zatekli na gradilištu dugom 4,2 kilometra, nisu bila raspoložena za razgovor.

Tek su kazali kako se nešto ipak radi, ali doduše iznimno sporo. Građani su uvjereni kako za intenzivniji nastavak radova nema novca, što dokazuje pustoš na gradilištu.

- Pa sjetite se radova u Kaštel Sućurcu! Tamo je svaki dan, bila kiša ili nevrijeme, na gradilištu bilo najmanje trideset bagera. Radilo se sa svih strana. Jesu li dobro napravili, u to neću ulaziti, jer nisam stručan. No, činjenica je da se radilo.

Ivan Bralić: Nikada nisam vidio više od dva bagera

Ovdje, otkako su počeli radovi, a ima sigurno više od dvije godine, nisam vidio više od dva bagera na cijelom gradilištu. I to vam je dokaz da se nema, da se radi, eto tek toliko da se vidi - kazuje nam Ivan Bralić iz Rudina.

Tako je posve neizvjesno kada će se završiti 200 milijuna eura vrijedan projekt izgradnje 50 kilometara duge četverotračne brze ceste od Trogira do Omiša, za čiji je završetak planiran kraj 2008. godine, to više što su do danas u promet puštena tek 4,2 kilometra od Solina do Kaštel Gomilice.

Nastave li se s intenzitetom kakav je sada, cijela dionica kroz Kaštela neće biti završena ni do 2015. godine.

A trebala je davnih dana, jer je najkritičniji dio obilaznice upravo na dijelu kroz Kaštela: prosječno njome prođe oko 25 tisuća automobila dnevno, ljeti i više od 40 tisuća.

Drame na kaštelanskoj magistrali bilježile su se cijelog ovog ljeta, posebno vikendima, kada su kilometarske kolone bile svakodnevica. I danas, posebno za vrijeme kišnih dana, postavljena signalizacija, ali i brojni priključci na cestu stvaraju gužve, dok prometne nezgode uzrokuju pravi kaos.

Berket: Oskudica novca najgore se odrazila na Kaštela

Unatoč činjenici da su iz Hrvatskih cesta najavili čak početak izgradnje treće poddionice za prvu polovicu iduće godine, gradonačelnik Joško Berket još je jednom ponovio kako mu nije jasno zbog čega dionica s tolikim protokom vozila nije dobila veći prioritet.

- Očito je kako se oskudica novca najgore odrazila na Kaštela - kazao je Berket.

Podsjetimo, zadnje obećanje ministra prometa Božidara Kalmete, koji je kazao kako će se prometnica dovršiti do 2012. godine, zasigurno se neće ostvariti, jer su i aktivnosti na otkupu zemljišta zbog novca potpuno zaustavljene a i radove bi mogao zahvatiti jednak scenarij.

Bezbroj puta na probleme i opasnost ceste kroz grad podno Kozjaka upozoravao je sudski vještak Stanko Smodlaka, kao i načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa PU Splitsko-dalmatinske Jozo Šitum, a oni tvrde da je kaštelanski dio Magistrale i danas jedna od najopasnijih cestovnih dionica u državi - brojka od više od stotinu poginulih u 11 godina, kazano je, potvrđuju da se radi o najsmrtonosnijem pravcu na hrvatskim cestama.

jakov žarko / Snimio nikola vilić / cropix

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 18:31