stdClass Object ( [id] => 112340 [title] => Talijanski eurofighteri čuvat će hrvatsko nebo [alias] => talijanski-eurofighteri-cuvat-ce-hrvatsko-nebo [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo sada je najslabija zračna karika istočnog krila NATO-ova saveza. Nesrećom za vrijeme vojne vježbe u Slunju, u kojoj su se srušila dva MiG-a 21 HRZ-a, operativni dio borbene avijacije sada je, s četiri, spao na samo dva MiG-a sposobna za zadaće kontrole zračnog prostora.

Posljedično tome, otvara se pitanje može li Hrvatska kao članica Sjevernoatlantskog saveza ispunjavati zadaće kontrole i nadzora svojeg neba, kao i presretanje mogućih uljeza na nebu.

Slovenski primjer

U Glavnom stožeru OSRH, nakon nesreće u kojoj je nestala polovina ispravne borbene avijacije, već sa zebnjom očekuju upit iz sjedišta NATO-a u Bruxellesu o sadašnjim mogućnostima HRZ-a. Ako hrvatski odgovor bude na tragu nemogućnosti kvalitetne kontrole zračnog prostora, hrvatsko će se nebo morati prepustiti jednoj od članica NATO-a, prema stručnim krugovima, najvjerojatnije Italiji.

Pred kraj predsjedničkoga mandata, Stjepan Mesić je kao vrhovni vojni zapovjednik, prema pisanju medija, najavio mogućnost da hrvatsko nebo nadziru strani zrakoplovi.

Dva su europska primjera prepuštanja svojeg neba tuđem zrakoplovstvu. Prvi su primjer baltičke zemlje (Estonija, Litva i Latvija) nad čijim se nebom svaka četiri mjeseca rotiraju zrakoplovi članica Saveza, a upravo ovih dana palicu nadzora preuzimaju mlažnjaci F-4 Deutsche Luftwaffea. Slovensko nebo čuva se iz talijanskih baza Aviano i Cervia, a u pravilnim intervalima izmjenjuju se talijanski i američki zrakoplovi F-16.

Prema relevantnim izvorima, Slovenija na godišnjoj razini nadzor svojeg neba plaća 35 milijuna eura, a otprilike toliko izdvajaju i baltičke zemlje. Kako se može čuti iz slovenskih vojnih krugova, gorko se kaju i razmišljaju o nabavi eskadrile lakih borbenih zrakoplova. Kao hitno rješenje, s 35 milijuna eura HRZ ovog trenutka može remontirati sve postojeće MiG-ove, te kupiti dva kompletno remontirana i tehnički nadograđena MiG-a 21 u Rumunjskoj.

Vojni analitičar Igor Tabak kaže da je pad MiG-ova kod Slunja još jedan dokaz da konačno treba prestati s kratkoročnim rješenjima u nabavi HRZ-a.

− HRZ-u treba dugoročan potez, a to je zrakoplov koji iduća četiri desetljeća može kontrolirati zračni prostor. Polovni američki F-16 ili francuski mirage dobri su zrakoplovi za razdoblje od 10 do 15 godina, ali nakon toga smo opet pred odlukom o nabavi zrakoplova. Na žalost, struka je u Hrvatskoj podređena politici, koja uglavnom donosi štetne odluke − kaže analitičar Tabak.

− Prepuštanje neba nekom drugom bila bi katastrofalna odluka, koja bi u smeće bacila dvadeset godina ulaganja, muke i truda uloženog u HRZ − smatra analitičar Tabak.

Bivši zapovjednik HRZ-a i PZO-a general Josip Čuletić kaže da Hrvatska mora nadzirati svoj teritorij te imati, kako je rekao, vojnika na moru, kopnu i u zraku.

− Jednom kad se izgubi borbeni dio zrakoplovstva, teško ga je poslije oživiti. Nisam siguran o trenutačnoj ugrozi zračnog prostora, no za ozbiljnije zadaće, tipa ostvarivanja zračne prevlasti i slično, HRZ nema snage. HRZ je sada grana Oružanih snaga iznimno niske borbene vrijednosti. Na žalost, ovaj događaj neće ubrzati proces nabave novih letjelica.

S druge strane, držim da nema govora o lošem održavanju MiG-ova. Naši tehničari daju sve od sebe i vrlo su sposobni. No, nakon mnogo sati leta, a po zakonu velikih brojeva, nešto se jednostavno dogodi, neovisno o tome je li zrakoplov nov ili star − stav je nekadašnjeg prvog čovjeka hrvatskih zračnih snaga.

Denis KRNIĆ

Piloti pušteni kućama

Dvojica pilota MIG-a 21 u petak poslijepodne su puštena iz KB Dubrava, u koju su nakon nesreće primljeni s lakšim ozljedama. Inače, pilote su u bolnici posjetili premijerka Jadranka Kosor i ministar obrane Branko Vukelić, načelnik Glavnog stožera OSRH general zbora Josip Lucić, te savjetnik predsjednika Zlatko Gareljić.  S. Du.

Tri opcije za budućnost

Pred hrvatskim vojnim i političkim vrhom sada su tri mogućnosti. Prvo, kupiti polovne zrakoplove ili hitno remontirati preostale MiG-ove, što znači da će se za nekoliko godina zrakoplovi ponovno kupovati.

Drugo, nabaviti nove letjelice koje će u sljedećih 40 godina čuvati hrvatsko nebo i more, te biti dugoročan pouzdan saveznik NATO-ova zrakoplovstva.
Treća je mogućnost − ujedno i najlošija jer vodi prema nestanku HRZ-a kao lovačkoga zrakoplovstva − prepuštanje kontrole neba nekoj od susjednih zemalja.

Marija Klipa: Malo sam u šoku

− Malo sam u šoku, svega se sjećam, boli me − kratko je novinarima rekla Marija Klipa (69), žena koja je teško stradala u nesreći dvaju MiG-ova HRZ-a, kad je oko 14 sati napuštala bolnicu u Ogulinu. Naime, nakon operacije lijeve ruke i vađenja gelera, na zahtjev obitelji prebačena je u zagrebačku bolnicu “Rebro” iako je u stabilnom stanju i nije životno ugrožena. Njezina kći zahvaljuje ogulinskim liječnicima, ali smatra da će njezina majka u Zagrebu dobiti kvalitetniju skrb.

Ogulinski liječnici objasnili su da je ozljeda lijeve nadlaktice bila najteža jer je bila gotovo potpuno smrskana i za amputaciju, no četverosatnom operacijom ruka joj je spašena. Iz tijela nesretne žene izvađeni su brojni geleri, no dosta ih je i ostalo, a njihovo će uklanjanje uslijediti kad joj se stabilizira opće zdravstveno stanje.

Ozlijeđenu Mariju posjetio je Zlatko Gareljić, savjetnik predsjednika RH za vojna pitanja.

Bagarić: Neka povjerenstvo odradi svoj posao

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) i Protuzračne obrane (PZO) general bojnik Vlado Bagarić odbio je iznositi bilo kakva nagađanja o uzrocima pada hrvatskih MIG-ova 21, ističući kako je oformljeno povjerenstvo koje istražuje ovaj događaj te da ne želi ništa prejudicirati.
Istaknuo je da su svi obavezni surađivati s tim povjerenstvom te da je formirana i posebna radna skupina ako povjerenstvu bude potrebna dodatna pomoć.

Zapovjednik HRZ-a i PZO je rekao da su u formaciji letjela četiri MIG-a 21, a da su se prva dva srušila. Pojasnio je da su nazočni na vježbi preko radija mogli čuti međusobne razgovore pilota, a povik ‘iskači, iskači’, koji se također mogao čuti, uputio je treći pilot u formaciji.

Rekao je da će piloti koji su se jučer srušili kod Slunja dati iskaz istražnom povjerenstvu kada im to odobre liječnici. Također, istraga će utvrditi od čega je ranjena žena na tlu, od dijelova zrakoplova ili od ubojitih sredstava, dodao je.  S. DUKIĆ

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => U Glavnom stožeru OSRH sa zebnjom očekuju upit iz sjedišta NATO-a u Bruxellesu o sadašnjim mogućnostima HRZ-a. Ako hrvatski odgovor bude na tragu nemogućnosti kvalitetne kontrole zračnog prostora, hrvatsko će se nebo morati prepustiti jednoj od članica NA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => slomljena krila kakva je budućnost HRZ-a, koji nakon nesreće nad slunjem postaje najslabija karika istočnog dijela NATO saveza [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2010-09-25 16:58:09 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2010-09-26 17:11:20 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2010-09-26 17:02:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 9165 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8335541 Threads: 3 Questions: 1711217851 Slow queries: 5108668 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 113150502 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/talijanski-eurofighteri-cuvat-ce-hrvatsko-nebo-112340 [printLink] => /vijesti/hrvatska/talijanski-eurofighteri-cuvat-ce-hrvatsko-nebo-112340?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 101234 [name] => Hrvatskoratnozrakoplovstvo [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatskoratnozrakoplovstvo [link] => /tag/hrvatskoratnozrakoplovstvo ) [1] => stdClass Object ( [id] => 348129 [name] => hrz [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrz [link] => /tag/hrz ) [2] => stdClass Object ( [id] => 222906 [name] => morh [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => morh [link] => /tag/morh ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => U Glavnom stožeru OSRH sa zebnjom očekuju upit iz sjedišta NATO-a u Bruxellesu o sadašnjim mogućnostima HRZ-a. Ako hrvatski odgovor bude na tragu nemogućnosti kvalitetne kontrole zračnog prostora, hrvatsko će se nebo morati prepustiti jednoj od članica NA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => slomljena krila kakva je budućnost HRZ-a, koji nakon nesreće nad slunjem postaje najslabija karika istočnog dijela NATO saveza [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Talijanski eurofighteri čuvat će hrvatsko nebo [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-21-19-16-18-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => templates/site/images/no_image.png [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [galleryCount] => 0 [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo sada je najslabija zračna karika istočnog krila NATO-ova saveza. Nesrećom za vrijeme vojne vježbe u Slunju, u kojoj su se srušila dva MiG-a 21 HRZ-a, operativni dio borbene avijacije sada je, s četiri, spao na samo dva MiG-a sposobna za zadaće kontrole zračnog prostora.

Posljedično tome, otvara se pitanje može li Hrvatska kao članica Sjevernoatlantskog saveza ispunjavati zadaće kontrole i nadzora svojeg neba, kao i presretanje mogućih uljeza na nebu.

Slovenski primjer

U Glavnom stožeru OSRH, nakon nesreće u kojoj je nestala polovina ispravne borbene avijacije, već sa zebnjom očekuju upit iz sjedišta NATO-a u Bruxellesu o sadašnjim mogućnostima HRZ-a. Ako hrvatski odgovor bude na tragu nemogućnosti kvalitetne kontrole zračnog prostora, hrvatsko će se nebo morati prepustiti jednoj od članica NATO-a, prema stručnim krugovima, najvjerojatnije Italiji.

Pred kraj predsjedničkoga mandata, Stjepan Mesić je kao vrhovni vojni zapovjednik, prema pisanju medija, najavio mogućnost da hrvatsko nebo nadziru strani zrakoplovi.

Dva su europska primjera prepuštanja svojeg neba tuđem zrakoplovstvu. Prvi su primjer baltičke zemlje (Estonija, Litva i Latvija) nad čijim se nebom svaka četiri mjeseca rotiraju zrakoplovi članica Saveza, a upravo ovih dana palicu nadzora preuzimaju mlažnjaci F-4 Deutsche Luftwaffea. Slovensko nebo čuva se iz talijanskih baza Aviano i Cervia, a u pravilnim intervalima izmjenjuju se talijanski i američki zrakoplovi F-16.

Prema relevantnim izvorima, Slovenija na godišnjoj razini nadzor svojeg neba plaća 35 milijuna eura, a otprilike toliko izdvajaju i baltičke zemlje. Kako se može čuti iz slovenskih vojnih krugova, gorko se kaju i razmišljaju o nabavi eskadrile lakih borbenih zrakoplova. Kao hitno rješenje, s 35 milijuna eura HRZ ovog trenutka može remontirati sve postojeće MiG-ove, te kupiti dva kompletno remontirana i tehnički nadograđena MiG-a 21 u Rumunjskoj.

Vojni analitičar Igor Tabak kaže da je pad MiG-ova kod Slunja još jedan dokaz da konačno treba prestati s kratkoročnim rješenjima u nabavi HRZ-a.

− HRZ-u treba dugoročan potez, a to je zrakoplov koji iduća četiri desetljeća može kontrolirati zračni prostor. Polovni američki F-16 ili francuski mirage dobri su zrakoplovi za razdoblje od 10 do 15 godina, ali nakon toga smo opet pred odlukom o nabavi zrakoplova. Na žalost, struka je u Hrvatskoj podređena politici, koja uglavnom donosi štetne odluke − kaže analitičar Tabak.

− Prepuštanje neba nekom drugom bila bi katastrofalna odluka, koja bi u smeće bacila dvadeset godina ulaganja, muke i truda uloženog u HRZ − smatra analitičar Tabak.

Bivši zapovjednik HRZ-a i PZO-a general Josip Čuletić kaže da Hrvatska mora nadzirati svoj teritorij te imati, kako je rekao, vojnika na moru, kopnu i u zraku.

− Jednom kad se izgubi borbeni dio zrakoplovstva, teško ga je poslije oživiti. Nisam siguran o trenutačnoj ugrozi zračnog prostora, no za ozbiljnije zadaće, tipa ostvarivanja zračne prevlasti i slično, HRZ nema snage. HRZ je sada grana Oružanih snaga iznimno niske borbene vrijednosti. Na žalost, ovaj događaj neće ubrzati proces nabave novih letjelica.

S druge strane, držim da nema govora o lošem održavanju MiG-ova. Naši tehničari daju sve od sebe i vrlo su sposobni. No, nakon mnogo sati leta, a po zakonu velikih brojeva, nešto se jednostavno dogodi, neovisno o tome je li zrakoplov nov ili star − stav je nekadašnjeg prvog čovjeka hrvatskih zračnih snaga.

Denis KRNIĆ

Piloti pušteni kućama

Dvojica pilota MIG-a 21 u petak poslijepodne su puštena iz KB Dubrava, u koju su nakon nesreće primljeni s lakšim ozljedama. Inače, pilote su u bolnici posjetili premijerka Jadranka Kosor i ministar obrane Branko Vukelić, načelnik Glavnog stožera OSRH general zbora Josip Lucić, te savjetnik predsjednika Zlatko Gareljić.  S. Du.

Tri opcije za budućnost

Pred hrvatskim vojnim i političkim vrhom sada su tri mogućnosti. Prvo, kupiti polovne zrakoplove ili hitno remontirati preostale MiG-ove, što znači da će se za nekoliko godina zrakoplovi ponovno kupovati.

Drugo, nabaviti nove letjelice koje će u sljedećih 40 godina čuvati hrvatsko nebo i more, te biti dugoročan pouzdan saveznik NATO-ova zrakoplovstva.
Treća je mogućnost − ujedno i najlošija jer vodi prema nestanku HRZ-a kao lovačkoga zrakoplovstva − prepuštanje kontrole neba nekoj od susjednih zemalja.

Marija Klipa: Malo sam u šoku

− Malo sam u šoku, svega se sjećam, boli me − kratko je novinarima rekla Marija Klipa (69), žena koja je teško stradala u nesreći dvaju MiG-ova HRZ-a, kad je oko 14 sati napuštala bolnicu u Ogulinu. Naime, nakon operacije lijeve ruke i vađenja gelera, na zahtjev obitelji prebačena je u zagrebačku bolnicu “Rebro” iako je u stabilnom stanju i nije životno ugrožena. Njezina kći zahvaljuje ogulinskim liječnicima, ali smatra da će njezina majka u Zagrebu dobiti kvalitetniju skrb.

Ogulinski liječnici objasnili su da je ozljeda lijeve nadlaktice bila najteža jer je bila gotovo potpuno smrskana i za amputaciju, no četverosatnom operacijom ruka joj je spašena. Iz tijela nesretne žene izvađeni su brojni geleri, no dosta ih je i ostalo, a njihovo će uklanjanje uslijediti kad joj se stabilizira opće zdravstveno stanje.

Ozlijeđenu Mariju posjetio je Zlatko Gareljić, savjetnik predsjednika RH za vojna pitanja.

Bagarić: Neka povjerenstvo odradi svoj posao

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) i Protuzračne obrane (PZO) general bojnik Vlado Bagarić odbio je iznositi bilo kakva nagađanja o uzrocima pada hrvatskih MIG-ova 21, ističući kako je oformljeno povjerenstvo koje istražuje ovaj događaj te da ne želi ništa prejudicirati.
Istaknuo je da su svi obavezni surađivati s tim povjerenstvom te da je formirana i posebna radna skupina ako povjerenstvu bude potrebna dodatna pomoć.

Zapovjednik HRZ-a i PZO je rekao da su u formaciji letjela četiri MIG-a 21, a da su se prva dva srušila. Pojasnio je da su nazočni na vježbi preko radija mogli čuti međusobne razgovore pilota, a povik ‘iskači, iskači’, koji se također mogao čuti, uputio je treći pilot u formaciji.

Rekao je da će piloti koji su se jučer srušili kod Slunja dati iskaz istražnom povjerenstvu kada im to odobre liječnici. Također, istraga će utvrditi od čega je ranjena žena na tlu, od dijelova zrakoplova ili od ubojitih sredstava, dodao je.  S. DUKIĆ

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] => [OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/talijanski-eurofighteri-cuvat-ce-hrvatsko-nebo-112340 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=d66b9093663a355bfdde020e156f4f72a6eaad96 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Talijanski+eurofighteri+%C4%8Duvat+%C4%87e+hrvatsko+nebo&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Ftalijanski-eurofighteri-cuvat-ce-hrvatsko-nebo-112340 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Ftalijanski-eurofighteri-cuvat-ce-hrvatsko-nebo-112340 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => U Glavnom stožeru OSRH sa zebnjom očekuju upit iz sjedišta NATO-a u Bruxellesu o sadašnjim mogućnostima HRZ-a. Ako hrvatski odgovor bude na tragu nemogućnosti kvalitetne kontrole zračnog prostora, hrvatsko će se nebo morati prepustiti jednoj od članica NA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => slomljena krila kakva je budućnost HRZ-a, koji nakon nesreće nad slunjem postaje najslabija karika istočnog dijela NATO saveza [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Hrvatskaslomljena krila kakva je budućnost HRZ-a, koji nakon nesreće nad slunjem postaje najslabija karika istočnog dijela NATO saveza

Talijanski eurofighteri čuvat će hrvatsko nebo

Piše PSD.
26. rujna 2010. - 19:02

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo sada je najslabija zračna karika istočnog krila NATO-ova saveza. Nesrećom za vrijeme vojne vježbe u Slunju, u kojoj su se srušila dva MiG-a 21 HRZ-a, operativni dio borbene avijacije sada je, s četiri, spao na samo dva MiG-a sposobna za zadaće kontrole zračnog prostora.

Posljedično tome, otvara se pitanje može li Hrvatska kao članica Sjevernoatlantskog saveza ispunjavati zadaće kontrole i nadzora svojeg neba, kao i presretanje mogućih uljeza na nebu.

Slovenski primjer

U Glavnom stožeru OSRH, nakon nesreće u kojoj je nestala polovina ispravne borbene avijacije, već sa zebnjom očekuju upit iz sjedišta NATO-a u Bruxellesu o sadašnjim mogućnostima HRZ-a. Ako hrvatski odgovor bude na tragu nemogućnosti kvalitetne kontrole zračnog prostora, hrvatsko će ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 21:16