Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar

Sad kad su i vlast i oporba objasnili kako će pokrenit investicije, mogu mirno spavat. Filip

Kako poslati komentar

Biznis

Objavljeno 28.12.2008. u 16:43

na autocesti Rijeka-zagreb gradi se “Cestarski prilaz Demerje”, vrijedan 95 milijuna kuna, smješten 3 km prije naplatne postaje

U ljeto 2009. brži protok kroz Lučko

Na Naplatnoj postaji Lučko izlazni kapacitet je 2325 motornih vozila na sat, dok će rekonstrukcijom NP Lučko i izgradnjom Cestarskog prilaza Demerje ukupni izlazni kapacitet porasti na 11.150 motornih vozila na sat, što je povećanje od gotovo pet puta
Na Naplatnoj postaji Lučko izlazni kapacitet je 2325 motornih vozila na sat, dok će rekonstrukcijom NP Lučko i izgradnjom Cestarskog prilaza Demerje ukupni izlazni kapacitet porasti na 11.150 motornih vozila na sat, što je povećanje od gotovo pet puta

Kada se idućega ljeta turisti s Jadrana krenu vraćati preko Zagreba, kroz naplatne kućice u Lučkom trebali bi prolaziti gotovo pet puta brže, odnosno čekati čak pet puta kraće nego u jeku ovogodišnje turističke sezone kada su se kolone protezale kilometrima prema Jastrebarskom.

Naime, Autocesta Rijeka-Zagreb do ljeta 2009. godine će izgraditi novi, dugo očekivani “Cestarski prilaz Demerje”, koji će se nalaziti tri kilometra prije Naplatne postaje Lučko iz smjera Karlovca. ARZ je za tu investiciju, vrijednu 95 milijuna kuna, osigurao sredstva kreditom Njemačke razvojne banke (KFW), a radnici izvođača „Hidroelektra niskogradnja“ već su počeli iskolčavanje trase.

Novi projekt svakako bi trebao rasteretiti Lučko, smanjiti gužve i ubrzati prolaz vozila. „Sadašnji sustav naplate na Naplatnoj postaji Lučko ima izlazni kapacitet od 2325 motornih vozila na sat, dok će rekonstrukcijom NP Lučko i izgradnjom Cestarskog prilaza Demerje ukupni izlazni kapacitet porasti na 11.150 motornih vozila na sat.

Redovi na Naplatnoj postaji Lučko redovito su nastajali u ljetnoj sezoni

To je povećanje od 4,8 puta u odnosu na sadašnje stanje“, naglašava Mirko Škrgatić, član Uprave ARZ-a za tehničke poslove. Novi projekt Cestarski prilaz Demerje bit će namijenjen samo izlazu s autoceste Zagreb-Rijeka, te će omogućavati isključivo bržu, bezgotovinsku naplatu cestarine, dok će NP Lučko zadržati funkciju sporije, gotovinske naplate.

Nakon izgradnje sam CP Demerje imat će protočnost od čak 9400 motornih vozila na sat, dok će kućice u Lučkome, nakon potrebnih prepravaka, svakoga sata propuštati oko 1750 motocikala, automobila i kamiona. „Zona CP Demerje sastojat će se od ukupno deset prolaza.

Osam traka bit će namijenjeno bezgotovinskoj kartičnoj naplati, dok će dva traka služiti isključivo potrebama elektroničke naplate cestarine (ENC) bez efekta zaustavljanja. Postavit ćemo antene dometa do 100 metara, pa će vozila moći prolaziti rampu bez zaustavljanja, vozeći 30 km/h, što će također povećati protočnost“, kaže Škrgatić.

Zona potrebne rekonstrukcije ukupne je duljine 4557 metara. Uz postojeći kolnik autoceste iz smjera Karlovac-Zagreb predviđena je dogradnja ukupne širine 11,5 metara širine. To uključuje dva kolnička traka, svaki širok 3,75 metara, zaustavni trak širine 2,5 metara, te bankinu od 1,5 metara.

Dogradnja će biti fizički odvojena od postojećeg kolnika autoceste 2,5 metra širokim zelenim pojasom u kojemu će biti postavljena i čelična distantna ograda. Postojeća NP Lučko nastavlja se koristiti za gotovinsko plaćanje cestarine, a vozači koji cestarinu plate na Demerju neometano će nastaviti put kroz zonu Lučko preko dva prolaza odijeljena od ostalih vozila uzdignutim “otokom”.

Rekonstrukcijom NP Lučko i izgradnjom CP Demerje povećat će se razina uslužnosti autoceste u smislu veće razine protočnosti vozila i udobnije vožnje, uz paralelno smanjivanje emisije štetnih plinova i buke, kažu u ARZ-u.

Ističu pritom da suvremeni vozači sve češće koriste bezgotovinsko plaćanje cestarine, zbog čega takav oblik naplate posljednjih godina konstantno raste u odnosu na gotovinsko plaćanje.

U ukupnoj naplati cestarine na autocesti Rijeka-Karlovac-Zagreb negotovinska naplata je tijekom 2006. godine zauzimala 26 posto udjela, u 2007. godini porasla je na 33,5 posto, dok je ove godine elektronički način plaćanja kreditnim karticama i putem ENC-a već dosegnuo 40 posto ukupno naplaćene cestarine.

Zemljište

Imovinsko-pravni odnosi zemljišta za izgradnju u Demerju uglavnom su riješeni, a preostali slučajevi su u postupku rješavanja. Zemljište je u I. fazi otkupljeno još davne 1970. godine, te se danas sedam metara iza postojeće ograde autoceste nalazi u vlasništvu Autoceste Rijeka-Zagreb d.d. U tijeku je otkup preostalog dijela prema parcelacijskom elaboratu.


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Trenutno nema komentara!