Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar

Žužul škarta Bellea. Neka ga sad Hajduk dovede ka veliko pojačanje, pa će nakon tri miseca raskinit ugovor. Dino, Spinut

Kako poslati komentar

Auto moto

Objavljeno 06.05.2008. u 11:42

Gradnja AUTOCESTE prema Dubrovniku

Dalmatinom do Ploča tek krajem 2009.

Na Dalmatini, autocesti A1, koja će kada bude gotova spajati sjever i krajnji jug Hrvatske, od Zagreba preko Splita do Dubrovnika, trenutno se izvode radovi na potezu od Šestanovca do Ploča u dužini od 59,2 kilometara.

Nakon što je prošle godine u lipnju za promet otvorena dionica Dugopolje - Šestanovac u dužini od 37 kilometara, građevinari i cestari “bacili” su se na potez Šestanovac - Zagvozd i Zagvozd - Ravča u ukupnoj dužini od 39,9 kilometara. Slijedi im i “napad” na dionicu Ravča - Ploče koja je duga 19,3 kilometara, ali na tom se potezu kasni, pa će se autocestom od Splita do Ploča voziti najvjerojatnije tek krajem 2009. godine.

Kako saznajemo u Hrvatskim autocestama (HAC) radovi na dionicama Šestanovac - Zagvozd i Zagvozd - Ravča napreduju prema zacrtanom planu i nema razloga da taj dio posla ne bude završen kako je i planirano, a to je do 31. prosinca ove godine. Radovi su dobro odmakli, te je više od 80 posto te dionice presvučeno asfaltom.

Vrlo zahtjevna dionica

Prema informacijama iz HAC-a koji je investitor radova, problem nije u drugom podsektoru od Šestanovca do Ravča, nego u takozvanom trećem podsektoru od Ravča do čvora Ploče 1. Tu radovi samo što nisu počeli, a kasni se isključivo zbog izmjena Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije koji je usvojen tek u studenom 2007. godine.

Odmah nakon usvajanja plana napravljena je Studija utjecaja autoceste na okoliš bez koje se ne može dobiti lokacijska dozvola za daljnju izgradnju Dalmatine. Radi se o vrlo zahtjevnoj dionici gdje će na nepunih 20 kilometara biti čak 11 vijadukata i tri tunela. Da nije bilo odgađanja i promjene trase s južne na sjevernu stranu brda, iz HAC-a tvrde da bi i ovaj dio autoceste bio gotov, kao i sve ostalo do Ploča, do kraja ove godine.

Spoj s koridorom 5C

Autocesta A1 će, kada bude gotov, ovaj dio od 20 kilometara završavati u Karamatićima na čvoru Ploče 1. Tu će se Dalmatina susresti s autocestom iz BiH, odnosno s koridorom 5C i brzom cestom koja se gradi prema luci i gradu Pločama.

Posao na 10 kilometara dugoj brzoj cesti za Ploče počeo je skoro prije godinu dana, točnije u lipnju 2007. godine i trebao bi biti gotov kao i dionica autoceste A1 Šestanovac - Ravča, do 31. prosinca ove godine. Na čvoru Čeveljuša pravce će presijeći Jadranska magistrala, brza cesta koja dolazi s autoceste i ulaz u sam grad Ploče.

Zdravko Juričko

Najzahtjevni uvjeti

Na potezu oko čvora Čeveljuša građevincima nije nimalo lako jer je zemljište u delti Neretve, kako kažu znalci, jedno od tri najteža terena na području Balkana. Temelji se polažu u blato duboko 70 metara, pa se građevinci prvi put susreću s takvim dimenzijama temelja, a samim time i s vrlo složenim poslom. To je još jedna od posebnosti na gradnji živopisne trase Dalmatine prema jugu.

Gužva u delti

Od čvora Čeveljuša na križanju s Jadranskom magistralom, pa do ulaza na autocestu, gdje je brza cesta kroz deltu Neretve poveznica s A1, bit će četiri vijadukta. Uz to, tri vijadukta su u samom čvoru, kao i tri tunela, te deset kilometara trase i još toliko kilometara širokoga paralelnog poljskog puta. Sve to bit će gotovo do kraja 2008. godine.