Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Bandiću u vikendici kraj Samobora našli tajnu kolekciju slika. Sad se s njima napokon može - slikat. Trogiranin

Detalji o usluzi >

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Bandiću u vikendici kraj Samobora našli tajnu kolekciju slika. Sad se s njima napokon može - slikat. Trogiranin

Detalji o usluzi >

Auto moto

Objavljeno 06.05.2008. u 11:42

Gradnja AUTOCESTE prema Dubrovniku

Dalmatinom do Ploča tek krajem 2009.

Na Dalmatini, autocesti A1, koja će kada bude gotova spajati sjever i krajnji jug Hrvatske, od Zagreba preko Splita do Dubrovnika, trenutno se izvode radovi na potezu od Šestanovca do Ploča u dužini od 59,2 kilometara.

Nakon što je prošle godine u lipnju za promet otvorena dionica Dugopolje - Šestanovac u dužini od 37 kilometara, građevinari i cestari “bacili” su se na potez Šestanovac - Zagvozd i Zagvozd - Ravča u ukupnoj dužini od 39,9 kilometara. Slijedi im i “napad” na dionicu Ravča - Ploče koja je duga 19,3 kilometara, ali na tom se potezu kasni, pa će se autocestom od Splita do Ploča voziti najvjerojatnije tek krajem 2009. godine.

Kako saznajemo u Hrvatskim autocestama (HAC) radovi na dionicama Šestanovac - Zagvozd i Zagvozd - Ravča napreduju prema zacrtanom planu i nema razloga da taj dio posla ne bude završen kako je i planirano, a to je do 31. prosinca ove godine. Radovi su dobro odmakli, te je više od 80 posto te dionice presvučeno asfaltom.

Vrlo zahtjevna dionica

Prema informacijama iz HAC-a koji je investitor radova, problem nije u drugom podsektoru od Šestanovca do Ravča, nego u takozvanom trećem podsektoru od Ravča do čvora Ploče 1. Tu radovi samo što nisu počeli, a kasni se isključivo zbog izmjena Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije koji je usvojen tek u studenom 2007. godine.

Odmah nakon usvajanja plana napravljena je Studija utjecaja autoceste na okoliš bez koje se ne može dobiti lokacijska dozvola za daljnju izgradnju Dalmatine. Radi se o vrlo zahtjevnoj dionici gdje će na nepunih 20 kilometara biti čak 11 vijadukata i tri tunela. Da nije bilo odgađanja i promjene trase s južne na sjevernu stranu brda, iz HAC-a tvrde da bi i ovaj dio autoceste bio gotov, kao i sve ostalo do Ploča, do kraja ove godine.

Spoj s koridorom 5C

Autocesta A1 će, kada bude gotov, ovaj dio od 20 kilometara završavati u Karamatićima na čvoru Ploče 1. Tu će se Dalmatina susresti s autocestom iz BiH, odnosno s koridorom 5C i brzom cestom koja se gradi prema luci i gradu Pločama.

Posao na 10 kilometara dugoj brzoj cesti za Ploče počeo je skoro prije godinu dana, točnije u lipnju 2007. godine i trebao bi biti gotov kao i dionica autoceste A1 Šestanovac - Ravča, do 31. prosinca ove godine. Na čvoru Čeveljuša pravce će presijeći Jadranska magistrala, brza cesta koja dolazi s autoceste i ulaz u sam grad Ploče.

Zdravko Juričko

Najzahtjevni uvjeti

Na potezu oko čvora Čeveljuša građevincima nije nimalo lako jer je zemljište u delti Neretve, kako kažu znalci, jedno od tri najteža terena na području Balkana. Temelji se polažu u blato duboko 70 metara, pa se građevinci prvi put susreću s takvim dimenzijama temelja, a samim time i s vrlo složenim poslom. To je još jedna od posebnosti na gradnji živopisne trase Dalmatine prema jugu.

Gužva u delti

Od čvora Čeveljuša na križanju s Jadranskom magistralom, pa do ulaza na autocestu, gdje je brza cesta kroz deltu Neretve poveznica s A1, bit će četiri vijadukta. Uz to, tri vijadukta su u samom čvoru, kao i tri tunela, te deset kilometara trase i još toliko kilometara širokoga paralelnog poljskog puta. Sve to bit će gotovo do kraja 2008. godine.