Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Još malo pa će nam Ustav bit išaran promjenama ka vrata na zahodu autobusnih kolodvora. Acilino

Detalji o usluzi >

Šibenik

Objavljeno 14.09.2010. u 21:41

UMIROVLJENI GENERAL PRVI PUT IZNOSI nove detalje O ‘RUJANSKOM RATU’

LEGENDA I ISTINA Rahim Ademi: Topovi sa Žirja uopće nisu obranili Šibenik!

Žirjanska bitnica   jednostavno nije imala dometa do Šibenskoga mosta. Zauzimanje vojarna ‘Zečevo’ i ‘Kruščica’ imalo je presudnu ulogu u obrani grada i cijele Dalmacije jer smo se tako domogli oružja
Godinama se prilikom obilježavanja obljetnice “rujanskoga rata” u Šibeniku, kao prekretnice Domovinskog rata i obrane Hrvatske, govori kako su topovi sa Žirja odigrali ključnu ulogu u razbijanju Mladićevih snaga na Šibenskome mostu i sprečavanju pada Šibenika u neprijateljske ruke.

Što je legenda, a što istina o šibenskom ”rujanskom ratu” i obrani grada, prvi put, ekskluzivno za “Slobodnu”, govori umirovljeni hrvatski general i jedan od glavnih aktera obrane Šibenika Rahim Ademi.

Jesu li topovi sa Žirja spasili Šibenik da ne padne u ruke JNA i Ratka Mladića?

- Ta tvrdnja se reproducira već 19 godina. A to nije istina! Kninski 9. korpus JNA pod zapovijedanjem Ratka Mladića izveo je operaciju “More” kojoj je bio cilj izbiti na more, i to baš u Šibeniku.

Imao sam tu Mladićevu zapovijed u svojim rukama. Cilj je bio izbiti na more i spojiti se s jakim snagama 8. pomorskog sektora u Šibeniku gdje je bila jedna mornarička desantna brigada i pristožerne postrojbe 8. sektora koje su se nalazile u okruženju.

Opći napad na Šibenik počeo je 16. rujna, kada je Mladić uspio drskim prepadom totalno razbiti našu obranu i začas izbiti na Šibenski most. Šibenik je bio pred padom.

General Ademi                                                 CROPIX
Nismo imali snage suprotstaviti se najmodernijim JNA tenkovina T 84. Srećom, Mladić se bojao naše inženjerije s druge strane mosta i strahovao je da bi most mogao biti miniran.

Zato se zaustavio pred mostom. Kako je već bio pao mrak, odlučio je svojim ljudima dati još jedan dan za izviđanje, a onda se sutradan spojiti sa snagama u šibenskom okruženju.

Dan uoči napada na grad, 15. rujna, već je žirjanska bitnica bila u našim rukama, ali nije igrala nikakvu ulogu u zaustavljanju Mladića u dolasku na Šibenski most, niti sprečavanju njegova ulaska u grad. Jednostavno, nije imala domet do mosta.

Ako nije Žirje presudilo, koje su postrojbe za to zaslužne?

- Od zapovjednika Zbornog područja Operativne zone Split Mate Viduke dobio sam zadatak da planiram osvajanje vojarne u Rogoznici gdje sam dan prije bio u izviđanju i napravio plan.

Navečer me Viduka zvao iz Šibenika koji je već bio pod opasadom i kazao mi da odmah, bez odgode, moramo zauzeti Vojarnu “Rogoznica” kako bismo došli do topova i drugog oružja za obranu Šibenika.

S izviđačkim vodom 113. šibenske brigade “Tigrovi” sa zapovjednikom Vladom Jaram Falkoneom na čelu krenuo sam noću 16. na 17. rujna u Primošten Burni i napravio plan osvajanja vojarna “Kruščica”, “Zečevo” i “Smokvica”.

Sutradan smo održali sastanak u Primoštenu gdje je bila smještena satnija 4. gardijske brigade i tadašnjeg zapovjednika Ivice Tolića pitao sam bi li s nama sudjelovali u napadu na vojarne.

Uključili su se te smo, zajedno s “Tigrovima”, policijom iz Primoštena i Rogoznice i Prvim pričuvnim vodom iz Primoštena Burnog 17. rujna zauzeli “Zečevo” i “Kruščicu” i to će imati odlučujuću ulogu u obrani Šibenika i cijele Dalmacije.

Zbog čega je ta akcija bila presudna? Zbog zaplijenjenog oružja?

- Tako je. Odmah smo pristupili formiranju topničko-raketnih bitnica s ljudima koje smo imali u Vodicama i noću ih prebacili u Zečevo.

Formirali smo topničke bitnice 130 mm, najmoćnija bitnica bivše JNA, zatim pokretnu bitnicu 85 mm, bitnicu 100 mm stacioniranu na Zečevu, raketne vodove protuzračne obrane “igle”, “strijele” i drugo oruđe za protuoklopno djelovanje. “Zolje”, ručne bacače, streljivo... sve smo to uputili prema Šibeniku, a jedan “tamić” prema Drnišu.

Od tog trenutka počinje borba za Šibenik. Istoga dana bitnicu 85 mm prebacujemo s dva topa ispred grada, u Razore, i u rano jutro 17. rujna počinju direktno tući na most.

Drugi dio bitnice 85 mm je postavljen u kavu u Bilicama kako bismo zaustavili dolazak JNA s Tromilje prema Šibeniku te da daju potporu našim snagama na skradinskom pravcu. Iste noći topove 130 mm prebacujemo na Jelinjak (Primošten). Na Zečevu se formira bitnica od topova 100 mm sa zadatkom da pokriva cijeli akvatorij od Žirja prema Šolti i Drveniku.

Drugi dan od osvajanja “Zečeva” zauzimamo i Vojarnu “Smokvica” i formiramo stacioniranu bitnicu 88 mm da zaštiti akvatorij od Drvenika prema Žirju.

Topovi u Razorima prvi su tukli prema mostu, a posluživali su ih šibenski studenti sa zapovjednikom Žajom na čelu. Njihov doprinos obrani grada je ogroman. Nakon oslobađanja Šibenika oni su demobilizirani i u listopadu su se vratili na studij.

Dio oružja iz vojarna u Rogoznici otišao je i u druge gradove?

- Tako je. Dio topništva poslali smo u Sinj, Trogir i Dubrovnik. Prema tome, osvajanje ovih vojarna bilo je od strateškog značenja i da nije bilo toga, Šibenik bi pao.

Tko je još zaslužan za obranu šibenika?

- Prema mostu je djelovala i prva minobacačka bitnica 120 mm smještena na Meterizama sa zapovjednikom Brankom Smrčekom.

Šibenik su obranili i ljudi koji su ostali u gradu, koji ga nisu napustili i time su jačali moral obrambenim snagama u otporu neprijatelju do zadnje kapi krvi. To je imalo presudno značenje.

Uvijek se smatralo da su presudili topovi sa Žirja...

- Topništvo je kao sablja: što je bliže meti, siječe glavu, što je dalje, samo grebe. Držao sam se toga načela i topništvo rasporedio bliže gradu kako bi mu domet bio što dalje od grada.

A topovi na Žirju nisu se mogli dobaciti do mosta. I zato me kao branitelja vrijeđa kada se taj mit godinama ponavlja. Deblokada Šibenika najveća je pobjeda u Domovinskom ratu koja ima značenje Oluje. Da je pao Šibenik, pala bi Hrvatska i cijepala bi se na dva dijela. Zato smatram da se mora znati istina o “rujanskom ratu”.

Davorka Blažević

 

 

Kakva pozivnica?!

 

“Kakva pozivnica?! Ne, nisam dobio pozivnicu za svečano obilježavanje 19. obljetnice “rujanskoga rata”. Ne dobivaju pozivnice za proslave ratnih jubileja oni što su bili na prvim crtama obrane. Sada se na proslave pozivaju oni koji u ratu nisu ni sudjelovali, oni su pred kamerama i objektivima, a za nas tu mjesta nema.”


 

Nezamjenjivi Drago Gas

 

“Zaboravlja se uloga Vodičana u zaustavljanju napada prema Vodicama i deblokadi Šibenika. Uloga Skradina i postrojba u zaleđu koje su ostale na svojim položajima iako su imale zapovijed da ih napuste i zađu na lijevu stranu Krke, što treba zahvaliti pok. Dragi Petroviću Gasu, koji se s tim nije složio. Da su to učinili, Šibenik bi ostao bez pitke vode. I djelovanje snaga u Pakovu Selu gdje je zaustavljena kolona JNA što se kretala od Drniša prema Šibeniku i kojoj su uništili nekoliko tenkova i oklopnih transportera. Sve je to demoraliziralo Mladića u osvajanju Šibenika. Zaustavljen je zajedničkim djelovanjem 113. brigade, policijskih postrojba i pješaštva. U proslavama “rujanskoga rata” zadnjih godina sramio sam se što nitko nije ni riječju spomenuo 113. brigadu, ponos Šibenika i Hrvatske.”


 

Najtežih 7 dana u životu

 

U sedam dana “rujanskoga rata” ni jednu noć nisam spavao u krevetu. Bilo mi je to najtežih sedam dana u četiri godine Domovinskog rata.


 

Slabosti

 

“Pored svih uspjeha u ‘rujanskom ratu’, bilo je i slabosti. Nije osvojena ni jedna vojarna u samom Šibeniku. Ni ‘Jamnjak’ koji je branilo vrlo malo ljudi, a bilo je toliko oružja tamo da se cijela Hrvatska vojska mogla naoružati. Nije osvojena ni vojarna ‘Ražine’ gdje je bila kompletna pričuva 8. pomorskog sektora i mornaričko-desantne pješačke brigade. Ni Vojarna Ante Jonića, ni ‘Kuline’. Predale su se samo vojarne ‘Duboka’ i ‘Minerska’, a u vojarni ‘Pećine’ (danas Bribirskih knezova) bile su iznimno jake JNA snage.”


 

 


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: Nilda | Komentirano: 17. rujan 2010. 16:26
Istina je često gorka, pa nekima bude neugodno.
Topništvo je poput oštre sablje na manjim daljinama, na velikima samo fijuće - ali i plaši.
Komentar od: Jadran Kale | Komentirano: 17. rujan 2010. 15:56
Povijest pisana od sudionika je od 295. do 341. stranice Žirajskog libra iz 1994. Dio kronologije sastavljene po ovim svjedočanstvima i kasnije provjerene od sudionika:

"17.9., 7.30h - Napad na grad iz vojarni, iz tenkova kod šibenskog mosta i povremeno s vojnih brodova DJČ 622, PČ 180 i PČ 173. Slijedi zračni napad. Prema mostu je raspoređeno 150 branitelja, a ukupno ljudstvo policije na svim šibenskim položajima broji oko 785 redovnih i 600 pričuvnih policajaca, sa zasebnim snagama ZNG.

17.9., OKO 8h - Pogađanje topovnjače kod Zlarina pri uzmaku prema Visu.

17.9., 9h - Pošiljka pješačkih protuoklopnih i protuzrakoplovnih raketa zaustavljena je u Vodicama. Protuzrakoplovni ručni lanser raketa prenosi se na Žirje gliserom Lučke kapetanije.

17.9., - 10h Uspostavljeno je primirje. Od Visa se propuštaju četiri ratna broda koji se zaustavljaju u kanalu sv. Ante i u 10.35h gađaju grad. Nakon paljbe sa Zvizdulja uzmiču prema Rogoznici.

17.9., 11h - Paljba po tenkovima između šibenskog mosta i odvojka ceste za Jadriju. Tenkovi se zaustavljaju.

17.9., 13H - Paljba po vojarnama u Mandalini, a poslije i po tenkovima pred mostom.

17.9., 15h - Momčadi topnika Rahima Ademija odvoze topove iz vojarne u Zečevu. Preko sto stanovnika Rogoznice, Podglavica, Dvornica, Ražnja, Podorljaka i Zečeva izvozi i prekrcava 5 topova kalibra 130 mm (dometa 36 km), 20 topova kalibra 85 mm, mitraljeze, puške i streljivo. Na obalnoj bitnici bilo je 5 topova kalibra 100 mm."

http://bit.ly/coDGYN (od 2005.)
Komentar od: Nilda | Komentirano: 17. rujan 2010. 0:10
Porodicu generala Ademija spominjem jer su i oni prolazili kroz pakao, a danas im zle duše opet čine zlo.
Komentar od: dinara-dinara | Komentirano: 16. rujan 2010. 23:04
A moja Nilda, kakve veze sad ima njegova porodica sa ovim. Govorimo o Ademiju a ne njegovoj porodici. A da to nije netko iz njegove porodice?????? hm hm
Komentar od: Nilda | Komentirano: 16. rujan 2010. 16:51
Sretan sam što ima pravih ljudi, čista srca i duše, kojima ne trebaju slikanja, slava i ostale gluposti.
Ti su ljudi najviše dali svojoj Domovini, i drago mi je čuti :

¨generale uz Tebe smo i Ti si s nama kao i onda¨. Rahime, hvala ti, i oprosti pojedincima koji te žele uvrijediti. Isprike zbog takvih neugodnosti tebi i tvojoj porodici.
Komentar od: TENKIST | Komentirano: 16. rujan 2010. 11:43
RADOSLAV JURIČEV-SUDAC IZ VODICA,TENKIST 113 BRIGADE.
Rahim Ademi je osobno upoznat koliko je TENKIST SUDAC doprinija za oslobađanje Hrvatske od neprijatelja pa i u lažnim svjedočenjima protiv naših generala...
Sve šta mogu reći za toga čovika je da je LJUDINA i RATNIK.
A sve to tvrdim jer sam bio njegov vojnik,od njega sam učija i ponosan sam na njega i na one ka šta je on.

TENKIST 4 GMTBR PAUCI
Komentar od: bribirski@knez | Komentirano: 16. rujan 2010. 10:23
a taj tzv "sudac" kako mu je bilo pravo ime i prezime, onako cisto da znamo
Komentar od: Bački agronom | Komentirano: 15. rujan 2010. 19:51
Šibenik sam Ja spasio!!!
Iz razumljivi emotivni razloga :-)

Ne mislite valjda, da je to uradio šef kujne???
Danas je pekar-poslastičar!!!
Komentar od: Marinirani | Komentirano: 15. rujan 2010. 17:59
Zaboravio sam pozdraviti generala Ademija. čovjek je bio jedina osoba u Šibeniku koja je bila vojno pismena i koja je bez kompromisa primjenjivala znanje u borbi protiv barbara s istoka i njihovih domaćih logističara. Sad su se našli neki mlatimudani osporiti mu nesumnjive zasluge. Na to se čovjek može samo nasmijai i reći: generale uz Tebe smo i Ti si s nama kao i onda!
Komentar od: Ši-banje | Komentirano: 15. rujan 2010. 17:51
a tata ti je neki stevanović ili jovanović, zastavnik 1. klase u JNA
Komentar od: Ši-banje | Komentirano: 15. rujan 2010. 17:48
ikusi @

a sa psihijatrije je ....
zato si ti ispao takav
Komentar od: Ši-banje | Komentirano: 15. rujan 2010. 17:07
ikusi @

tro-fr-ta-ljka
Komentar od: Rip Kirby | Komentirano: 15. rujan 2010. 17:06
Bravo i hvala G. generale Ademi, svjetla ste točka u tamnoj današnjici !
Komentar od: Ši-banje | Komentirano: 15. rujan 2010. 16:35
Jeli "ikusi",

jeli tebi mama Mica trofrtaljka
Komentar od: Ši-banje | Komentirano: 15. rujan 2010. 16:33
Za Dick_Mloohan:

razumimo mi svi tebe, ali ti ništa ne razumiš u tome je poanta
Komentar od: pumpezi | Komentirano: 15. rujan 2010. 16:03
'Ikusi', jesi čuja moga prijatelja Baltića kako govri i skoro plače, sada u 1600, a i maloprije u 1400, oli si gluh.
Komentar od: Marinirani | Komentirano: 15. rujan 2010. 15:48
Ikusi nemoj pretjerivati. Tvoji su češće slali na Goli otok, a nešto manje su stavljali pred zid. Sad bi ti odmah pred zid. Je li to znači da gubiš živce, ili je to još jedan stupanj u razvoju tvoga viđenja revolucije?
Komentar od: pravas | Komentirano: 15. rujan 2010. 15:47
a
Komentar od: pumpezi | Komentirano: 15. rujan 2010. 14:32
'Ikusi', u pravu si šta se tiče navoda govora Jurasa (fali još samo rič 'žutin'), ali za tope nisi. P.S. jesi sluša vijesti sada u 1400 na Šibenik?
Komentar od: luciano | Komentirano: 15. rujan 2010. 14:12
E moj ziggy,sad bi možda bolje živili ali nakon svega doživljenog 90-ih ja nebi nazad za sve pare svita.Ja im ne mogu zaboravit one dane strahova oće ti se blizak član obitelji vratit doma,kad danima ne znaš ni di je i kako je a slušaš kako su svi oko njega poginuli.Naravno da se ne treba ponašat kao tada,rat je odavno završija,al zato triba živit za budućnost a ne u prošlosti kao većina vas i vaš omiljeni jugo bilten SD.
Komentar od: cipaloporta | Komentirano: 15. rujan 2010. 13:56
Zato je pozivnicu dobija lazni vojni invalid Ante Kulusic. I placene dnevnice.
Komentar od: pumpezi | Komentirano: 15. rujan 2010. 13:40
Vako, 'ikusi', nismo mi 'prike', prike su u Hercegovini i oko Imotskog, tamo doli, ali nema veze. Drugo onih tvojih 18500 m preračunaj u daljinu od Južne baterije do mosta pa češ vidit jesu li se mogli dobacit sa Žirja. Treće, Baltića san nikidan vidija kad je minja smjenu na policijskom brodu i ka prijatelja i školskog kolegu ga lipo pozdravija i načakula se s njin. To šta su mu napravili u ovoj državi je sramota, ali šta je tu je. Naš grad nažalost nema i nije nikad ima ljude tipa Prtenjače i Kalmete i zato je nama vako kako je. Sitimo se samo šta je Juras govorija i odma iza toga su nam pogodili katedralu, a o tome niko ne govori. Druga stvar, šta je bilo, bilo je, a mi istinu gledamo svak iz svog kuta, a istina je samo jedna, a zašto se nama ovako danas događa, opet SE ZNA. Jadan naš Šibenik. Ali nećedu nas nikad slomit, vratit će se stara slava našega grada.
Komentar od: Mick_Doohan | Komentirano: 15. rujan 2010. 13:18
e moj ši banje, to šta ti nešto nemoš razumit ne znači da je glupost...al je i nAvjerojatno kolko ti moš nepismenosti u jednom postu prosut
Komentar od: dalmatosi | Komentirano: 15. rujan 2010. 11:54
Ti idiote Jablanovac šuti! Sigurno si srao u gaće oniih 7 dana kada se vodila bitka za Šibenik ! General Ademi je dao cijeloga sebe za obranu RH i pogotovo obranu Šibenika ......Generale uz tebe smo i u ratu i u miru !!!!!!
Komentar od: Jablanovac | Komentirano: 15. rujan 2010. 11:37
Šiptar je sebe spasio od Haga uz pomoć Mesića i onakvih, a sad sa svojim izjavama jedino ide na ruku sudu da što više osude tri generala u Hagu na čelu sa sinom domovine A. Gotovinom.
Triba ga potrat na Kosovo odakle je i doša da pravi baklave...
Komentar od: Asteroid | Komentirano: 15. rujan 2010. 11:24
GOSPODO, PREŽIVJELI I JOŠ UVIJEK SPOSOBNI BRANITELJI!

RAT U HRVATSKOJ NIJE JOŠ ZAVRŠEN!

http://www.facebook.com/bspadina
Komentar od: arhiva | Komentirano: 15. rujan 2010. 11:09
Ademi? Velik čovjek, sjajan vojnik, patnik za Hrvatsku. Na žalost onomad je u Sarajevu bio mučen od stane KOS-a, a na žalost to mučenje simpatizeri KOS-a očito nastavljaju i danas.
Drago mi je da se netko sjetio Suca. Bio je pravi lav!
Što se tiče topova s Žirja oni su bili psihološki važni, a bili su važni i zato što ih je JRZ moralo široko zaobilaziti, a time i dio akvatorija. Međutim objektivno, napravili su rusvaj samo po Jadriji gdje su ljudima porazbijali brodove i oštetili vikend-kuće. To im je bio domet i toliko su mogli.
Komentar od: Nilda | Komentirano: 15. rujan 2010. 10:01
Kako je bilo u ratu, ipak najbolje znadu oni koji su sudjelovali.
Nažalost, često smo mi vojnici bili sigurniji ( znali smo gdje je neprijatelj, imali zaklone, slušali neprijatelja, navikli, stekli iskustva ) nego civili. Npr. u Šibeniku, Zadru, pa i Splitu stradavalo je puno civila.
Da li da me peće savjest ili sam bio budala, ali da ne bih otkrio kako znamo podatke, nisam govorio podatke ni porodici kada će biti fajer.
Komentar od: ziggy stardust | Komentirano: 15. rujan 2010. 9:52
Komentar od: luciano @ 15. rujan 2010 3:06
Ne mogu reć,jer san bija dite dok je ona bila živa,al se sićan da su moji puno bolje živili nego danas,ali su to zaslužili samo svojim radom(nikakvim partijama nisu pripadali).Al svejedno danas je više nema,moji je ne vole premda bi da je živa danas puno lipše živili.i
------------------------------------------------------------------------------------
Bravo,luciano, s ovim si sve reka!
Komentar od: banzogo | Komentirano: 15. rujan 2010. 9:44
Nekad su postojale prva,druga..peta,sesta ofenziva a sada u domovinskom ratu se slave neke imaginarne pobjede.Sta su htjele snage JNA su i postigle.Izvukle ljudstvo i nauruzanje iz kasarni na podrucju grada Sibenika.Kakva crna obrana Sibenika i Zadra.
Komentar od: Ši-banje | Komentirano: 15. rujan 2010. 9:01

Dick Mloohan ..... ti si jedna zatucana budala, imaš mozga koliko i tić koji se izlega.
Nevjerovatno je koliko gluposti možeš napisati samo u jednom postu ....... navjerovatno
Komentar od: potenza03 | Komentirano: 15. rujan 2010. 8:49
Gospodine Ademi,
sram me nekolicine ovih budala koji Vas vrijedaju. Umisto da Vam se poklone oni tu pametuju i omalovazavaju. Spominju krvna zrnca. Ne znaju da se ljude pamti po djelima. Njima je Zagorac heroj samo zato sta je Hrvat. Pa kome onda tribaju takve budaletine.

Ja rata vidia nisan jer san bia mali ali dobro znan kad neko govori istinu. Osim toga Vasa djela sve govore (npr. dobrovoljni odlazak u Haag). Ali najveci razlog zbog cega Vam virujen je kad vidin koji ljudi su protiv Vas. Prema tome, glavu gori ka i uvik Vi ste nas ponos.
I sigurno cete jednog dana dobit ulicu i Vasa dica ce ponosno setat po njoj. Samo triba vrimena.
Pozdrav legendo.
Komentar od: TojeVuk | Komentirano: 15. rujan 2010. 8:40
Evo dokaza za podizanje optužnice zbog rušenja ustavnog poretka i razgradnje države. Sam šiptar je priznao, i treba ga u pržun-doživotno. U opisano vrijeme, postojala je samo jedna država-SFRJ i jedna legalna oružana sila JNA. Sve drugo je nebitno, tj. bile su paravojske i naoružane bande.
Komentar od: Nilda | Komentirano: 15. rujan 2010. 8:25
Vjerujem da mu naše iskrene rijeći zahvale znaće više od pozivnica, publiciteta i ostalog.
Čovjek je skroman, cjene ga mnogi i zaslužio je najviše počasti. On i njegova supruga zaslužili su naše najveće HVALA !
Komentar od: pablito | Komentirano: 15. rujan 2010. 8:18
Kamo srice da je Hrvatska u ono vrime imala vise ovakvih ljudi a i danas.Ademi je covjek koji bi u bilo kojoj drzavi,za zasluge koje je imao u ratu,bija heroj sa svim pocastima...a u nas...to dovoljno govori kakva nam je drzava...veci su heroji za ovaj glupi narod razne propalice i pljackasi,velikih i malih cinova, koji su cejene viđali samo prilikom sverca.
Rahime samo naprid,istine se nijedan pravi hrv covik i ratnik ne boji...a ko se boji...zna se...
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 7:56
Pitan se stvarno kolko će tajat ova država.Dok sve istine neizađu na sunce a onda će zavladati mrak.U zatvorima.Nadan se.
Komentar od: K-2 | Komentirano: 15. rujan 2010. 7:50
general Rahim Ademi je kao prvo jako dobar čovjek,a isto tako jako dobar vojni strateg,u komunizmu je bio u zatvoru jer je albanac i naši su ga htijeli strpat u zatvor jer je albanac,a na kraju je ipak presudila njegova hrabrost i poštenje u ratu i miru.SLOBODAN JE I GOVORI ISTINU,malo je takvih,ja mu osobno želim da uživa u mirovini u državi kojoj je ponudio sve šta je ima...hvala mu.
Komentar od: pajo_patka | Komentirano: 15. rujan 2010. 7:48
Austro Ugarska je izdržala stoljećima u raznim izdanjima, Kraljevina juga oko 20 godina,NDH 4 godine, SFRJ 45 godina, a koliko će Hrvatska?
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 3:39
Dahane Miku...napisi ti meni nesta argumentirano..pliz...poslusacu ja tebe..kad si tako smarty....guy ....
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 3:10
Ne mogu reć,jer san bija dite dok je ona bila živa,al se sićan da su moji puno bolje živili nego danas,ali su to zaslužili samo svojim radom(nikakvim partijama nisu pripadali).Al svejedno danas je više nema,moji je ne vole premda bi da je živa danas puno lipše živili

dobro,Luciano,nisi ti kriv,krivi smo mi ,stari magarci,mi smo to sve raskusurili i procerdali,zato i postoji ona pisma hej slaveni i stih,proklet bio izdajica svoje domovine,laku noc.
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 3:07
A ja tebi samo želin objasnit da zbog toga šta velik dio naroda živi u prošlosti(nebitno yuga,ndh ili nešto treće),ne možemo ni ić naprid.Bilo je to i to,a sad imamo praktički gore probleme od rata.Bombardiraju nas sve ove novine sa sranjima koja nemaju nikakve veze s nama,a o pravim problemima niko ne piše!


baza je u tome da ako ne mos zivit sa susidom (komsijom) sa kojim pricas isti jezik kako mozes umisljavat da ces imat svicarski standard na primjer
Komentar od: luciano | Komentirano: 15. rujan 2010. 3:06
Ne mogu reć,jer san bija dite dok je ona bila živa,al se sićan da su moji puno bolje živili nego danas,ali su to zaslužili samo svojim radom(nikakvim partijama nisu pripadali).Al svejedno danas je više nema,moji je ne vole premda bi da je živa danas puno lipše živili.i
Komentar od: luciano | Komentirano: 15. rujan 2010. 2:59
A ja tebi samo želin objasnit da zbog toga šta velik dio naroda živi u prošlosti(nebitno yuga,ndh ili nešto treće),ne možemo ni ić naprid.Bilo je to i to,a sad imamo praktički gore probleme od rata.Bombardiraju nas sve ove novine sa sranjima koja nemaju nikakve veze s nama,a o pravim problemima niko ne piše!
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 2:57
Luciano,prika,nikad bolje drzave na svitu nije bilo nit ce bit od yugoslavije,virova ti to ili ne ...
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 2:53
nije Lucijano,ovo su ..kako ono kazu ,..virtualna prepucavanja,nista osobno...tok svijesti,nema veze s tebom,menom ili bilo kim....oprosti,pisem kako mi tok svijesti nalaze,nema tu nista osobno.....nit se znamo,nit se poznamo...a..mozda se i znamo i poznamo,pa opet nemamo veze i pisemo ovako ...fuck it...zivila yugoslavija.hahaha...
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 2:45
ah..da..vezano za temu,sta se tice gospodina Ademija,ja njemu skidam kapu,to su bila takva vremena,kolektivnog ludila,i zahvalan sam mu za borbu za nasu Republiku!
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 2:29
ukratko:skrenuli smo s puta!
Komentar od: TENKIST | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:52
Tri eukaliptusa koji si ti kreten,primjećuješ li ti da si kreten?
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:52
ah..to ti nije jasno...pita od govana..ah...mlad si ocito pa se ne sjecas kad je bivsa drzava bila drzava u pravom smislu rijeci u kojoj su se njeni gradjani osjecali ponosnim pripadnicima Jugoslavenske nacije i radovali se uspjesima sta sportskim,sta ekonomskim,sta politickim ..ah...mlad si decko ,ocito,najvjerovatnije odgojen na mrznji brace svoje i pretpostavljam da je zaludu trosit rijeci..ah,umoran sam,imam puno godina,broj 1 iz Alan Forda mi je brat i pitaj njega ako te nesto zanima iz tog perioda....laku noc..
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:45
Komentar od: TENKIST @ 15. rujan 2010 1:42
Budi malo jasniji...


meni govoris??

da budem malo jasniji??

da budem malo jasniji da su zbog sovinistickih imbecilizama poginuli 200 000 (slovima dvista hiljada ljudi ) i racunaj puta tri ranjenih...???..
jel to..da budem malo jasniji ???
Komentar od: TENKIST | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:43
:)))) ma skužija san šta je tija reć Tri eukaliptusa,da je Tito od njega napravija pitu,heeheheeheheheheheehehe
Komentar od: TENKIST | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:37
Budi malo jasniji...
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:28
hehe..Tito je jedini covik na svitu koji je od govana uspio napravit pitu...hahahaha...
Komentar od: TENKIST | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:28
Nitko ne spominje čovika,legendu,borca i ratnika,tenkista 113 brigade po imenu Sudac...
Komentar od: | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:10
branit neobranjivo je nemoguce,ljudi su skrenuli s puta,jedni su tili veliku Srbiju,drugi Hrvatsku do Drine,treci samo republicke granice,cetvrti razbijanje YU pod svaku cijenu ,peti slom jednopartijskog sistema,sesti Islamsku Bosnu,sedmi veliku Albaniju ..i to je to...to nije trebalo ni napadat ,to se samo urusilo....

nema tu ni pobjednika,svi su gubitnici..
Komentar od: bumbarzzz | Komentirano: 15. rujan 2010. 1:01
ja se sičan da se govorila da su topi sa žirja gađali po mostu! ako nisu, zašto se to govorilo? jeli moguće da se u 15 godin sve izvrne naopako ili da se već nezna ča je stvarno bilo?
za isusa se zna di je prnija prin dvi ijade godin, a u nas se nezna ko je prin 15 godin obranija šibenik?!?
Komentar od: Mick_Doohan | Komentirano: 15. rujan 2010. 0:18
ja mislin da ce blaževićki bit vrhunac novinarskog "s(tva)ranja" kad uspije sročit članak kako je ustvari cili domovinski rat samo obmana, i ustvari kako je Hrvatska napala srbiju.kad to ekskluzivno objavi moze u zasluzenu partijsku mirovinu.

za nju nije bit ovog članka u tome da su umisto jednih hrvatskih heroja, heroji neki drugi hrvatski momci, nego u tome da "priča ima rupu" koju ona eto razotkriva i time dovodi u pitanje i ostale tvrdnje vezane za domovinski rat
Komentar od: SIZaboric | Komentirano: 15. rujan 2010. 0:13
A sto vas Srbocetnike boli sta smo obranili Sibenik i Hrvatsku! Vise nema da ce Srbi drzat 60 % pozicija u policiji ili drugdi, sad vi nas morate molit i uvik cete bit posrana manjina. Ha ha ha ha
Komentar od: Boraja | Komentirano: 15. rujan 2010. 0:03
Ako je tako kako ova gospoda manitash i malecki pišu (kada bi se lagali..što je vaša jedna od najbitnijih osobina)...hvala Beogradu i Slobi što vam je uručio jednosmjerne karte za majčicu Srbiju...i to ne bilo kako nego prvim razredom na frezi sa 5 litara benzina.
Komentar od: | Komentirano: 14. rujan 2010. 23:45
sve su ti to cetnici i usrase moj nimbusi ,nema nas pravih Jugoslavenskih baraba puno,taj Ademi,Mladic,krivousti,sve su to prebjezi koji su cim je susnilo prominili dres i izdali svoju domovinu i zato ne vridjaj nas prave Jugoslavene .Amen,faljen Isus i devica Marija!
Komentar od: nimbus | Komentirano: 14. rujan 2010. 23:25
manitash, malecki i slična jugoslovenska bagro vrijeđate čovjeka koji je u Šibeniku bio jedan od glavnih stratega obrane. To što je Ademi uspio nikad mu nećete oprostiti. Znamo da vaš KOS djeluje i dalje i da je sve jači, ali ako bude trebalo opet ćemo vas razbiti! Kako je krenulo novi rat nam je, prije ili kasnije, suđen.
Komentar od: Nilda | Komentirano: 14. rujan 2010. 23:25
Poštovano društvo, cijenim podatke koje iznosite, ali nije baš kulturno grubim riječima vrijeđati bilo koga. Ostavimo se brojanja krvnih zrnaca.
Da je 20 % građana Hrvatske uradilo koliko general u mirovini Ademi, ili Tus, ili Gotovina, ili Stipetić za kojega bi mnogi voljeli da je poklao onaj korpus koji mu se predao-i da je pri tom izginulo par stotina naših junaka, puno ranije bi završio Domovinski rat.
Komentar od: manitash | Komentirano: 14. rujan 2010. 23:15
Da obranili, jednu laž mijenjaju drugom, da je Mladić htio doći do mora došao bi, ali je naređenje bilo da ne ide.
Naslov ovog članka bi treba biti Šiptar obranio Dalmaciju, ovoga kad vidiš ne treba pitati ko je, vidi mu se na glavini.
Komentar od: | Komentirano: 14. rujan 2010. 22:52
LAZ!
Mladicu je naradeno da stane prije mosta .
A istu naredbu su dobili prema Zadru ,ne preci magistralu ,
A Sinj ne dalje od uzvisenja u Hrvacama , (do kuce Vuckovica ili filipovica sa lijeve strane)
Znaci sva odbrana i dizanje u nebo pojedinaca (Ademija ili???) pada u vodu.
Komentar od: Nilda | Komentirano: 14. rujan 2010. 22:50
Opet kume valjaš gluposti. Pa nedavno su ti lipo napisali :

@svezahrvatsku,ti si se kume odreka i pameti
sve za hrvatsku@ krele mali
Sve za hrvatsku (u svoj đep)..

Stvarno, daj malo pameti, i stvarno - više ne komentiram tvoje pisanje, a ti piši....piši - imaš pravo ka i svi.
Komentar od: Nilda | Komentirano: 14. rujan 2010. 22:17
Da, Rahime. Istina mnoge boli ! I ti , tvoja djela i istina, nisu se uklapali u priču vladajućih. Toliko nepravde, boli duša kada vidiš što sve narod ¨popije¨, a istinski heroji su samozatajni i previše šute.
Imaš prijatelju još obaveza ; i dalje govoriti istinu, pisati - jer ako ne ti - drugi će lagati, i dalje budi hrabar i ponosan na svoja djela. I vjeruj mi, ne zaboravljamo da si jedini hrvatski general, ponosno, u odori otišao u Hag, iako si znao da su te žrtvovali. Hvala ti za sve.
Ako treba bilo što, javi se, jer sam tebi i tvojoj porodici uz moje ime i prezime, na telefon koji su ti prisluškivali ponudio pomoć prije odlaska u Hag.