ShowbizOSVRT STRUKE

Eurosong stručnjaci ne kriju razočarenje: ‘Sve je to postalo cirkus. Žiri je previša 12-ica dao Švicarcu u suknjici!‘

Piše Ivana Prgomet
12. svibnja 2024. - 13:08

Za dlaku. Razlika između sveukupnih bodova za nas i za Švicarsku bila je 44. Hrvatska je ukupno osvojila 547 bodova, a Švicarska 591. Švicarac Nemo s pjesmom "Code" osvojio je 365 bodova žirija, a Baby Lasagna 210 bodova. Samo dvije države dale su našem Marku Purišiću po 12 bodova. Po 12 bodova Baby Lasagni dali su Cipar i Srbija. Slovenci su nam dali tek 6 bodova, a zanimljivo je da smo mi Švicarskoj dali 0 bodova, a oni nama osam. Neke države nisu nam dale ni boda. Premda je Baby Lasagna rasturio na eurovizijskoj pozornici, Norveška, San Marino, Španjolska, Grčka, Portugal, Belgija nisu nam dali niti jedan bod.

Ipak, Baby Lasagna je aposlutni pobjednik publike s najviše dobivenih, 337 bodova. Od čak devet zemalja dobili smo 12 bodova. To su: Albanija, Austrija, Azerbajdžan, Danska, Island, Irska, Norveška, Srbija i Slovenija. Švicarska je po glasovima publike od samo jedne zemlje dobila 12 bodova i to je Ukrajina.

Da nema žirija i da se gledaju samo glasovi publike, slika bi bila puno drugačija. Baby Lasagna bio bi prvi s 337 bodova, na drugom mjestu bio bi Izrael s 323 boda, zatim Ukrajina s 307 bodova, Francuska s 227 bodova, a Švicarska tek na petom mjestu s 226 bodova publike.

Hrvatska je osvojila drugo mjesto na Eurosongu u Švedskoj u Malmou. Baby Lasagna aposlutni je miljenik publike. Publika u Areni pjevala je i plesala s njim uglas i na prvoj polufinalnoj večeri Eurosonga u utorak, kao i u finalu u subotu. U konačnici i sam Baby Lasagna rekao je da mu je publika važnija od žirija jer, kako je rekao, "neće mu žiri dolaziti na koncerte".

Na trećem mjestu završio je Francuz Slimane, a nama ostaje žal za najboljom prilikom koju smo imali u zadnjih 35 godina, još otkako su Emilija Kokić i zadarska grupa Riva osvojili Eurosong i doveli ga 1990. godine u Zagreb.

Hrvatska javnost i glazbeni stručnjaci ne kriju razočarenje. Za Baby Lasagnu navijalo se na svakom koraku danima.

Razočarenje ne krije ni naša legendarna televizijska urednica i najveća stručnjakinja za Euroviziju Ksenija Urličlić

- Previše 12-ica je žiri dao za Nemu koji je bio obučen u djevojčicu. Marku želim sve najbolje i najveće čestitke mu upućujem. Mislim da je za nas pobjednik, dobio je najviše glasova publike, pjesma se radi zbog publike dok žiri često manipulira. Da je pobijedio netko drugi, a ne Švicarac ne bi mi bilo toliko žao. Da je pobijedio naprimjer Francuz to bi značilo da se vraćamo stvarnim melodijama na Eurosongu. Ali Nemo je samo loša kopija našeg Marka. Jedva čekam doček Marka na Trgu bana Jelačića - rekla nam je Urličić.

Ksenija Urličić ne krije razočarenje

Željko Puhovski/Cropix

Legendarni estradni menadžer Zoran Škugor kaže nam da nije iznenađen ovakvih ishodom Eurosonga.

- Švicarac je izašao na pozornicu u suknjici. To je samo nastavak cirkusa koji se odvija na Eurosongu posljednjih godina, a to je da je najbitnije šokirati ljude izgledom. Drago mi je da se dijaspora ove godine dosta uključila i glasala za Baby Lasagnu, kao i da nam je srpski žiri dao 12 bodova. Baby Lasagna je ostvario odličan uspjeh, nemamo se što žaliti. Preporučio bih mu da brzo izda album jer s ovakim uspjehom ovo ljeto sigurno će puniti klubove - zaključio je Škugor.

Zoran Škugor nije iznenađen ovakvih ishodom Eurosonga

Darko Tomas/Cropix

Bivši šef hrvatske delegacije na Eurosongu Aleksandar Kostadinov u čudu je zbog ovakvog ishoda.

- Sve najbolje o nastupu Švicarske, ali njegova pjesma je više teatarska. Kad ugasiš svjetla u dvorani ne vidi se ništa od te magije. S druge strane Hrvatska je imala hitčinu. Razočaravajuće je da je 37 potencijalnih 12-ica odnosno žirija zemalja dobijemo samo dvije, a sve ostale odu u Švicarsku. Puno ljudi je razočarano. Ja da sam na mjestu organizatora poslušao bih publiku koje je bilo preko 200 milijuna. Za publiku radiš Eurosong. Marko je, ponavljam, doveo hitčinu na Eurosong i takvu su promociju napravili Hrvatskoj svojim normalnim nastupom koji nije bio ekscesan. Cijela dvorana u Areni je plesala na ‘Rim Tim Tagi Dim‘. Realno, on je pobjednik Eurosonga. Razvalio je. Ne sjećam se ni kad su kladionice tolike šanse davale nekom za pobjedu, u jednom trenutku iznosile su 52 %. Žiri nije poštovao želje publike. Marku svaka čast na svemu, napravio je čudo. Fenomenalan rezultat - rekao nam je Kostadinov.

Bivši šef hrvatske delegacije na Eurosongu Aleksandar Kostadinov ističe na nesrazmjer želje publika i glasova žirija

Goran Mehkek/Cropix

Zrinko Tutić, skladatelj koji je zaslužan za blistave karijere naših brojnih glazbenih zvijezda, kao i Škugor, nije razočaran ishodom ovogodišnjeg Eurosonga.

- Naš plasman je divan. No medij glazbe televizija je zloupotrijebila. Televiziji su vjerojatno puno važniji sponzori i to mi se čini da odavno nema veze s pofesijom. Našem dečku čestitam lijepo, a ovo drugo je nešto s čime nemam nikakve veze. Nisam razočaran, to traje već duže vremena. Rješenje je okrenuti program - rekao nam je Tutić.

Zrinko Tutić sličnog je mišljenja kao i Škugor

Damir Krajač/Cropix

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?